Welke koppakking?
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

Welke koppakking?

door BlackFox » di jan 26, 2010 5:40 pm

Kan er mij iemand vertellen welke koppakking er in onze F vervangen is geweest? Het onderdeelnummer is LVQ000090SLP.

Googlen levert me niet meteen iets op waar ik veel uit kan opmaken.
    Is dit nu een Landrover pakking of moet ik me terug zorgen beginnen maken dat er wel eens een nieuwe HGF kan aankomen?
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

door Remieme » di jan 26, 2010 7:27 pm

Set-cylinder head gasket - Service Line Part (Original)Part No.: LVQ000090SLP

Volgens Rimmerbros zou het een originele pakking zijn, welke ze zelf niet meer leveren (NLA)
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357

door BlackFox » di jan 26, 2010 7:29 pm

Dat klinkt niet goed dus :lol:
  • mrcarribean
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1069
    GeregistreerdCOLON ma maart 29, 2004 9:42 pm
    WoonplaatsCOLON vosselaar

door mrcarribean » di jan 26, 2010 10:43 pm

hey

ik gebruik altijd LVB000320 is een versterkte pakking van payen maar door mg rover geleverd.

grtz

mrcarribean
    8) 8) 8)
    real mini 1998 65 PK
    honda amigo 1974 4 PK
    mobilette 1978 ? PK
    landrover defender 2010 122 pk en enorm veel koppel
    honda novio 1971 4 PK
    rover streetwise 105 pk diesel power
    mgf brg 1997 125 pk
    Carl
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3916
    GeregistreerdCOLON vr aug 31, 2007 11:06 am
    WoonplaatsCOLON Deurne (Antwerpen)-België
    CONTACTCOLON

door Carl » di jan 26, 2010 11:18 pm

Niet vergeten dat het vooral de plastic bussen zijn die het probleem veroorzaken, en in mindere mate de koppakking.
    Kort samengevat is het HGF probleem veroorzaakt door volgende feiten: (in volgorde van belangrijkheid)
    1) De positie van de thermostaat in combinatie met de zeer lange leidingen naar de radiator, wat thermische schokken veroorzaakt als het koelwatercircuit nog niet volledig op bedrijfstemperatuur is.
    2) Het gebruik van plastic bussen tussen het motorblok en de cilinderkop zodat er een geringe horizontale verplaatsing mogelijk is, waardoor de koppakking een moeilijkere belasting krijgt bij opwarmen.
    3) Eventuele diepteverschillen van de liners- dus het buiten tolerantie zijn van de zitting van de liners- in combinatie met de dikte van de koppakking.
    4)De dikte en constructie van de pakking zelf.

Als je de F niet zwaar belast bij het warmrijden en dit rustig en gelijkmatig doet en als je stalen dowels (afstandsbussen) hebt dan mag je redelijk op je 2 oren slapen met de originele pakking.
    De andere pakkingen garanderen ook niet 100% tegen HGF, omdat de pakking op zich niet de oorzaak van het probleem is, maar wel de plaatsing van de thermostaat in combinatie met de plaatsing van de radiator.

Wil je echt gerust rijden dan moet je gaan voor een conversie van de thermostaat zoals hij bij de latere TF's voorkomt. Deze zijn trouwens vrijwel probleemloos op het gebied van HGF, of toch minstens vergelijkbaar met andere goede betrouwbare moderne benzinemotoren.
    MGF 1999 1.8iVVC LHD pearlescent British Racing Green 75th anniversary multi-spoke wheels, 75th edition, no LE ! mods: white front indicators, cat bypass , 150 BHP, TF steering Rack, Green/black leather interior.
    MGF 1996 1.8iVVC RHD Metallic British Racing Green . VVC velgen, NO mods.
    todo: genoeg voor de volgende jaren .

Save nature ! Drive a GREEN car!
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

door Bruno » wo jan 27, 2010 12:15 am

Ik ken ook al wat MG's met de landrover pakking die erdoor is gegaan. Het idee dat de landroverpakking de oplossing is, is iets dat velen die menen te weten waar ze over spreken, verkondigen. Ten onrechte dus.
    Sla er de zoekroutine hier even op na, om te weten wanneer best te kiezen voor payen, en wanneer voor landrover.

