


Kasper schreefColonMooi iets voor een lijstje:
Vooraleerst iets wat als laatste moet gebeuren: Ontluchten.
* Nieuwe distributieriem, waterpomp EN spanner voor de D riem.
* Bezien wat voor pakking je gaat gebruiken, beter te zien naar de stand van de cilinderbussen dan vooraf een keuze te op aanraden van een "kenner"
* Eigenlijk dien je nieuwe trekbouten te monteren. (gebeurt zeker niet altijd, let op het zijn rekbouten)
* Zuinig zijn met vlakken van de kop.
* ik zou het totale koelsysteem even checken zodat je niet over 2 maanden met een kapotte radiator of waterslang staat.
En tot slot: goed ontluchten, 1. kachel, 2. radiator, 3. retourleiding (met die gecombineerde montagebeugel voor de HT leidingen) 4. Jiggle valves)
Verder is m.i. een koppakking vervangen hetzelfde als een koppakking vervangen of het nu om een K-blok gaat in een F of iets heel anders met een dubbele bovenliggende nokkenas.

crazywolf schreefColonKasper schreefColonMooi iets voor een lijstje:
Vooraleerst iets wat als laatste moet gebeuren: Ontluchten.
* Nieuwe distributieriem, waterpomp EN spanner voor de D riem.
* Bezien wat voor pakking je gaat gebruiken, beter te zien naar de stand van de cilinderbussen dan vooraf een keuze te op aanraden van een "kenner"
* Eigenlijk dien je nieuwe trekbouten te monteren. (gebeurt zeker niet altijd, let op het zijn rekbouten)
* Zuinig zijn met vlakken van de kop.
* ik zou het totale koelsysteem even checken zodat je niet over 2 maanden met een kapotte radiator of waterslang staat.
En tot slot: goed ontluchten, 1. kachel, 2. radiator, 3. retourleiding (met die gecombineerde montagebeugel voor de HT leidingen) 4. Jiggle valves)
Verder is m.i. een koppakking vervangen hetzelfde als een koppakking vervangen of het nu om een K-blok gaat in een F of iets heel anders met een dubbele bovenliggende nokkenas.
-alles nieuw idd
-wist niet dat er verschilende waren naargelang de bussen? maar zou altijd de pakking van de range rovers gebruiken niet die van mg (volledige kit incl de metalen bussen ipv plastic)crazywolf schreefColonDowels inderdaad vervangen door metalen is wel heel verstandig. Pakkingen hangt af van een eventuele minimale verzakking van 1 of meerdere cilinderbussen. Dat kan met een originele pakking opgelost worden, daar slaat de LR pakking echt de plank helemaal mis, dat is metaal en vult niet op. Het is echt een sprookje dat de LR pakking per definitie beter is, je moet kijken naar het individuele geval. Ik denk dat ik voor de OEM oplossing zou gaan. (daar een oud blok ook geen oil ladder voordeel heeft)
-trekbouten vervangen? waarom deze mogen meermaals gebruikt worden totdat ze een bepaalde lengte overschrijden (ken deze niet vanbuiten) ik zou ze gewoon nameten en indien nodig vervangen (maar die kans ik klein)
crazywolf schreefColon-vlakken is idd altijd best zo weinig mogelijk vlak is namelijk vlak (een goede firma doet dit dan ook met kleine stappen)
-koel systeem idd goed controleren.
ps. NOOIT maar dan ook NOOIT met de motor draaien nadat de cilinderkop los is de bouten gaan door de hele blok heen en de krukaslagers zitten hiermee vast... En de bussen kunnen dan verschuiven


Kasper schreefColonMooi iets voor een lijstje:
Vooraleerst iets wat als laatste moet gebeuren: Ontluchten.
* Nieuwe distributieriem, waterpomp EN spanner voor de D riem.
* Bezien wat voor pakking je gaat gebruiken, beter te zien naar de stand van de cilinderbussen dan vooraf een keuze te op aanraden van een "kenner"
* Eigenlijk dien je nieuwe trekbouten te monteren. (gebeurt zeker niet altijd, let op het zijn rekbouten)
* Zuinig zijn met vlakken van de kop.
* Het totale koelsysteem even checken zodat je niet over 2 maanden met een kapotte radiator of waterslang staat.
* Metal dowels
En tot slot: goed ontluchten, 1. kachel, 2. radiator, 3. retourleiding (met die gecombineerde montagebeugel voor de HT leidingen) 4. Jiggle valves)


Kasper schreefColonoooh maar er zijn zeker nog een aantal aanvullende puntjes dus heb nog even geduld totdat de gurus dit draadje hebben gespot, zij zullen nog wel wat toevoegen. (En nog wat opgooien over het type pakking)
Kosten: pffff, sorry ik ben een beetje MG gestoord, geld is dan wat minder van belang. Natuurlijk ook ervaring maar om nu te zeggen dat ik ergens bedragen vandaan kan toveren, ben bang van niet. de prijzen zouden dan van 2004 of zo zijn.
Gebruikers op dit forum: 13 en 0 gasten
Copyright © 2020. All Rights Reserved. Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited.