BUTTON_POST_REPLY 147 berichten
mgf vvc probleem
  • nasredinho
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 236
    GeregistreerdCOLON di apr 27, 2010 8:02 pm
    WoonplaatsCOLON waregem

    mgf vvc probleem

    door nasredinho » di apr 27, 2010 11:53 pm

    hello

    al een paar dagen werd ik verliefd op de MG F vvc!
    na een paar auto's gezocht te hebben, vond ik ene voor redelijke prijs.
    ik ga dus de wagen gaan halen, ik betaal, ik rij 70 km ermee en boef...
    er komt rook uit de motor... ik stop, en ik zie dat er water is op de motor ook plus dat er superveel druk is in de koelvloeistof reservoir.

    ik heb dan onmiddelijk de verkoper gebeld, hij zei dat hij mijn geld ging terug geven... ik heb dan 4 km verder gereden met de wagen tot een garage en die dan daar afgezet, terug gekeerd van waar ik de wagen kocht en mijn geld terug gekregen.

    vandaag belde ik hem toch nog eens op, en die zei dat ik de wagen zo mocht kopen voor een mindere prijs...

    ik belde dan een garagist op, en die zei dat het hoogstwaarschijnlijk de join de culasse is... reparatie: tussen 1750 en 2000 euro...
    +150 euro dat hij die moet gaan halen.

    na wat te hebben nagedacht, heb ik beslist om dat te doen.

    nu ben ik wel bang, dat het mss iets anders is... dat nog erger zou kunnen zijn.... wat denken jullie ervan? er kwam rook uit de motor, temperatuur dat over het rood, water was gwn aan het koken... auto reed wel nog... maar maakte een zoefend geluid...
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » wo apr 28, 2010 12:08 am

    Hopelijk is het blok niet te warm gereden. Ik zou hem bij aankoop alvast laten vlakken. Verder vind ik de prijs van 1500 a 2000 euro serieus hoog gegrepen. Ruys in Kalmthout doet het voor 700 a 800 euro. Daarenboven zou ik een MG nooit naar een garage brengen waar ze niet blindelings aan een F kunnen werken.
    Sterker nog, er staan serieus wat F/TF'jes te koop. Ga gewoon voor eentje die in orde is, tenzij de prijs echt zeer scherp is, bij diegene die je nu op het oog hebt.
    Check ook de zoekroutine even wat betreft tips en hints bij aankoop van een F, alvorens tot aankoop over te gaan.

    veel succes
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • nasredinho
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 236
    GeregistreerdCOLON di apr 27, 2010 8:02 pm
    WoonplaatsCOLON waregem

    door nasredinho » wo apr 28, 2010 12:11 am

    prijs was 3700 euro voor een mgf vvc van het jaar 1997 met 120 000 km

    na wat er gebeurd is, is het 1900 euro geworden... vandaar dat ik het toch wel een scherpe prijs vind....

    gr
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » wo apr 28, 2010 12:14 am

    Dat kan je wel stellen. Ofwel is er iets niet in de haak, ofwel is de verkoper gewoon dom.
    Zo'n prijzen :? Ik wordt er echt niet vrolijk van, eerlijk gezegd...

    Hopelijk zijn de prijzen binnenkort terug van die aard, dat F/TF jes verkocht worden voor wat ze echt waard zijn : Veel meer dus !

    Langs de andere kant, het moment om er dus snel nog een aan te schaffen :wink:
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Ronald MG TF
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1758
    GeregistreerdCOLON vr maart 09, 2007 3:15 pm
    WoonplaatsCOLON België

    door Ronald MG TF » wo apr 28, 2010 12:16 am

    De prijs voor de reparatie is zeker aan de hoge kant... :shock:
    Idd, garage Ruys... :wink:
  • nasredinho
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 236
    GeregistreerdCOLON di apr 27, 2010 8:02 pm
    WoonplaatsCOLON waregem

    door nasredinho » wo apr 28, 2010 12:16 am

    ja kijk, ik word er aan de ene kant wel vrolijk van, aan de andere kant niet na wat er gebeurd is...
    de verkoper is volgens mij een zeer nette persoon, anders zou hij mijn geld niet terug gegeven hebben... hij toonde me ook een factuur waar hij 6 maanden geleden de culasse had veranderd

    dus wat denk je? de wagen toch terug nemen of niet?
    morgen gaat normaalgezien die garagist de wagen gaan halen, het is een garage in Lier,

    http://www.anthonis.be/?utm_source=truv ... dspagesdor

    dat is hem... mss ken je hem?
    aan de telefoon klonk hij dat hij er wel iets van kende... maar 2000 euro vind ik ook wel redelijk veel
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » wo apr 28, 2010 12:19 am

    Uiteraard ken ik die garage :wink:
    Is een officiele MG garage die perfect weet waar ze mee bezig zijn. Waarschijnlijk zullen ze het blok voor die prijs wel vlakken.
    Ok, t'is niet goedkoop, maar t'zal zeker goed gedaan zijn, met garantie.

