Geratel in hogere toeren?
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    Geratel in hogere toeren?

    door BlackFox » wo maart 31, 2010 6:30 pm

    Ben ik weer :grin:

    Weer iets wat me al een tijdje stoort, maar waarvan ik dacht dat het aan de kapotte flexibel zou liggen. (die ondertussen dus vervangen is)

    Vanaf een goede 5000rpm (soms vanaf 4000 al) begint er iets fel te ratelen (metaal tegen metaal) ergens achter mij. Ik gok dus de motorruimte, maar soms klinkt het zelfs alsof het in het interieur zelf is...

    Luchtfilter is het niet, lawaai was er al voor dat die er in zat.

    Hitteschild voor de uitlaatcollector zit los, geen idee of dat de dader kan zijn?
    Zoja, hoe best terug vast maken? Langs onder kan dat ding op en af bewegen en boven zit 'ie met kinknagels vast...
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    Re: Geratel in hogere toeren?

    door ErikB » wo maart 31, 2010 7:05 pm

    BlackFox schreefColonHitteschild voor de uitlaatcollector zit los, geen idee of dat de dader kan zijn?

    Dacht ik ook onmiddellijk aan, samen met het hitteschild boven de demper.
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    door BlackFox » wo maart 31, 2010 7:57 pm

    Die laatste kan inderdaad ook wat op en af bewegen, maar zou dat zo hard te horen zijn tot in het interieur? (met het dak omhoog)
  • Wiellem
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 338
    GeregistreerdCOLON do apr 09, 2009 8:50 am
    WoonplaatsCOLON omg 's Hertogenbosch

    door Wiellem » wo maart 31, 2010 9:08 pm

    Zit met hetzelfde het is niet de motor en alleen wanneer het luchtfilter flink herrie maakt, ik denk dat het het rooster bij het motor compartiment is aangezien deze bij mij niet mooi past.
    MGF 1.8 MY2000 BRG
    Trophy koplampen - MGTF achterlichten - Janspeed uitlaat - 52mm TTB - K&N 57i filter - 16 inch 11-spoke MGTF160 velgen - MG red AP's - Pioneer TS-WX11A Subwoofer - Rolbeugel
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    door BlackFox » za apr 03, 2010 8:14 pm

    Heb er nog eens op gelet, maar er valt niet echt een regelmaat op te plakken.
    Met het dak dicht hoor je het in ieder geval veel beter, en het is inderdaad feller wanneer je plankgas geeft en de luchtfilter zijn werk doet...

    Rooster van het motorcompartiment zal het bij mij in ieder geval niet zijn :)
  • Avatar gebruiker
    quinternet
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 90
    GeregistreerdCOLON wo maart 03, 2010 9:54 am
    WoonplaatsCOLON IJsselstein

    door quinternet » di apr 13, 2010 7:02 pm

    Kan op basis van tekst niet beoordelen wat je hoort, maar:

    Bij mij was dit de gaskabel die resoneerde tegen het koetswerk. Die loopt achter de passagiersstoel door een rubberen ring die bij mij losliet. Ik heb de rubberen ring (met wat moeite) op z'n plaats geduwd, daarna spannen van de gaskabel en alle nare geluidjes (ratelen/ritselen/resonantie) waren verdwenen.

    Wie weet...............
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    door BlackFox » di apr 13, 2010 7:06 pm

    Thx, kan ik eens nakijken :)

    Vandaag heel duidelijk gemerkt dat ik het alleen heel fel hoor als de kap omhoog is, bij omlaag hoor je praktisch niets er van...

    Was al aan het dak zelf aan't denken :lol:
  • Avatar gebruiker
    quinternet
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 90
    GeregistreerdCOLON wo maart 03, 2010 9:54 am
    WoonplaatsCOLON IJsselstein

    door quinternet » di apr 13, 2010 7:13 pm

    BlackFox schreefColonThx, kan ik eens nakijken :)

    Vandaag heel duidelijk gemerkt dat ik het alleen heel fel hoor als de kap omhoog is, bij omlaag hoor je praktisch niets er van...