Carl zijn lijstje kan ook nog worden vervolledigd door o.a. de constructie met rekbouten, de uitzettingsvariatie van het metaal, de dwarspositie van het blok, ....
    Laatst bijgewerkt door 1 op Bruno, in totaal 0 keer bewerkt.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

- YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Rob
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1965
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 6:39 pm
    WoonplaatsCOLON Sittard

door Rob » wo jan 27, 2010 12:39 am

Wil je echt gerust rijden dan moet je gaan voor een conversie van de thermostaat zoals hij bij de latere TF's voorkomt. Deze zijn trouwens vrijwel probleemloos op het gebied van HGF, of toch minstens vergelijkbaar met andere goede betrouwbare moderne benzinemotoren.

Ik zou best graag meer weten over deze conversie,
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

door Bruno » wo jan 27, 2010 12:43 am

Wel veel werk, daar de oude thermostaat er uit moet. Daarna kan de nieuwe geplaatst worden.
    Afbeelding
    Hier heb je meer info :
    http://www.mgfcar.de/thermostat/
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

- YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Rob
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1965
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 6:39 pm
    WoonplaatsCOLON Sittard

door Rob » wo jan 27, 2010 12:55 am

Wat een snelle service, kan ik weer studeren
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357

door BlackFox » wo jan 27, 2010 10:40 am

Conclusie: blijven die koelvloeistof in de gaten houden dus :lol:
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

door Bruce » wo jan 27, 2010 10:52 am

Een van de verstandigste Modificaties die er is, een Low level warning kitje voor het koelsysteem, het voorkomt geen HGF, maar zorgt er wel voor dat je niet je hele motor in de soep draait.
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357

door BlackFox » wo jan 27, 2010 10:59 am

Dat staat inderdaad op de planning :)
    jantje
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 574
    GeregistreerdCOLON di jul 17, 2007 3:41 pm
    WoonplaatsCOLON Laarne (België)

door jantje » wo jan 27, 2010 5:04 pm

Heb al wat ervaring met HGF'jes (drie intussen)
    Na de laatste eindelijk besloten om de moter eerst op bedrijfstemperatuur te laten komen vooraleer het toerental boven de 3.000 te laten uitkomen.... :oops:

men noemt dat ook wel eens schade en schande

maar dat van die termostaat is nieuw voor mij.
    Ik houd permanent mijn watertemperatuur in de gaten (meer nog dan mijn toerenteller) :twisted:
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357

door BlackFox » wo jan 27, 2010 6:19 pm

jantje schreefColonHeb al wat ervaring met HGF'jes (drie intussen)
    Na de laatste eindelijk besloten om de moter eerst op bedrijfstemperatuur te laten komen vooraleer het toerental boven de 3.000 te laten uitkomen.... :oops:

Beetje jammer om daar na 3 HGF's pas achter te komen :lol:

Wat ik me afvraag eigenlijk, kan het kwaad om met koude motor van pakweg 1500-3000 toeren even volgas op te trekken, of is dat wegens te zware belasting ook niet al te best?

Ik weet dat dat bij een diesel met koude motor absoluut uit den boze is wegens de turbo en hoge inspuitdrukken en zo, maar hoe zit dat dan bij een K-series?
  • crazywolf
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 697
    GeregistreerdCOLON ma dec 14, 2009 7:29 pm
    WoonplaatsCOLON Houthalen

door crazywolf » wo jan 27, 2010 7:31 pm

raad dit niet echt aan je kan beter met een minder zware voet 3500-4000rpm doen dan met een zware voet 3000-3500 doen met een koude motor...

Zelf "probeer" ik hem onder de 4000rpm te houden koud maar duw niet echt door dan een maal men temp van de motor op normaal staat duw ik door en ga ik tot pakweg 5000rpm... als dan eenmaal ook de olie op temp is duw ik door en ga ik tot 6500-7000rpm (sinds men bastuck eronderstaat heb ik zelf op die rpm nog echt vermogen)

ps. wat ik heb gehoort dat helpt (zelf niet gedaan) is dat er in de landrover ook een extra rail zit ergens voor het tegengaan dat de kop kan verschuiven (blijkbaar ook een reden dat de koppakking stuk gaat?) ... geen idee waar deze juist staat?
    MGF 160 Trophy Blue
    -421 Piper Header
    -Custom Decat
    -Custom CAI (Paint Bucket Edition)
    -Bastuck sport exhaust
    -White Trophy Alloy Wheels
    -K&N 57i
    -Lowering pins
    CLASSIC MINI (Dark metallic grey)
    -Full Rebuild in progress