BUTTON_POST_REPLY 9 berichten Pagina 1 van 1
achterruit gescheurd
  • Ewi
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 33
    GeregistreerdCOLON do sep 17, 2009 5:31 pm
    WoonplaatsCOLON Stein

    achterruit gescheurd

    door Ewi » zo jan 31, 2010 6:43 pm

    Vanmiddag deed ik de kap van mijn MGF 2001 omlaag en ja..bij dit weer..gebeurde het dus dat mijn achterruit scheurde. Weet iemand waar ik het best een nieuwe of een 2e hands kan kopen voor een normale prijs? Is het vervangen van deze achterruit moeilijk? Alvast bedankt voor de antwoorden. Was het maar al lekker zonnig weer!!
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » zo jan 31, 2010 7:42 pm

    Vervangen van het plastic kan maar is niet optimaal. Een nieuwe ruit kan je hier kopen:
    http://www.car-hood.co.uk/

    Heb je meteen een nieuwe rits.

    Vervangen is hoe dan ook niet niet heel gemakkelijk waar wel te toen als je kan boren en popnagels kan poppen.
    Building >200BHP K-series
  • Ewi
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 33
    GeregistreerdCOLON do sep 17, 2009 5:31 pm
    WoonplaatsCOLON Stein

    door Ewi » zo jan 31, 2010 7:57 pm

    Sander schreefColonVervangen van het plastic kan maar is niet optimaal. Een nieuwe ruit kan je hier kopen:
    http://www.car-hood.co.uk/

    Heb je meteen een nieuwe rits.

    Vervangen is hoe dan ook niet niet heel gemakkelijk waar wel te toen als je kan boren en popnagels kan poppen.


    Hoi Sander,

    Als ik een nieuwe koop met een rits, is het dan gewoon een kwestie van de oude ruit eruit ritsen en de nieuwe ruit erin ritsen?
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » zo jan 31, 2010 8:31 pm

    zoals ik al aangaf moet er geboord worden en moet je pop nagels zetten. Niet simpel erin ritsen
    Building >200BHP K-series
  • Gab
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 43
    GeregistreerdCOLON wo maart 25, 2009 1:36 am
    WoonplaatsCOLON Breda, NL en Gent, BE

    Re: achterruit gescheurd

    door Gab » zo jan 31, 2010 9:53 pm

    Ewi schreefColonVanmiddag deed ik de kap van mijn MGF 2001 omlaag en ja..bij dit weer..gebeurde het dus dat mijn achterruit scheurde.


    Welkom bij de club van klunzen... :roll:

    Heb net (vorige week) hetzelfde gehad. De tip die ik kreeg, was om een zeilmakerij (kosten € 140) op te zoeken die het oude plastic eruit haalt en een nieuw stuk erin zet (let wel even op de dikte). Je kap moet er alsnog af, je moet nog steeds popnagels uitboren en er weer inpoppen bij het terugplaatsen van de kap maar,.....
    ...dan heb je ook geen kleurverschil met je kap. Om de ruit heen die je kan kopen zit namelijk een nieuw stuk stof en je kap is waarschijnlijk wel een beetje verkleurd. En dat ziet er weer niet uit.

    Maar, aan jou de keus
    MGF Britisch Racing Green, Abingdon uitvoering. (Nog) geen enkele mod whatsoever behalve een waxoil behandeling ;o)
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

    door Bruce » ma feb 01, 2010 6:35 am

    Ik zou een ieder wiens ruitje is gescheurd willen adviseren om te upgraden naar een glazen ruit, ja hij is iets kleiner, maar je hebt nooit meer last van het dof worden en het scheuren.

    140 euro voor een zeilmaker vind ik niet goedkoop, voor iets meer heb je een nieuwe. Plaatsen is niet zo moeilijk als het lijkt, Carl heeft nog een mooie RVS strip voor de achterkant, die is vele malen beter dan het origineel.
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
  • Born2Drive
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 10
    GeregistreerdCOLON do dec 17, 2009 11:14 am
    WoonplaatsCOLON Alkmaar

    door Born2Drive » ma feb 01, 2010 9:40 am

    Tja, ik was ook aan de beurt.

    Via een engelse handleiding (link gevonden op deze forum) heb ik het ruitje eruit gehaald en ben ik naar Schagen (De Twee Gezusters) gegaan. Een zeilmakerij die er voor 65 euro een nieuw plasticje in heeft gezet. Wel wat dunner, maar het werkt.

    Tel: ******

    Nog een kostenbesparende tip: Als je een hardtop hebt, en je haalt je softtop eronder vandaan om de ruit te gaan vervangen, zorg dan dat de achterkant van de hardtop hoog genoeg zit. Dat scheelt je een hele nare schaafwond op je lakwerk. :cry:

    Edit Remco. Telefoon nummer wegehaald ivm de forum regels.
  • Ewi
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 33
    GeregistreerdCOLON do sep 17, 2009 5:31 pm
    WoonplaatsCOLON Stein

    door Ewi » ma feb 01, 2010 9:34 pm

    Bruce schreefColonIk zou een ieder wiens ruitje is gescheurd willen adviseren om te upgraden naar een glazen ruit, ja hij is iets kleiner, maar je hebt nooit meer last van het dof worden en het scheuren.

    140 euro voor een zeilmaker vind ik niet goedkoop, voor iets meer heb je een nieuwe. Plaatsen is niet zo moeilijk als het lijkt, Carl heeft nog een mooie RVS strip voor de achterkant, die is vele malen beter dan het origineel.



    Kun je me vertellen waar ik het best een glazen ruit kan bestellen? Wat is de werkwijze om de plastic ruit te vervangen voor een glazen ruit?
    MGF 2001 platinum silverlowering pins, tf achterlichten, K&N Filter, TTB 52mm
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

    door Bruce » di feb 02, 2010 6:13 am

    Ik het bericht van Sander staat de volgende link,

    http://www.car-hood.co.uk/content.php?nID=2&cID=27&pID=1626

    Montage van het plastic en het glazen ruitje is volgens mij helemaal hetzelfde.
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
BUTTON_POST_REPLY 9 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 11 en 0 gasten