Hallo Jacques, en eveneens Welkom
Ik ben sedert 3 weken MGTF (120,2005) bezitter
Proficiat !
Zit in Puurs
Dan kan je perfect lid worden van de MG Car Club Antwerp....
De nieuwe wagen valt mee, vooral qua rijplezier.
Eén van z'n sterkste troeven
de remmen geven de indruk van niet bekrachtigd te zijn (in vergelijking met Renault, mijn vorige auto): je moet echt op de pedaal doorduwen om niet in je voorligger in te rijden.
Dit is natuurlijk altijd moeilijk te omschrijven en het zou wel kunnen dat je het normale 'gedrag' omschrijft. Onze Opel Zafira is ook heel wat gevoeliger als het rempedaal een ietsje gebruikt wordt. De F en de TF hebben wat meer 'pedaalbeweging' nodig voor dezelfde remkracht uit te oefenen. Ik raad je echter aan om dit eveneens te (laten) controleren. De bekrachtiging werkt niet als de motor afstaat en het verschil kan dan ook waargenomen worden als (bij stilstand) het rempedaal herhaaldelijk wordt ingedrukt (eens zonder draaiende motor, eens met draaiende motor) --- guys verbeter me als ik fout ben ---
Een te grote beweging in de hoofdremcilinder (die je onder de voorste kap duidelijk ziet zitten) kan eveneens dit effect hebben. Een deel van de pedaal beweging wordt dan gebruikt om de hoofdremcilinder te laten bewegen ipv. de remklauwen. Wil je dit phenomeen helemaal reduceren (een standaard F/TF heeft wel wat beweging) dan kan er een bijkomende bracket geïnstalleerd worden.
Zonder bracket heb je dit effect:
pictures of Rob's site: mgf.ultimatemg.com
hth,