autoradio
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

autoradio

door Bruce » vr maart 12, 2010 1:16 pm

Vanmorgen even het middenconsole uit elkaar gehaald om een nieuwe radio in te bouwen.

Met een losse microfoon en een USB aansluiting. Voordat ik het middenconsole terug plaatste gechecked of hij het deel, was geen probleem

Alles in elkaar gezet en hij doet niets.
    Aan\uit knopje brand wel maar verder doet hij helemaal niets, iemand enig idee?
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

door Remieme » vr maart 12, 2010 1:30 pm

er zit nogal een kluwe kabels achter de radio. weet nog dat ik behoorlijk door moest duwen om de radio ver genoeg in de console te krijgen. als je een zijpaneel eraf haalt, kan je misschien wat meer ruimte maken.

Mogelijk is door het samenduwen een kabelbreuk ontstaan...
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787

door Bruce » vr maart 12, 2010 1:34 pm

ik had het hele console eruit gehaald, dus bij het terug plaatsen kon ik heel makkelijk de draden sturen. Heb alle stekkers gecontroleerd en die lijken allemaal goed te zitten...
    Dus dat is het probleem niet.
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296

door Remieme » vr maart 12, 2010 1:42 pm

contact aanzetten :P ;)
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

door BlackFox » vr maart 12, 2010 4:09 pm

Even uitpluggen en een tijdje laten liggen (halfuur ofzo) en nog eens opnieuw proberen?
    Zekering zal wel oké zijn, gezien het lampje toch al brandt?

Ofwel moet je de aan/uit knop gewoon wat langer inhouden :mrgreen:
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

door ErikB » vr maart 12, 2010 4:15 pm

Strange ... 't zou straight forward moeten zijn.

Aangezien ie stroom heeft, moet ie ook iets meer kunnen.
    Kan het iets van diefstal beveiliging zijn, anders even de handleiding erbij nemen vrees ik.
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296

door Remieme » vr maart 12, 2010 5:08 pm

Zit er een afstandsbediening bij en heeft hij standby functie?

Zoiets als bij de tv. je drukt hem aan en er gebeurt niks. Moet je perse met de afstandsbediening nog verder inschakelen...
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787

door Bruce » vr maart 12, 2010 10:42 pm

MM, ik heb net weer even zitten zoeken, maar het lapje op het aan\uit knopje doet het ook niet meer, en de binnenverlichting in mijn spiegel werkt niet meer, is het dan toch een zekering? zitten die twee op dezelfde zekering?
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357

door BlackFox » vr maart 12, 2010 10:43 pm

Yup, zeker ;)

Je voetverlichting zal ook niet meer werken :)
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787

door Bruce » vr maart 12, 2010 10:54 pm

als ik mijn verlichting aan zet doet alles het in het middenconsole wel. Maar ook als ik mijn deur open doe gaat er binnen geen lichtje meer branden. Vermoedelijk dus toch een zekering, iemand enig idee welke?
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357

door BlackFox » vr maart 12, 2010 10:59 pm

Verlichting van de middenconsole is apart :)

Geen idee meer welke, maar 't was onder het dashboard :D

*edit: zekering 12 blijkbaar.
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787

door Bruce » vr maart 12, 2010 11:03 pm

BlackFox schreefColonVerlichting van de middenconsole is apart :)

Geen idee meer welke, maar 't was onder het dashboard :D

*edit: zekering 12 blijkbaar.

Goed, daar ga ik morgen meteen achteraan...

Wel een leuke radio hoor, JVC, speelt muziek van je Iphone gewoon via bleutooth af... en heeft een losse microfoon voor de telefoon, die heb ik boven op mijn stuurcolom geplakt..
    Carl
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3916
    GeregistreerdCOLON vr aug 31, 2007 11:06 am
    WoonplaatsCOLON Deurne (Antwerpen)-België
    CONTACTCOLON

door Carl » vr maart 12, 2010 11:12 pm

Bruce,

Ik heb effe het schema bekeken en zo te zien zitten volgende dingen op zekering 12 in het passagierscompartiment :
    - lampje van het contactslot
    - lampje laadruimte vooraan
    - lampje laadruimte achteraan
    - interieurverlichting in de spiegel
    - interieurlichtjes aan de voetruimtes

Alle schakelende functies zijn opgenomen aan de massa kant van de lampjes, dus de inerieurverlichting hangt af van de ecu en de kofferverlichting hangt af van de kofferruimte enzovoort.

De verdere interieurverlichting hangt ondermeer af van zekering "link 1" onder de voorkap en van zekering 8 in de passagiersruimte.

zekering nr 8 is 10 ampère, zekering nr 12 is 15 ampère. Link 1 is 40 ampère.
    Hopelijk kan je hiermee aan de slag!
    MGF 1999 1.8iVVC LHD pearlescent British Racing Green 75th anniversary multi-spoke wheels, 75th edition, no LE ! mods: white front indicators, cat bypass , 150 BHP, TF steering Rack, Green/black leather interior.
    MGF 1996 1.8iVVC RHD Metallic British Racing Green . VVC velgen, NO mods.
    todo: genoeg voor de volgende jaren .

Save nature ! Drive a GREEN car!
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787

door Bruce » vr maart 12, 2010 11:16 pm

Carl, dank je voor je onderzoek, maar dit zegt dus nog niets over de autoradio zelf?

Maar, dus wel sterk het vermoeden dat het een zekering is, ik zal er morgen ochtend een paar halen en dan ga ik eens aan de slag..
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357

door BlackFox » vr maart 12, 2010 11:22 pm

90% kans dat het een zekering is ;)

Bij ons was die bij aankoop ook kapot, vervangen en geen problemen meer gehad sindsdien.

Vraag is wel waarom 'ie kapot is gegaan...