door Johan V » di maart 23, 2004 7:17 pm
Onze MG-F VVC uit 1997 heeft iets vreemds....
Voordat we naar de dealer teruggaan willen we toch nog even weten of het een bekend "probleem" is....
Als ik de koppeling intrap gaat het remlicht branden....
Als ik stilsta tenminste.....nu weet ik niet of ie dat ook doet als ik rij......dat is lastig controleren he....
Weten jullie of dat normaal is, want echt storend is het niet, als ie dat alleen doet bij stilstaan tenminste......
Ik hoop het te horen,
bedankt alvast....
-----------------reply ErikB-------------------
ZEEEEEER gekend probleem
Het "schakelaartje" dat zich in de nabijheid van het rempedaal bevindt, is net iets te ver ingeduwd. Indien dit probleem niet al te frequent voorvalt, kan je het best zelf oplossen. De schakelaar is het best te omschrijven als een tonnetje waar een staafje uitsteekt. Eénmaal de schakelaar gelocaliseerd (volg het rempedaal, dan moet je hem wel tegenkomen) kan je hem verwijderen door hem een kwartslag te draaien. Trek de pin/staafje uit de schakelaar, zodat deze weer een stuk makkelijker kan bewegen. Plaats de schakelaar terug en 't probleem zal verholpen zijn.
't Is een niet al te makkelijke plaats om de schakelaar te vinden enz... maar op zich is het een kleintje om dit probleem op te lossen.
Gr.
Erik
-----------------reply Bruno -------------------
weinig aan toe te voegen, maar misschien kan je de schakelaar ook eens smeren/reinigen met een contact-spray als je hem dan toch binnen hand-bereik hebt.