    Was al aan het dak zelf aan't denken :lol:


    Dan ben ik er bijna zeker van dat dat het is; Doordat je de kap naar beneden doet, leg je deze als het ware op de herrieschoppende gaskabel waardoor ie niet meer kan resoneren.

    Ik zeg: Eerst gaskabel aanspannen, kijken wat dat doet en daarna dekje weghalen om te zien of de rubberen ring nog wel op z'n plek zit.

    Extra tip: Ik heb ook nog wat geluidsdempend materiaal geplakt op de plek waar de gaskabel het koetswerk raakte.

    Succes!! :-D
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    door BlackFox » di apr 13, 2010 7:24 pm

    Zou mss ook kunnen verklaren waarom ik een cm speling heb eer het gaspedaal pas echt pakt :lol:

    Zou mooi zijn in ieder geval!
  • Avatar gebruiker
    quinternet
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 90
    GeregistreerdCOLON wo maart 03, 2010 9:54 am
    WoonplaatsCOLON IJsselstein

    door quinternet » di apr 13, 2010 7:31 pm

    BlackFox schreefColonZou mss ook kunnen verklaren waarom ik een cm speling heb eer het gaspedaal pas echt pakt :lol:

    Zou mooi zijn in ieder geval!


    Yep! Nu weet ik het zeker!

    Gaskabel aanspannen door de "moer" los te trekken, niet door aan de kabel te draaien.

    Hoor graag het resultaat! :-)
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    door BlackFox » di apr 13, 2010 7:55 pm

    Net de kabel aangespand, gaspedaal staat in ieder geval weer strak zoals het hoort!
    Moet ik wel rekening mee gaan houden voortaan als ik aan een rood licht sta :mrgreen:


    Geratel weet ik nog niet, 't is veel te mooi weer om met de kap omhoog te rijden :lol:
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    door BlackFox » wo apr 14, 2010 5:55 pm

    Helaas, geratel niet weg :(

    Het hitteschild aan de uitlaatcollector is het ook niet, die heb ik mooi vastgezet.
  • crazywolf
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 697
    GeregistreerdCOLON ma dec 14, 2009 7:29 pm
    WoonplaatsCOLON Houthalen

    door crazywolf » wo apr 14, 2010 6:46 pm

    hmm nuja ik moet zeggen vanaf +-5k-5.5k toeren maakt mij motor een ook iets scherper geluid bedoel je dit? (maar dat zou ik niet echt ratelen noemen?)

    ben je echt zeker dat het iets "mis" is of twijfel je? wil altijd wel eens vergelijken met mijn wagen of het normaal is of niet
    MGF 160 Trophy Blue
    -421 Piper Header
    -Custom Decat
    -Custom CAI (Paint Bucket Edition)
    -Bastuck sport exhaust
    -White Trophy Alloy Wheels
    -K&N 57i
    -Lowering pins
    CLASSIC MINI (Dark metallic grey)
    -Full Rebuild in progress
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    door BlackFox » wo apr 14, 2010 7:12 pm

    Het is idd vanaf dat toerental ongeveer, maar het lijkt heel fel op geratel...

    Wil best wel eens vergelijken :)
  • crazywolf
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 697
    GeregistreerdCOLON ma dec 14, 2009 7:29 pm
    WoonplaatsCOLON Houthalen

    door crazywolf » wo apr 14, 2010 7:30 pm

    Anders moeten we eens een dag/uur afspreken kan je eens meerijden in mijne en ik jouwe ofzo en dan zijn we zeker (die van mij heeft wel een andere uitlaat dus geluid van motor is wel wa minder hoorbaar)
    MGF 160 Trophy Blue
    -421 Piper Header
    -Custom Decat
    -Custom CAI (Paint Bucket Edition)
    -Bastuck sport exhaust
    -White Trophy Alloy Wheels
    -K&N 57i
    -Lowering pins
    CLASSIC MINI (Dark metallic grey)
    -Full Rebuild in progress

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 13 en 0 gasten