Hallo + vraag ivm remkracht en stepspeed
  • Jacques
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 37
    GeregistreerdCOLON vr dec 31, 2004 7:40 pm
    WoonplaatsCOLON Schoten

    Hallo + vraag ivm remkracht en stepspeed

    door Jacques » do maart 24, 2005 11:17 am

    Hallo allemaal
    Ik ben sedert 3 weken MGTF (120,2005) bezitter, maar volg dit forum reeds enige tijd. Zit in Puurs, en gebruik de auto ook voor woon/werk naar Brussel. De nieuwe wagen valt mee, vooral qua rijplezier.
    Heb echter twijfel over de remkracht: de remmen geven de indruk van niet bekrachtigd te zijn (in vergelijking met Renault, mijn vorige auto): je moet echt op de pedaal doorduwen om niet in je voorligger in te rijden. Ik zal zeker eens bij de garage langsgaan om dit voor te leggen, in afwachting ben ik tijdens de eerste 1300 km zeer voorzichtig geworden.
    De automaat (stepspeed) werkt soepel en aangenaam, maar blijft bij het remmen serieus doortrekken. Bij andere wagens met automaat heb ik de ervaring dat de rempedaal de automatische koppeling doet loslaten.
    Is dit normaal, heeft iemand dezelfde ervaring - zou er misschien iets schelen?
    dank voor jullie mening
    Jacques
  • Demor
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3799
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 8:10 pm
    WoonplaatsCOLON Boekel, Nederland
    CONTACTCOLON

    door Demor » do maart 24, 2005 7:15 pm

    Mijn vorige auto had dat ook, een VW Corrado die had ook een continue aandrijving. Dat was normaal zeiden ze, ik weet niet hoe dat bij MG zit.
    Wat de remmen betreft, ik moet ook stevig stampen bij een noodstop maar hij staat wel verschrikkelijk snel stil, je moet inderdaad wel kracht zetten, dat hoort volgens mij wel een beetje bij het type auto.
    K&N 57i & Shield|52mm TB|Magnecor|Clear indicators|Foggy's|Trophy splitter|Trophy Mesh|Shocker bushes|Powerflex compl rear kit|New Wood fascia|Wood & Alloy gearknob (ingekort)|MKII Armrest|Walnut leer/groene piping|Chrome kit interieur|badged wieldopjes|Black Hard-Top|Electric Boot Lid Release|3de remlicht|Key/blipper mod|MG-EHBO kit|Windowstoppers|RVS bolts|New paintjob|Boot tidy|Bagage tas open kap.
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » do maart 24, 2005 8:31 pm

    Hallo Jacques, en eveneens Welkom

    Ik ben sedert 3 weken MGTF (120,2005) bezitter

    Proficiat !
    Zit in Puurs

    Dan kan je perfect lid worden van de MG Car Club Antwerp....
    De nieuwe wagen valt mee, vooral qua rijplezier.

    Eén van z'n sterkste troeven
    de remmen geven de indruk van niet bekrachtigd te zijn (in vergelijking met Renault, mijn vorige auto): je moet echt op de pedaal doorduwen om niet in je voorligger in te rijden.

    Dit is natuurlijk altijd moeilijk te omschrijven en het zou wel kunnen dat je het normale 'gedrag' omschrijft. Onze Opel Zafira is ook heel wat gevoeliger als het rempedaal een ietsje gebruikt wordt. De F en de TF hebben wat meer 'pedaalbeweging' nodig voor dezelfde remkracht uit te oefenen. Ik raad je echter aan om dit eveneens te (laten) controleren. De bekrachtiging werkt niet als de motor afstaat en het verschil kan dan ook waargenomen worden als (bij stilstand) het rempedaal herhaaldelijk wordt ingedrukt (eens zonder draaiende motor, eens met draaiende motor) --- guys verbeter me als ik fout ben ---
    Een te grote beweging in de hoofdremcilinder (die je onder de voorste kap duidelijk ziet zitten) kan eveneens dit effect hebben. Een deel van de pedaal beweging wordt dan gebruikt om de hoofdremcilinder te laten bewegen ipv. de remklauwen. Wil je dit phenomeen helemaal reduceren (een standaard F/TF heeft wel wat beweging) dan kan er een bijkomende bracket geïnstalleerd worden.
    Zonder bracket heb je dit effect:
    Afbeelding Afbeelding
    pictures of Rob's site: mgf.ultimatemg.com

    hth,
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » do maart 24, 2005 8:36 pm

