

Murphy schreefColonIk neem aan dat je al een paar keer bijgevuld hebt. . Staat je auto binnen?
Zet hem dan eens op kranten vooral als de motor nog warm is en het koelsysteem op druk.
Parkeer anders op een droge plek en kijk een half uurtje later onder je auto.


Ultimate schreefColonTen eerste, wat is nou het juiste niveau voor je koelvloeistof?



schrokke schreefColonUltimate schreefColonTen eerste, wat is nou het juiste niveau voor je koelvloeistof?
Bij koude motor mag dat niet boven het minimum merkteken staan.
Ik denk dat je best het niveau eens juist zet in koude toestand. En dan een paar dagen observeert. Staat het na paar dagen(ritten) onder de minimum, het niveau memoriseren en een paar dagen(ritten) later nog eens controleren. Als het dan niet meer gezakt is kun je er van uit gaan dat de dop niet meer de juiste druk houd. Hoe dikwijls je dan ook bijvuld, het zal steeds zakken tot dat ietsje te lage niveau en daar blijven staan. Het enige wat je hieraan kunt doen is een goeie dop plaatsen.
Zakt het niveau echter verder door, moet je op zoek naar een lek.


Bruno schreefColonDat lijkt me in ieder geval logischer
Gebruikers op dit forum: 13 en 0 gasten
Copyright © 2020. All Rights Reserved. Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited.