Ik hou het nu iedere keer rijden in de gaten en heb tot nu toe de volgende constateren.
* Koelvloeistof daalt iedere dag een halve millimeter
* De koelvloeistof temperatuur is binnen 3 km al op niveau (wegens laag niveau koelvloeistof vermoed ik)
* De koelvloeistof temperatuur blijft tijdens het rijden op niveau (1 streepje minder dan die halverwege staat)
* De olie temperatuur blijft tijdens rijden op niveau (90)
* De binnenkant van het koelvloeistof reservoir is schoon
* De koelvloeistof is roze zonder kleurverandering of troebel of sludge
* De oliedop is schoon
* De oliepeilstok bevat geen dikke klodders mayonaise
Doch... ik heb afgelopen zondag en vanmorgen een heel licht wittig sliertje gezien aan het de peilstok. Echt heel klein (3mm).
* Geen witte rookpluimen uit de uitlaat
Dus, dit 3mm sliertje en het dalen van het koelvloeistof geeft mij te denken over een lekke koppakking... de bekende HGF.
Aankomende vrijdag laat ik het nameten. Mijn garage kan dit schijnbaar elektronisch meten aan de hand van de koelvloeistof. Zou zo gepiept zijn zegt ie.
Toch wil ik nog eens iets vragen over de HGF:
* Allereerst de Nederlander.. Als ik het heb, wat kost me dat in 2010?
* Voor wie al eens een HGF heeft gehad, kwamen jullie er 'in eens' achter met dikke rookpluimen of kun je het zien aankomen door lichte daling van koelvloeistof en een wit sliertje?
* Kan ik ongestraft preventief zo'n goedje in de koelvloeistof gooien dat lekkages zelf kan afdichten.
* Als we het hebben over die mayonaise heb je het dan over zo'n sliertje wat ik heb of zoals dit? Dit heb ik absoluut niet! Als ik dit zou hebben had ik deze post denk ik ook niet gemaakt







