alarm gaat af maar wil niet uit
  • Helmet
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 310
    GeregistreerdCOLON za nov 07, 2009 12:29 pm

    alarm gaat af maar wil niet uit

    door Helmet » ma jan 25, 2010 8:08 pm

    Hoi,
    Zojuist deed ik mijn auto op slot (afstandsbediening) en alles ging zoals normaal. Knipperlichten en na een paar seconden ging mijn binnenverlichting uit. Ik zag dit omdat ik altijd even omkijk of de binnenlichten ook echt uit gaan ;) En in eens ging mijn alarm af. Met toeter en zo.

    Help... wat nu? Terugrennen en de ab indrukken, niks. Ook de deur niet open! Deur open met sleutel en nog niks. In alle haast de batterij eens er uit en in de ab, geen reaktie en nog steeds toeters en bellen.. De buren kwamen ook al naar buiten toe :oops:

    Gelukkig stopte ie na 3 rondjes toeteren wel maar de piep binnen op het dashboard bleef en ik hoorde iedere minuut of zo een relais onder de motorkap klikken. Startonderbreking bleef er ook op.

    Mijn broer gebeld (automonteur) en die was er gelukkig snel. Ik wilde net gereedschap gaan halen om de accu los te kunnen trekken maar toen deed vrotte hij iets aan de deur en de panieklichtenknop.

    Toen was het voorbij en reageerde auto weer op de ab en kon deze ook weer starten als normaal. Pfieeww....
    Daarna nog een paar keer geprobeerd en alles deed het weer.

    Concreet enkele vragen hierover:
    * stopt het alarm wel als ik de accu los haal?
    * na 3x stopte het toeteren. gaat ie daarna niet meer toeteren?
    * het alarm gaat er alleen op als ik de ab gebruik? of ook als ik alleen de sleutel gebruik?
    * kan ergens een relais zijn blijven hangen van de knipperlichten zodat ie is afgegaan?
    * kan het slot debet zijn hier aan?
    * waar gaat het alarm Uberhaupt allemaal op af allemaal? Welke sensors zitten er in een F hierhvoor?
    * en nu denk ik meteen aan de zomer... kan het alarm wel aanstaan als het dak open is?

    Alle informatie ben ik blij mee. Ik heb een hekel aan vals alarm ;) want ik heb de flat ook al eens op stelten gehad door een vals huisalarm in de nacht toen ik op vakantie was. :roll:
  • Avatar gebruiker
    Kevin
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1402
    GeregistreerdCOLON zo feb 01, 2009 3:35 pm
    WoonplaatsCOLON Almelo

    Re: alarm gaat af maar wil niet uit

    door Kevin » ma jan 25, 2010 8:16 pm

    * stopt het alarm wel als ik de accu los haal? denk het wel
    * het alarm gaat er alleen op als ik de ab gebruik? of ook als ik alleen de sleutel gebruik? alleen bij AB
    * waar gaat het alarm Uberhaupt allemaal op af allemaal? Welke sensors zitten er in een F hierhvoor? klik
    * en nu denk ik meteen aan de zomer... kan het alarm wel aanstaan als het dak open is? zie vorige, maar ik heb er nooit problemen mee, zolang ik niet over de deur heen naar binnen leun (bv. om iets te pakken)

    succes...
  • Helmet
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 310
    GeregistreerdCOLON za nov 07, 2009 12:29 pm

    door Helmet » ma jan 25, 2010 8:27 pm

    wauw... lekker vlot antwoord Afbeelding

    Zit net bij Dieter op de website te loeren en heb zo'n test gevonden. Ik denk dat ik dat het weekend eens ga proberen (ergens op de hei ;))
  • Avatar gebruiker
    Kevin
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1402
    GeregistreerdCOLON zo feb 01, 2009 3:35 pm
    WoonplaatsCOLON Almelo

    door Kevin » ma jan 25, 2010 8:41 pm

    niet bij mij in de buurt, ik wil uitslapen ;)
  • Helmet
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 310
    GeregistreerdCOLON za nov 07, 2009 12:29 pm

    door Helmet » ma jan 25, 2010 9:05 pm

    net ging ie weer af :shock: was met ab op slot gezet.
    ik zie toch echt het ledje knipperen als ik alleen de sleutel gebruik.
  • Avatar gebruiker
    Kevin
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1402
    GeregistreerdCOLON zo feb 01, 2009 3:35 pm
    WoonplaatsCOLON Almelo

    door Kevin » ma jan 25, 2010 9:07 pm

    en als je 'm vannacht en evt morgen alleen op de sleutel probeerd?
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    door Remieme » ma jan 25, 2010 9:08 pm

    misschien een spinnetje in het interieur, die het volumetrisch alarm activeert?

