BUTTON_POST_REPLY 3 berichten Pagina 1 van 1
PK verhogen
  • Avatar gebruiker
    D.B.C.
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1123
    GeregistreerdCOLON do dec 03, 2009 12:56 am
    WoonplaatsCOLON Bussum
    CONTACTCOLON

    PK verhogen

    door D.B.C. » za maart 06, 2010 2:45 am

    Ik kwam dit tegen op ebay en vroeg me af of dit zal werken ik weet niet wat het doet of moet doen :http://cgi.ebay.nl/15BHP-Power-Mod-Chip-MG-ZS-TF-ZR-ZT-Z-T-MGF-607-807_W0QQitemZ160382066618QQcmdZViewItemQQptZUK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM?hash=item2557841fba
    Zou wel leuk zijn om vor z'n prijs je pk's te verhogen

    Wat zijn goede dingen die je pk's doen verhogen (straat legaal)

    Chiptunen brengt z'n 13 pk, maar kost tegen de 500 euro
    Open luchtfilter geeft ook toename van pk (hoveel weet ik niet)
    Sportuitlaat helpt ook iets
    maar wat voor mogelijkheden heb je nog meer buiten de hele dure dingen zoals supercharger enz om om je pk's te laten toe nemen en wat is het maximale wat je uit een 120 pk moter kan halen? (gewoon leuk om te weten als ik meer wilde had ik wel de vvc versie genomen)
    Mods: Trophy Inserts, Bonnet Air Vents, Side Air Scoops, Spoiler, 17'' AZEV.
  • crazywolf
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 697
    GeregistreerdCOLON ma dec 14, 2009 7:29 pm
    WoonplaatsCOLON Houthalen

    door crazywolf » za maart 06, 2010 11:54 am

    hmm zo een luchttemp aanpas chip... nuja ik heb gehoort dat het wel wat afdoet maar kan ook je motor beschadigen bij sommige merken dno of de k motor hier ook tegen kan?

    ik weet dat bij een daewoo lanos de cat wegsmelt door zo een chip (deze zit vlak achter de colector) omdat de temp van de uitlaat warmer wordt.

    Zo een chip werkt vrij simpel hij zegt bv dat de lucht 16c ipv de echte 20c waarbij de motor meer benzine inspuit dus in de meeste gevallen iets meer vermogen (maar 15pk lijkt me sterk?) maar hierdoor negeert de motor eigenlijk zijn veiligheidsgrens ivm de behaalde verbrandingstemp.

    Dusja of het goed of slecht is dno ... kan nooit zo goed zijn als echte chiptuning (lees geen powerbox)
    MGF 160 Trophy Blue
    -421 Piper Header
    -Custom Decat
    -Custom CAI (Paint Bucket Edition)
    -Bastuck sport exhaust
    -White Trophy Alloy Wheels
    -K&N 57i
    -Lowering pins
    CLASSIC MINI (Dark metallic grey)
    -Full Rebuild in progress
  • Avatar gebruiker
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

    door RemcovanKuilenburg » za maart 06, 2010 12:07 pm

    Het zal weinig uithalen en eerder je auto slopen dan meer pk's geven. Chiptunen is al heel veel over gezegd op dit forum probeer de zoek functie maar eens.

    Wat je kan doen is je kop laten porten en flowen en wat andere aanpassingen voor een slordige 3000 euro.

    Andere optie is een 160pk blok te kopen en die er in te planten.

    Maar voor de setjes die op ebay staan voor die bedragen kan je er al redelijk van uit gaan dat het niets is.

    http://www.mgf-tf.com/phpBB2/viewtopic.php?t=8827&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=
    MG F 1.8 MPI 1996 en winnaar Dyno 2008, 2010 en 2011
    Volvo V60 Volvo Ocean Race 2012
    Audi A3 1.6 TDI Amb. Pro line Buss. S-tronic 2011

    Lid van MG Car Club UK.
BUTTON_POST_REPLY 3 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 13 en 0 gasten