BUTTON_POST_REPLY 5 berichten Pagina 1 van 1
Vervanging veerbollen (2e hands)
  • MILKY
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 10
    GeregistreerdCOLON do sep 24, 2009 9:08 pm
    WoonplaatsCOLON VENLO (NEDERLAND)

    Vervanging veerbollen (2e hands)

    door MILKY » wo maart 03, 2010 8:13 am

    Beste MGF bezitters.

    Ik heb gisteren nieuwe (2e hands) veerbollen laten plaatsen.
    Vering is volgens mij weer goed, maar aan de voorkant ligt hij nu veel hoger dan achter.

    Garage heeft volgens hun alles goed geplaats en ontlucht, onderdelen waren ook goed.

    Wat kan hier de oorzaak van zijn?

    M vr gr Milky (Venlo)
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

    door Bruce » wo maart 03, 2010 8:18 am

    Van harte welkom op het forum.

    Het is normaal dat de opening tussen wiel en wielkas voor iets groter is dan achter. Waarom heb je de bollen vervangen?
    Misschien kun je een paar foto's nemen van de zijkant van de auto, dan kunnen we dat wat beter beoordelen.
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » wo maart 03, 2010 9:21 am

    Tussen de (lowering)pins en de veerbollen horen ringen te zitten.
    De dikte bepaald de verhouding tussen hoogte achter en voor. Omdat je altijd met toleranties zit werd de dikte van de ringen tijdens productie voor jouw auto specifiek bepaald en gemonteerd. Als je die ringen vergeet heb je vrijwel zeker verschil. Als je de ringen terug plaatst en hij staat scheef kan het zijn dat je eigenlijk een andere waarde nodig hebt. 1mm ringdikte toevoegen is het wiel ongeveer 4mm verder uit de wielkast drukken.
    Building >200BHP K-series
  • MILKY
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 10
    GeregistreerdCOLON do sep 24, 2009 9:08 pm
    WoonplaatsCOLON VENLO (NEDERLAND)

    Vervanging veerbollen (2e hands)

    door MILKY » wo maart 03, 2010 11:43 am

    Die ringen waar u het over heeft, zijn dat standaartringen of speciale.

    Gr Milky
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » wo maart 03, 2010 12:42 pm

    De dikte is van belang en de binnen diameter. Volgens mij is het geen probleem deze ringen zelf samen te stellen uit meerdere "gewone" ringen. Er zijn volgens mij 2 maten ringen beschikbaar en ook nog steeds te bestellen bij de dealer. Heb je wel standaard gasbollen terug geplaatst ? Die van de Trophy kunnen wel eens lager zijn.
    Building >200BHP K-series
BUTTON_POST_REPLY 5 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 11 en 0 gasten