De steppermotor hebben we onlangs vernieuwd, toen we nieuwe dichtingen op de nokkenassen staken, evenals een 52mm TB, dus daar zal het wel niet aan liggen. Dan maar naar Paul om de computer eens "aan de pols" van mijn vvc'tje te hangen. Steeds gaf de computer de mededeling dat de schroef op de TB diende verdraaid te worden omdat de pos. van de TB niet optimaal was. De ene keer waren de waarden te hoog, maar veelal te laag (zelfs 0). Draaien aan de TB-schroef loste niks op, steeds weer raakte de boel ontregelt, en kwamen we aan de stekkers van de ECU of steppermotor, veranderde het toerental ook. Na alles eens behandeld te hebben met contact-spray, konden we nog steeds de F, niet perfect afgesteld krijgen. De computer zei dat de fout lag aan of een sticky gasklep, of aan valse lucht zuigen. Beiden mogelijke oorzaken werden onderzocht, zonder enig resultaat. Waarschijnlijk zit de fout dus in de ECU, vandaar dat ik in de "gevraagd-sectie" een nieuwe ECU zoek.
Nog enige mogelijke oorzaken volgens jullie ?
Het straffe is dat hij soms geruime tijd probleemloos rijdt, om dan weer dagen aan een stuk toe te slaan.
Volgende week gaan we in ieder geval even een ECU overvijzen, uit een andere VVC als test, om dan, indien dat het probleem is, een andere ECU te monteren.






