BUTTON_POST_REPLY 9 berichten Pagina 1 van 1
Richtingaanwijzer klikt niet lekker terug
  • Avatar gebruiker
    quinternet
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 90
    GeregistreerdCOLON wo maart 03, 2010 9:54 am
    WoonplaatsCOLON IJsselstein

    Richtingaanwijzer klikt niet lekker terug

    door quinternet » zo apr 04, 2010 9:09 pm

    Hoi!

    Ben de trotse bezitter van een MGF uit '98... Hij heeft alleen een vervelend euvel:

    De richtingaanwijzer "klikt" niet lekker terug; De schakelaar doet het wel, maar ik moet het stuur dusdanig ver naar de kant draaien waar ik de richtingaanwijzer naar toe laat wijzen (ik weet het, de uitleg kan beter :-)) ) dat ik hem altijd handmatig uit moet zetten.

    Is dit een nieuwe schakelaar? Of kan ik dit verstellen iod??

    Gr, Quinternet.
  • Avatar gebruiker
    Ultimate
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2561
    GeregistreerdCOLON wo dec 23, 2009 10:39 pm
    WoonplaatsCOLON Zaandam (N-Hld, NL)

    Re: Richtingaanwijzer klikt niet lekker terug

    door Ultimate » zo apr 04, 2010 10:17 pm

    quinternet schreefColonHoi!

    Ben de trotse bezitter van een MGF uit '98... Hij heeft alleen een vervelend euvel:

    De richtingaanwijzer "klikt" niet lekker terug; De schakelaar doet het wel, maar ik moet het stuur dusdanig ver naar de kant draaien waar ik de richtingaanwijzer naar toe laat wijzen (ik weet het, de uitleg kan beter :-)) ) dat ik hem altijd handmatig uit moet zetten.

    Is dit een nieuwe schakelaar? Of kan ik dit verstellen iod??

    Gr, Quinternet.


    Ik denk dat ik begrijp wat je bedoeld.
    Als je bijvoorbeeld naar links wilt en je doet je richting aanwijzer aan, dan vervolgens als je afgeslagen bent en je rijdt weer recht, staat je knipperlicht nog aan.
    Zo bedoel je het toch?
    Ik heb dat namelijk ook en volgens mij hoort het zo
    Respect a man's car, and the man will respect you

    - MGF 130 British Racing Green, MY2000 RHD > Project, Klik hier
  • DennisJ
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 171
    GeregistreerdCOLON za apr 03, 2010 5:42 pm
    WoonplaatsCOLON Grou (Frl. NL)

    door DennisJ » zo apr 04, 2010 10:28 pm

    Ik ben sinds gister trotse eigenaar van een mgf, en de mijne heeft dit ook.
  • Avatar gebruiker
    quinternet
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 90
    GeregistreerdCOLON wo maart 03, 2010 9:54 am
    WoonplaatsCOLON IJsselstein

    Re: Richtingaanwijzer klikt niet lekker terug

    door quinternet » zo apr 04, 2010 11:21 pm

    Ultimate schreefColon
    quinternet schreefColonHoi!

    Ben de trotse bezitter van een MGF uit '98... Hij heeft alleen een vervelend euvel:

    De richtingaanwijzer "klikt" niet lekker terug; De schakelaar doet het wel, maar ik moet het stuur dusdanig ver naar de kant draaien waar ik de richtingaanwijzer naar toe laat wijzen (ik weet het, de uitleg kan beter :-)) ) dat ik hem altijd handmatig uit moet zetten.

    Is dit een nieuwe schakelaar? Of kan ik dit verstellen iod??

    Gr, Quinternet.


    Ik denk dat ik begrijp wat je bedoeld.
    Als je bijvoorbeeld naar links wilt en je doet je richting aanwijzer aan, dan vervolgens als je afgeslagen bent en je rijdt weer recht, staat je knipperlicht nog aan.
    Zo bedoel je het toch?
    Ik heb dat namelijk ook en volgens mij hoort het zo


    Ja, dat bedoel ik inderdaad! Bedankt voor de betere uitleg... Nee, het hoort niet zo... Ik heb inmiddels in een paar F-jes gereden en die klikken netjes terug. Als je het stuur draait wanneer je stilstaat, hoor je ook het klikje wanneer hij terug zou moeten schieten, alleen bij mij werkt dat niet.. (En bij jullie dus ook niet. Wat overigens een gerustelling is, ik ben niet de enige... )
  • j.reuvers
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 98
    GeregistreerdCOLON wo jun 21, 2006 11:37 am
    WoonplaatsCOLON Overdinkel

    door j.reuvers » zo apr 04, 2010 11:45 pm

    Waarschijnlijk is de stift op de stuurplaat van het stuur niet aanwezig of is het palletje van de handle lees schakelaar stuk.

    mvg

    J. Reuvers
    MGF bj '99 Platinum Silver, Xenon 6000K, witte blinkers, hardtop in de kleur. Toyo Proxis R
  • Avatar gebruiker
    Ultimate
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2561
    GeregistreerdCOLON wo dec 23, 2009 10:39 pm
    WoonplaatsCOLON Zaandam (N-Hld, NL)

    Re: Richtingaanwijzer klikt niet lekker terug

    door Ultimate » zo apr 04, 2010 11:58 pm

    quinternet schreefColon
    Ultimate schreefColon
    quinternet schreefColonHoi!

