Mg-f naar mg-tf ik heb een aantal vragen????
  • Pieter Jan Waale
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 50
    GeregistreerdCOLON zo maart 14, 2010 1:55 pm
    WoonplaatsCOLON Roermond

    Mg-f naar mg-tf ik heb een aantal vragen????

    door Pieter Jan Waale » di maart 16, 2010 12:08 am

    Ik ben bezig om mijn mg-f te veranderen naar mg-tf!Kan iemand mij misschien vertellen waar je allemaal op moet letten bij vervangen middenconsule van mg-f naar mg-tf? Klokken kun je niet vervangen dat weet ik maar de rest....

    Ik ga ook de bumper vervangen ik heb de volgende onderdelen allemaal in mijn bezit: Bumper mg-tf,bumperdrager -tf en koplampen tf en de bevestigingsbeugels voor de lampen. Heb ik nu alles of heb ik meer nodig?

    Ik moet bij een stoel (uit een schadeauto) de gordelspanner vervangen zijn er nog dingen waar ik nog rekening mee moet houden. Behalve de accu uitschakelen? Gewoon 1 bout losdraaien en dan overzetten om mijn nieuwe stoel

    Alvast bedankt voor alle hulp!!! Ik ben super blij met mijn mg!!!
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    door Remieme » di maart 16, 2010 12:58 am

    Allereerst welkom hier op het forum :)

    wat je nodig hebt, ligt er een beetje aan hoever je wilt gaan. De TF heeft ook een andere achterbumper en kofferdeksel.

    Als je een MGF MKI hebt en je wilt ook de middenconsole veranderen. Dan heb je ook een andere kachel/ventilatie regelunit nodig. Ook de hoes en ring van de versnellingspook zijn anders.

    Onder je stoel zit een kabeltje. deze registreert of er iemand in de stoel zit t.b.v. je airbag. Als je deze los laat, heb je dus kans dat het srs-symbool in je dashboard blijft branden.
  • Pieter Jan Waale
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 50
    GeregistreerdCOLON zo maart 14, 2010 1:55 pm
    WoonplaatsCOLON Roermond

    door Pieter Jan Waale » di maart 16, 2010 9:17 am

    Hoi,

    Voor het middenconsule vervangen kun je daar niet het oude kachel en ventilatiesysteem laten zitten? Ik ben bij weusthof geweest en die zei dat je dat kan laten zitten....Kun je mij dat snel laten weten want ik ga vandaag het middenconsule ophalen dan kan ik dat nog meenemen...


    Ik wil alleen de voorbumper vervangen! Dan heb ik alles als het goed is omdat ik vandaag nog naar het sloper gaat anders moet ik meer extra onderdelen meenemen...

    Gr
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

    door Bruce » di maart 16, 2010 9:43 am

    Pieter Jan Waale schreefColonHoi,

    Voor het middenconsule vervangen kun je daar niet het oude kachel en ventilatiesysteem laten zitten? Ik ben bij weusthof geweest en die zei dat je dat kan laten zitten....Kun je mij dat snel laten weten want ik ga vandaag het middenconsule ophalen dan kan ik dat nog meenemen...
    Gr


    Uit welk jaar is je F? Ik ga er even vanuit dat je een mk1 hebt en dan heb je toch echt een andere unit nodig...
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » di maart 16, 2010 10:21 am

    Misschien is het ook wel makkelijk als je een stukje kabelboom hebt langs de kant van de lichten. De lichtblokken wisselen is niet echt plug&play en er moeten dus was kabeltjes geknipt en opnieuw verbonden worden.

    Remieme schreefColonOnder je stoel zit een kabeltje. deze registreert of er iemand in de stoel zit t.b.v. je airbag.

    Toch niet .... de kabeltjes zitten via een klemmetje wel vast aan de stoel/zetel, maar gaan naar de gordelspanners.
  • Avatar gebruiker
    masterpiece
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 497
    GeregistreerdCOLON do maart 24, 2005 12:01 pm
    WoonplaatsCOLON Warschau (pl)

    door masterpiece » di maart 16, 2010 12:29 pm

    Hallo Pieter Jan, Voor de conversie van F naar TF Moet je ook de koplampkabels hebben want dat is niet plug and play met de oude kabels. De bumper kan je schijnbaar zo om zetten op de oude bumperbalk. De midden console heb ik ook vervangen bij mijn F en ik heb ook de kachel unit moeten vervangen. Suc6 met de ombouw en laat wat foto's op het forum zien van je auto als je klaar bent! P.s Ik wil eventueel jou TF bumperbalk wel overnemen daar je deze niet nodig hebt,Spaart je toch weer wat kosten. BTW naar welke mg sloper ga je ?
    MGF 1997 / MGTF 2004 / Toyota Avensis 2006 / Yamaha Raptor 700 Quad 2007
  • Avatar gebruiker
    masterpiece
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 497
    GeregistreerdCOLON do maart 24, 2005 12:01 pm
    WoonplaatsCOLON Warschau (pl)

    door masterpiece » di maart 16, 2010 12:49 pm

    Trouwens, ik zou de achterbumper ook vervangen als ik jou was. Dan is het meer een geheel omdat de F bumpers wat ronder zijn tegenover de hoekige TF bumpers.
    MGF 1997 / MGTF 2004 / Toyota Avensis 2006 / Yamaha Raptor 700 Quad 2007
  • Pieter Jan Waale
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 50
    GeregistreerdCOLON zo maart 14, 2010 1:55 pm
    WoonplaatsCOLON Roermond

    door Pieter Jan Waale » di maart 16, 2010 1:03 pm

    Ik heb een mg-f uit mei 2000!