    En als je nog verder wil gaan, kan je stalen remleidingen monteren... :wink:
    Het beste is om of, je wagen even bij een garage te laten checken (remtest bv.), of door op een volgend treffen eens even in een andere F te stappen, en eens kijken of het remgevoel overeenstemt met jouw F. Zoniet is er iets mis.
    Voor een volgend treffen, check onze Events-categorie (bv. 24 April)
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Jupilerman
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1435
    GeregistreerdCOLON ma apr 05, 2004 10:13 pm
    WoonplaatsCOLON Hamme

    door Jupilerman » do maart 24, 2005 8:45 pm

    Erik bedoelt dit:

    ´t is trouwens van zijn website en zijn wagen :wink:

    http://www.mgtf.be/MO_TU_BR_bracket.html

    ´t is natuurlijk raar als je aan een nieuwe auto al moet beginnen sleutelen. Maar goed, ik denk dat je op andere fanatieke fora van andere merken wel dezelfde raad zou meekrijgen, zij het dan over andere ingrepen op andere nieuwe wagens.

    Misschien treffen we elkaar wel eens in de buurt van puurs

    succes alvast met de stepspeed. :D

    david
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » do maart 24, 2005 8:49 pm

    ´t is natuurlijk raar als je aan een nieuwe auto al moet beginnen sleutelen.

    't Zou erger zijn dat je hem ergens tegenaan zou kwakken gewoon omdat ie niet remt op die manier die je gewoon bent/verwacht.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Demor
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3799
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 8:10 pm
    WoonplaatsCOLON Boekel, Nederland
    CONTACTCOLON

    door Demor » do maart 24, 2005 11:36 pm

    Zoveel speling zoals in die .gif had ik niet verwacht, :shock: moet ik toch zelf ook nog even checken dan.
    K&N 57i & Shield|52mm TB|Magnecor|Clear indicators|Foggy's|Trophy splitter|Trophy Mesh|Shocker bushes|Powerflex compl rear kit|New Wood fascia|Wood & Alloy gearknob (ingekort)|MKII Armrest|Walnut leer/groene piping|Chrome kit interieur|badged wieldopjes|Black Hard-Top|Electric Boot Lid Release|3de remlicht|Key/blipper mod|MG-EHBO kit|Windowstoppers|RVS bolts|New paintjob|Boot tidy|Bagage tas open kap.
  • MGF_TV
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1189
    GeregistreerdCOLON zo okt 24, 2004 7:39 pm
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, België

    door MGF_TV » vr maart 25, 2005 10:04 am

    Hm, de mijne remt nu ook niet bepaald fantastisch, kan het zijn dat die bekrachtiging ergens uitvalt? Hoe kan je zien of dat ding werkelijk werkt? De ABS doet het in ieder geval wel.
    Verder heb ik nog steeds een trillend remmen als ik het rempedaal licht indruk, bij doorremmen heb ik het niet.
  • Jacques
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 37
    GeregistreerdCOLON vr dec 31, 2004 7:40 pm
    WoonplaatsCOLON Schoten

    Hallo + vraag ivm remkracht en stepspeed

    door Jacques » vr maart 25, 2005 10:42 am

    De bekrachtiging werkt niet als de motor afstaat en het verschil kan dan ook waargenomen worden als (bij stilstand) het rempedaal herhaaldelijk wordt ingedrukt (eens zonder draaiende motor, eens met draaiende motor)


    Heb deze ochtend geprobeerd op een parking - indruk is identiek met of zonder draaiende motor. Zal garage worden denk ik. Bedankt alvast voor alle suggesties en info.

