BUTTON_POST_REPLY 6 berichten Pagina 1 van 1
Gevoelloze versnellingspook
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

Gevoelloze versnellingspook

door BlackFox » do feb 04, 2010 5:15 pm

Iets wat me meteen opviel aan onze F in vergelijking met andere is de versnellingspook, die is horizontaal (dus van links naar rechts) nogal los en gevoelloos.
    Verticaal beweegt 'ie perfect strak.

De kabel onder de auto (aan de versnellingsbak) is al vervangen geweest en ziet er nog steeds als nieuw uit.

Als ik zo eens wat google blijkt dat het dan aan mechanisme onder de pook te liggen, maar ik geraak er niet echt veel wijzer uit hoe ik dat moet oplossen en vooral, hoe ik er aan geraak :lol:

Voor de wijsneuzen: ik weet wel wat ik er aan kan doen, maar een MS slick shift kit ga ik dus voorlopig nog niet steken :lol:
    Laatst bijgewerkt door 1 op BlackFox, in totaal 0 keer bewerkt.
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

door Bruce » do feb 04, 2010 5:54 pm

Herbie heeft al eens een oplossing gepost, die heeft er iets tussen geklemd om de speling eruit te halen.
    Alternatief is de slik shift kit van Mike, die heeft ErikB erin zitten...
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
  • LEBLAR
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 762
    GeregistreerdCOLON vr feb 13, 2009 8:45 pm
    WoonplaatsCOLON Sibculo

door LEBLAR » do feb 04, 2010 5:59 pm

Zit inderdaad in het mechanisme. Voor de, zoals jij het omschrijft vertikale beweging zit de kabel rechtstreeks aan de pook. De kabel bewegt van voor naar achter. De links-rechts beweging wordt middels een mechaniekje ook omgezet in een voor achter beweging. Door de speling uit de kogel en het kunststof blokje te halen wordt deze beweging preciezer. Volgens mij is er een topic waar iemand dat gedaan heeft door een plaatje tussen het blokje en de geleiding te drukken.

Wellicht niet de meest duidelijke omschrijving maar ik hoop dat je er wat aan hebt.
    Ronald Leblanc
    1996 MGF VVC Pearlescent FlameRed (inderdaad, niet origineel)
    Mod's: Tenza open air filter, Leer stuur, Toyo Proxes T1R, PU bushes achter, KH-splitter, Windscreen, EBC Grooved discs + greenstuff blokken rondom, 80th interieur, 52mm TB, LLW kit, SS coolant pipes, alu radiator
    Upcomming: PU bussen voor.
    Next: Cool-air induct Tenza.
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357

door BlackFox » do feb 04, 2010 6:04 pm

Het verduidelijkt wat ja :D

Nu nog dat topic vinden...
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

door Bruce » do feb 04, 2010 6:06 pm

BlackFox schreefColonHet verduidelijkt wat ja :D

Nu nog dat topic vinden...

http://www.mgf-tf.com/phpBB2/viewtopic.php?t=4848&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=[/quote]
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357

door BlackFox » do feb 04, 2010 6:12 pm

Thx, zoekfunctie werkt mij altijd tegen :mrgreen:
BUTTON_POST_REPLY 6 berichten Pagina 1 van 1