BUTTON_POST_REPLY 1 berichten Pagina 1 van 1
Gekocht: MG-F VVC 1997 « Thread started: Feb 5th, 2004»
  • Johan V

    Gekocht: MG-F VVC 1997 « Thread started: Feb 5th, 2004»

    door Johan V » di maart 23, 2004 7:15 pm

    -----------------reply Bruno -------------------


    -----------------reply Bruno -------------------

    We zijn de trotse eigenaar van een blauwe MG-F VVC.....
    Hij wordt nu in orde gemaakt, we hopen dat we 'm volgende week kunnen ophalen.

    Maar we zijn natuurlijk al aan het rond kijken voor evt. upgrades en opleukingen....
    Op die site van http://www.mikesatur.co.ukstaan echt heel veel leuke dingen.....heel gaaf.....

    Maar hebben jullie bepaalde tips, voor upgrades?
    Of weten jullie in zaak in Nederland of Belgie? Zodat we makkelijk zelf wat kunnen halen (zonder die verzendkosten)......

    We hopen het snel te horen!!!
    Bedankt alvast!

    -----------------reply Bruno -------------------
    Ik kocht al zeer veel bij Brown en Gammons , en alles wordt feilloos geleverd zoals het hoort. Het voordeel van B&G is dat je je order online kan plaatsen. Het is misschien wel zo dat je port dient te betalen (dit is echter weinig), maar als je hetzelfde artiekel hier zou kopen zou je nog duurder af zijn, immers de leveranciers hier kopen ook bijna alles aan in Engeland en rekenen daar nog hun winst bij. Anglo-parts in Mechelen is hier een vb. van, hier swingen de prijzen echt soms de pan uit. In Nederland heb je dan nog Maarten ( http://www.mgfnl.nl) ,deze is goedkoper dan Anglo-parts, maar koopt zoals gezegd alles aan in Engeland (MS, B&G etc)

    De Engelse Adressen zijn dus :
    Brown & Gammons :
    http://www.ukmgparts.com/
    Mike Satur :
    http://www.mikesatur.co.uk/
    MGF-center :
    http://www.mgfcentre.com/aboutus.html
    Midland MGF :
    http://www.midlandmgf.co.uk/
    Moss :
    http://www.moss-mgf.co.uk/default.asp
    Newton Commercial :
    http://newtoncomm.co.uk/index.html

    -----------------reply ErikB-------------------
    Belangrijkste mods (naar mijn mening, en in willekeurige volgorde):
    - deftige banden.... de NCT-3's zijn de wereld aan het uitraken, maar hier en daar is er nog eentje die niet weet hoe veel veiliger ie zou kunnen rijden met een beter type band.
    - K&N 57i.... onafhankelijke tests bewezen een schitterende vermogenswinst op een VVC en 9 kansen op 10 dat je het geluid nooit meer wil missen.
    - KH splitter..... verbeter de stabiliteit bij de matige en hogere snelheden, eventueel opteer je voor een Trophy Splitter.
    - Windstop.... dag en nacht verschil eens je die hebt.
    - verlichting cigarette-aansteker.... gewoon omdat deze makkelijk is, niets kost en domweg door Rover vergeten is.

    HTH

    -----------------reply Bruno -------------------

    verlichting cigarette-aansteker.... gewoon omdat deze makkelijk is, niets kost en domweg door Rover vergeten is.


    Tja , Erik, shame, maar dat heb ik nog niet, misschien een werkje voor volgende keer als we nog eens de Mg'kes onderhanden nemen !

    Wat eventueel trouwens nog aan uw lijst mag toegevoegd worden is de brake servo bracket, omdat het een zeer goedkope mod is en toch een wereld van verschil geeft in het rem-gevoel !

    -----------------reply Lieven-------------------
    Hi Bruno,

    wat moet ik me voorstellen bij een "brake servo bracket", wat doet het en wat kost het ongeveer?

    -----------------reply Bruno -------------------
    Wel Lieven, wij plaatsten deze modificatie op mijn wagen en die van Erik. Het is een soort beugel die de rem servo extra verankert aan de chassis, met als gevolg dat de remservo bijna niet meer beweegt bij het remmen, waardoor de eerste cm's in de pedaaldruk ook daadwerkelijk "rem-cm's" zijn. Hij kost 20 £ (Br. ponden).
    Ik verwijs u voor meer uitleg en voor de installatieprocedure naar erik zijn site :
    http://www.mgtf.be/MO_TU_BR_bracket.html

    Het is zeker een onmisbare modificatie die ook in de mgf-racerij wordt gebruikt, en dat is niet voor niks ! Let wel dat wanneer je er eentje besteld je ééntje besteld voor links-gestuurde wagens.

    -----------------reply JohanV-------------------
    Ja, zo'n rem-modificatie lijkt me helemaal top.....
    Alleen hebben we geen ruimte (om te sleutelen, dus dat wordt buiten) en bovendien ben ik niet zo enorm technisch....of misschien beter: Ik heb weinig geduld.....haha....

    Maar wel bedankt voor de tips!
    Wij gaan denk ik eerst voor het 3e remlicht, dat is volgens mij heel simpel te installeren.....en dan waarschijnlijk voor wat opleuking in het interieur....

    -----------------reply Sander-------------------
    De brake servo braket geeft geen denderend verschil (heb em er nu ook in zitten) Leuk voor erbij maar je zult hem nooit missen. Het rempedaal wordt er een tikkeltje minder sponzig van.

    Het 3e remlicht is super makkelijk erin te zetten. Je kunt de min vast maken aan een van de draden die al door de klep lopen en de plus moet je aasluiten op de + draad die naar je remlicht gaat. Dat is het meeste werk; het doorvoeren van deze draad. De best mod tot nu toe vind ik persoonlijk het vervangen van het paneel filter door een green paneel filter en het bevestigen van de luchtslang aan het luchtfilter huis ipv de resonantiebox. Totale kosten +-50 Euro winst +- 4pk, En een subtiele grom
    -----------------reply JohanV-------------------
    3e remlicht gaat zeker gebeuren....
    En dat luchtfilter.....leuk! Voor weinig!!
    Misschien ook wel in de toekomst....
    Eerst wil ik wel het interieur een beetje onder handen nemen.....en dat is ook niet goedkoop....
BUTTON_POST_REPLY 1 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 15 en 0 gasten