Jupilerman schreefColonneen serieus. Er zijn heus wel veel roadster die klassie ipv sportief zijn hoor.
(Sorry voor het off-topic gedeelte)
Maar allé Jup, klasse staat toch voor o.a. luxueus afgewerkt, confortabel, en soms van vele dure gadgets voorzien. Zeg maar wagens a la BMW 5, 7, Mercedes SL, Audi A8.....
Uitzondering : Soms gaat klasse samen met sportiviteit, maar dit is dan, omdat de wagen in kwestie eigenlijk klassevol wordt door zijn prijskaartje, terwijl hij eigenlijk sportiviteit in eerste instantie zou moeten uitstralen, zeg maar de dure Italiaanse exoten en Duitse
sportwagens bv.
In geen van de 2 gevallen past de MG; Hij past wel thuis in het rijtje van iets meer betaalbare sportieve 2-zitters, zeg maar SLK, S2000, Z4 etc... (tja, soms is de lijn moeilijk te trekken) Ook een Elise zou in deze rij thuis horen, alhoewel hij nog meer het sportieve imago heeft dan de anderen in de rij. En ok, eigenlijk stralen ze ook een beetje klasse uit, doordat ze exclusiever zijn, maar t'is in geen geval de bedoeling van dit type wagen om klassevol, zeg maar luxueus en comfortabel over te komen, maar in eerste instantie pure sportiviteit uit te stralen, dat is nu eenmaal het doel van een roadster of....
kleine sportwagen.
Enfin, t'is maar een visie, en enigszins bediscusieerbaar.