    Na 80 km een HGF, is dan wel niet normaal, maar hoe heb je die 80 KM gereden ? Serieus op het gaspedaal, of wel rustig warm gereden ?
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • nasredinho
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 236
    GeregistreerdCOLON di apr 27, 2010 8:02 pm
    WoonplaatsCOLON waregem

    door nasredinho » wo apr 28, 2010 12:22 am

    oké ik voel me nu al een stuk beter door dat te horen...
    ik zal hem nog morgen eens bellen om te vragen of hij die vlakt..
    ik wil gwn een gelukkige MG F rijder zijn... in het begin zag het er allemaal zo mooi uit gisteren... tot dat mijn vriendin een straffe geur rook + zag dat er rook uit motor kwam... dan 4 km gereden nog ofzo en de auto afgezet bij een fordgarage in sterrebeek...
    van een droom tot een nachtmerrie werd het.

    echt rustig gereden! mss 2x eens plankgas gegeven... ( 1x was het tegen een 5.30D bmw :p ) maar de auto was al warm zeker weten.
  • Ronald MG TF
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1758
    GeregistreerdCOLON vr maart 09, 2007 3:15 pm
    WoonplaatsCOLON België

    door Ronald MG TF » wo apr 28, 2010 12:26 am

    Het is inderdaad niet prettig, maar het is niet onherstelbaar....en dan keert de fun vanzelf terug... :wink:
  • nasredinho
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 236
    GeregistreerdCOLON di apr 27, 2010 8:02 pm
    WoonplaatsCOLON waregem

    door nasredinho » wo apr 28, 2010 12:29 am

    Ronald MG TF schreefColonHet is inderdaad niet prettig, maar het is niet onherstelbaar....en dan keert de fun vanzelf terug... :wink:


    het ding is, mijn budget is ook niet waanzinnig, ik ben 20 jaar oud... geen vast werk... ik was al superblij toen ik die vond voor die prijs.
    auto in meer dan degelijke staat eigenlijk...
  • Ronald MG TF
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1758
    GeregistreerdCOLON vr maart 09, 2007 3:15 pm
    WoonplaatsCOLON België

    door Ronald MG TF » wo apr 28, 2010 12:32 am

    Ik begrijp je volkomen hoor....maar 't is toch het overwegen waard...
    Het zijn zulke leuke wagentjes...enkel wel opletten bij een nat wegdek...
    Ze durven dan wel eens raar uit de hoek komen... :wink:
  • nasredinho
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 236
    GeregistreerdCOLON di apr 27, 2010 8:02 pm
    WoonplaatsCOLON waregem

    door nasredinho » wo apr 28, 2010 12:34 am

    Ronald MG TF schreefColonIk begrijp je volkomen hoor....maar 't is toch het overwegen waard...
    Het zijn zulke leuke wagentjes...enkel wel opletten bij een nat wegdek...
    Ze durven dan wel eens raar uit de hoek komen... :wink:



    eerst duimen dat de auto kan vermaakt worden binnen de 2150 euro...
    dan zal ik rekening houden met wegdek :p

    zeg, de tax, hoeveel zou dat kunnen zijn voor die wagen? ik ben van Belgie ter duidelijkheid
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

    door Bruce » wo apr 28, 2010 6:30 am

    mm, als ik naar de prijs kijk heb ik het vermoeden dat de verkoper wist dat er een HGF aan zat te komen en er vanaf wilde, het gebeurde alleen sneller dan gedacht. Maar dat is slechts mijn mening.

    Ik zou trouwens nog even rondbellen of onderhandelen over de prijs, want die is wel heel hoog. Doen ze voor dat geld ook meteen de distributie riem spanrol en waterpomp?
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » wo apr 28, 2010 8:19 am

    Als je 4 km doorrijd als het water er al ligt lijkt het me sterk dat je met alleen een nieuwe pakking weg komt. Ik verwacht dat minimaal de kop "soft" is geworden maar met die afstand mag je ook problemen verwachten aan het onderblok. Ik zou rekening houden met een nieuw blok. Aan de andere kant zou je er volgens mij voor die reparatie prijs van 2k wel een 2ehands blok in moeten kunnen zetten...
    Building >200BHP K-series
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » wo apr 28, 2010 8:21 am

    Inderdaad, de prijs moet je ZEKER kunnen drukken tot max. 1500 euro.

    Ik lees eveneens dat er reeds 6 maanden geleden een koppakking is hersteld. Hoeveel km's zijn er ondertussen mee gereden en hoe zit het met garantie/tegemoetkoming.

    't Wordt ook tijd eens te kijken naar een mogelijke oorzaak van die HGF (head gasket failure). Niet de leukste start voor je MGF-eigenaarsschap.
BUTTON_POST_REPLY 147 berichten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 15 en 0 gasten