    Als je de achterbumper vervangt wat heb je dan allemaal nodig? de bumper en motorkap... Of moet er nog wat bij? Koplampen kun je laten zitten...

    Gr

    p.s Als ik die bumperbalk niet nodig kun je hem overkopen geen probleem
  • Avatar gebruiker
    masterpiece
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 497
    GeregistreerdCOLON do maart 24, 2005 12:01 pm
    WoonplaatsCOLON Warschau (pl)

    door masterpiece » di maart 16, 2010 1:11 pm

    Zo ver ik weet alleen de bumper en de schroeven dan. Kijk eens op deze site http://www.mgf-tf-central.co.uk/ht-exterior.shtml Daar staat van alles op wat gemakkelijk voor je is. Waar zit jou MG sloper als ik vragen mag. Ik heb ook nog het een en ander nodig. Gr Henry
    MGF 1997 / MGTF 2004 / Toyota Avensis 2006 / Yamaha Raptor 700 Quad 2007
  • Avatar gebruiker
    masterpiece
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 497
    GeregistreerdCOLON do maart 24, 2005 12:01 pm
    WoonplaatsCOLON Warschau (pl)

    door masterpiece » di maart 16, 2010 1:19 pm

    Trouwens, Je zegt Mei 2000 die moet al een mk2 middenconsole hebben!
    MGF 1997 / MGTF 2004 / Toyota Avensis 2006 / Yamaha Raptor 700 Quad 2007
  • Pieter Jan Waale
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 50
    GeregistreerdCOLON zo maart 14, 2010 1:55 pm
    WoonplaatsCOLON Roermond

    door Pieter Jan Waale » di maart 16, 2010 1:26 pm

    nee ik heb die oude met dat klepje waar je iets op kan leggen!
    Ik laat trouwens de oude klokjes zitten...

    Dan schijn je ventilatie/kachel niet te hoeven vervangen die kun je gewoon dan overnemen uit het oude.

    Ik ga nu de spullen halen hopelijk heb ik straks alles misschien neem ik ook een nieuwe achterbumper mee als de prijs meevalt.

    bedankt voor de hulp jullie horen van mij
  • Avatar gebruiker
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

    door RemcovanKuilenburg » di maart 16, 2010 1:28 pm

    2000 was de overgang van MK1 naar MK2 dus het kan zijn dat je nog oude onderdelen in zitten.
    MG F 1.8 MPI 1996 en winnaar Dyno 2008, 2010 en 2011
    Volvo V60 Volvo Ocean Race 2012
    Audi A3 1.6 TDI Amb. Pro line Buss. S-tronic 2011

    Lid van MG Car Club UK.
  • Pieter Jan Waale
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 50
    GeregistreerdCOLON zo maart 14, 2010 1:55 pm
    WoonplaatsCOLON Roermond

    door Pieter Jan Waale » di maart 16, 2010 6:56 pm

    Ik heb mk2 gekocht voor 100 euro en 50 euro voor het ventilatie//kachel unit!
    Wat is een beetje redelijk prijs voor de achterbumper en achterklep?

    Ik ben bij Walter Dilissen geweest in ******! 0032*****

    (edit remco) telefoon nummers en adressen via PB volgens de regels van het forum

    Hij heeft 3 mg-tf staan uit engeland! Hij heeft nog twee koplampen liggen voor 125 euro in totaal . Hij weet niet dat die om te zetten zijn met het schuifje.

    Van de achterbumper weet ik nog niet denk dat ik daar nog even meewacht

    gr PJ

    p.s Echt handig dit forum! Bedankt
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    door Remieme » di maart 16, 2010 7:25 pm

    voor de tf lampen te plaatsen heb je speciale steunen nodig. met een TF-steunbalk niet, dus zou deze wel plaatsen :P
  • Pieter Jan Waale
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 50
    GeregistreerdCOLON zo maart 14, 2010 1:55 pm
    WoonplaatsCOLON Roermond

    door Pieter Jan Waale » di maart 16, 2010 8:04 pm

    ik word gek! Ik loop nu echt te stressen of ik alles in mijn bezit heb.....
    Heb jij het nu over de achterbumper of over de voorbumper?

    Voor de voorbumper heb ik de volgende dingen in mijn bezit:
    Koplampen mg-tf en alle stekkertjes
    Bumper
    tf bumperdrager.
    Ik heb ook de bevestigingsbeugeltjes voor de lampen

    Wat heb je allemaal nodig dan voor de achterbumper?
    Bumper en achterklep.... Bumperdrager achterkant????

    Gr PJ

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 13 en 0 gasten