    Ben de trotse bezitter van een MGF uit '98... Hij heeft alleen een vervelend euvel:

    De richtingaanwijzer "klikt" niet lekker terug; De schakelaar doet het wel, maar ik moet het stuur dusdanig ver naar de kant draaien waar ik de richtingaanwijzer naar toe laat wijzen (ik weet het, de uitleg kan beter :-)) ) dat ik hem altijd handmatig uit moet zetten.

    Is dit een nieuwe schakelaar? Of kan ik dit verstellen iod??

    Gr, Quinternet.


    Ik denk dat ik begrijp wat je bedoeld.
    Als je bijvoorbeeld naar links wilt en je doet je richting aanwijzer aan, dan vervolgens als je afgeslagen bent en je rijdt weer recht, staat je knipperlicht nog aan.
    Zo bedoel je het toch?
    Ik heb dat namelijk ook en volgens mij hoort het zo


    Ja, dat bedoel ik inderdaad! Bedankt voor de betere uitleg... Nee, het hoort niet zo... Ik heb inmiddels in een paar F-jes gereden en die klikken netjes terug. Als je het stuur draait wanneer je stilstaat, hoor je ook het klikje wanneer hij terug zou moeten schieten, alleen bij mij werkt dat niet.. (En bij jullie dus ook niet. Wat overigens een gerustelling is, ik ben niet de enige... )


    Ow op die manier, mijne klikt wel terug, alleen naar mijn idee alleen als er heel erg veel de tegengestelde richting weer word opgedraaid.
    Ik ga ook een op zoek naar dat stiftje :wink:
    Respect a man's car, and the man will respect you

    - MGF 130 British Racing Green, MY2000 RHD > Project, Klik hier
  • Avatar gebruiker
    quinternet
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 90
    GeregistreerdCOLON wo maart 03, 2010 9:54 am
    WoonplaatsCOLON IJsselstein

    door quinternet » ma apr 05, 2010 12:00 am

    j.reuvers schreefColonWaarschijnlijk is de stift op de stuurplaat van het stuur niet aanwezig of is het palletje van de handle lees schakelaar stuk.

    mvg

    J. Reuvers


    Kijk!! Nu komen we ergens.. Thanx! Maarre.... stift?? stuurplaat? handle??

    Kun je me verder helpen voordat ik zomaar ergens begin te schroeven?
  • j.reuvers
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 98
    GeregistreerdCOLON wo jun 21, 2006 11:37 am
    WoonplaatsCOLON Overdinkel

    door j.reuvers » ma apr 05, 2010 7:58 pm

    Aan de onderkant van het stuur zit een koperen ronde ring, deze is een verbindingsbrug voor de claxon. Lees geleider. Naast deze ring zit een stalen stift. Die zorgt ervoor dat de handle van het knipperlicht weer in de neutraal stand komt als je na de bocht het stuur weer rechtuit draait.

    Deze stalen pin raakt bij het indraaien de handle ( knipperlichtschakelaar)

    Als de handle dus niet terug komt kan de stalen stift of de handle binnen onder het stuur defect zijn.

    Ik zou eerst de handle demonteren en kijken of daar iets van is afgebroken. Daarna kun je het stuur eventueel demonteren. MAAR EERST ACCU-POLEN ERAF!!! Inverband met de airbag.

    http://www.mgfcar.de/steeringwheel/index.htm

    suc6

    mvg

    J. Reuvers
    MGF bj '99 Platinum Silver, Xenon 6000K, witte blinkers, hardtop in de kleur. Toyo Proxis R
  • Avatar gebruiker
    quinternet
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 90
    GeregistreerdCOLON wo maart 03, 2010 9:54 am
    WoonplaatsCOLON IJsselstein

    door quinternet » di apr 06, 2010 9:43 pm

    Thanx! Ik ga 't weekend maar 'ns even een kijkje nemen... Kijken of het me lukt zonder de airbag te verprutsen.. :-)

    Gr, Quinternet.
BUTTON_POST_REPLY 9 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 13 en 0 gasten