    Jacques
  • Avatar gebruiker
    GhostRider
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 818
    GeregistreerdCOLON wo maart 31, 2004 7:20 pm
    WoonplaatsCOLON Nederland

    door GhostRider » za maart 26, 2005 9:35 pm

    In het slechtste geval zit je vacuumklep (in je uinlaatspruitstuk) vast door vuiligheid. Toen de mijne zonder klep rondreed na het monteren van de Jenveys had ik het zelfde probleem. Door veel achter elkaar te remmen met weinig toeren/snelheid zoals in bebouwde kom met veeeeeeel drempels en heuvels, verloor de servo veel vacuum, doordat de opbouw niet tot stand kwam. De vacuumklep zorgt ervoor dat er wel vacuum kan worden opgebouwd.

    Inmiddels is mijn vacuumsysteem voorzien van een vacuumklep uit een Honda Civic. Hieronder een plaatje (dat witte ding!).
    Afbeelding

    Volgende week worden trouwens wat leuke goodies gemonteerd (als de zomerwielen eronder gaan. Meteen klauwen rood maken :twisted: !
    - voor Black Diamond grooved & drilled big brakedisks
    - achter EBC turbo grooved & drilled brakedisks
    - Goodridge steel braided brakelines
    - LHD servo bracket
    Zal wel wat foto's maken van de montage!!
    IF IT ROLLS, THEN RACE IT!
    Afbeelding
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » zo maart 27, 2005 1:47 am

    Heb je een linkje van die Big-brake kit ?
    Building >200BHP K-series
  • Demor
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3799
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 8:10 pm
    WoonplaatsCOLON Boekel, Nederland
    CONTACTCOLON

    door Demor » ma maart 28, 2005 10:53 pm

    Aha, daar had ik nog een vraag gezet bij die foto of wat dat witte dingetje nou was, bij deze antwoord dus, :o beter laat dan nooit :wink:
    K&N 57i & Shield|52mm TB|Magnecor|Clear indicators|Foggy's|Trophy splitter|Trophy Mesh|Shocker bushes|Powerflex compl rear kit|New Wood fascia|Wood & Alloy gearknob (ingekort)|MKII Armrest|Walnut leer/groene piping|Chrome kit interieur|badged wieldopjes|Black Hard-Top|Electric Boot Lid Release|3de remlicht|Key/blipper mod|MG-EHBO kit|Windowstoppers|RVS bolts|New paintjob|Boot tidy|Bagage tas open kap.
  • Avatar gebruiker
    GhostRider
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 818
    GeregistreerdCOLON wo maart 31, 2004 7:20 pm
    WoonplaatsCOLON Nederland

    door GhostRider » di maart 29, 2005 1:08 pm

    Demor schreefColonAha, daar had ik nog een vraag gezet bij die foto of wat dat witte dingetje nou was, bij deze antwoord dus, :o beter laat dan nooit :wink:


    Al eerder geantwoord bij het plaatje op de site. Nu dus nogmaals :wink: ...
    IF IT ROLLS, THEN RACE IT!
    Afbeelding
  • Avatar gebruiker
    GhostRider
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 818
    GeregistreerdCOLON wo maart 31, 2004 7:20 pm
    WoonplaatsCOLON Nederland

    door GhostRider » di maart 29, 2005 7:23 pm

    www.blackdiamondperformance.com

    Als best getest door MAX Power! 8)
    De kit lijkt op die van MS trouwens. Ze gaan er zaterdag onder. Maak ik wel een ritsje foto's.....
    IF IT ROLLS, THEN RACE IT!
    Afbeelding
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » di maart 29, 2005 9:51 pm

    Maar op de website staan enkel schijven in de normale maat (240mm) :? Hebben ze ook grotere ?
    Building >200BHP K-series

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 9 en 0 gasten