    Wanneer je de auto met de sleutel op slot zet, zit het alarm er ook op. Echter het volumetrisch alarm niet.

    Ook felle wind kan een boosdoener zijn. Geen hardtop?...
  • Avatar gebruiker
    Kevin
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1402
    GeregistreerdCOLON zo feb 01, 2009 3:35 pm
    WoonplaatsCOLON Almelo

    door Kevin » ma jan 25, 2010 9:09 pm

    Remieme schreefColonEchter het volumetrisch alarm niet.

    moet je dan niet 2x drukken dat de knipperlichten 3x knipperen?
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    door Remieme » ma jan 25, 2010 9:12 pm

    nee, dat is om superlock te activeren. Dan schiet er een extra stalen pin in het slot, waardoor je bij geopende kap de deur niet van het slot kan halen door het palletje omhoog te trekken.
  • Helmet
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 310
    GeregistreerdCOLON za nov 07, 2009 12:29 pm

    door Helmet » ma jan 25, 2010 9:23 pm

    Crap... nu is het echt klote... van kwaad tot erger !!

    Mijn paniekknipperlicht lampje blijft aan.
    De motor stopt pas na 2 seconden als de sleutel er al uit is !!
    Het slot ratelt aan alle kanten als ik hem met de sleutel op slot doe.

    Ik trek voor vannach de accu los. Dat in ieder geval :(
    Morgen maar eens de deur open maken om dat slot te bekijken.

    Maar het panieklicht lampje dat aan blijft, de motor :|
    Ik zie de combinatie niet.
  • Wiellem
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 338
    GeregistreerdCOLON do apr 09, 2009 8:50 am
    WoonplaatsCOLON omg 's Hertogenbosch

    door Wiellem » ma jan 25, 2010 9:23 pm

    Ik snap niet waarom het superlock alarm niet altijd met 1 druk aan gaat kan geen kwaad toch?
    MGF 1.8 MY2000 BRG
    Trophy koplampen - MGTF achterlichten - Janspeed uitlaat - 52mm TTB - K&N 57i filter - 16 inch 11-spoke MGTF160 velgen - MG red AP's - Pioneer TS-WX11A Subwoofer - Rolbeugel
  • Helmet
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 310
    GeregistreerdCOLON za nov 07, 2009 12:29 pm

    door Helmet » ma jan 25, 2010 10:11 pm

    Net in de freezing kou nog even het deurpaneel er af gehaald.

    Feiten:
    * Het slot is gaar, met de sleutel kraakt alles. Ik denk dat de cylinder kapot is. Nooit gemerkt omdat ik alles met de ab deed.
    * Ik rook iets plasticachtigs dus had even snel de accu losgehaald
    * Na aansluiten nog steeds panieklichtje aan en in eens knalt mijn 10A zekering (nr.1) ook door (zie ook hier)
    * Morgen met taxi-broer naar mijn werk :lol:

    Ik weet wel zeker dat er meerdere dingen spelen. Slot kapot en ergens een sluiting... :evil: bah...
  • Avatar gebruiker
    D.B.C.
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1123
    GeregistreerdCOLON do dec 03, 2009 12:56 am
    WoonplaatsCOLON Bussum
    CONTACTCOLON

    door D.B.C. » ma jan 25, 2010 11:49 pm

    ik heb een schakelaar om al het stroom er af te halen kan je deze niet gewoon omzetten en de deur met de sleutel op slot doen, dan is het alarm er ook af.

    Mvg, D.Blokker
    Mods: Trophy Inserts, Bonnet Air Vents, Side Air Scoops, Spoiler, 17'' AZEV.
  • Avatar gebruiker
    Johan
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 727
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 1:21 am
    WoonplaatsCOLON Puerto Morelos Mexico
    CONTACTCOLON

    door Johan » di jan 26, 2010 1:15 am

    Misschien is ook de elektronica van het slot kapot.Dat kan een hoop getoeter veroorzaken. Ook een vergeten GSM of nabijheid van een zendmast zijn veroorzakers van foute alarmen.

    Er zijn gevallen bekend van mensen die hun auto niet meer konden starten omdat ze te dicht bij een mast stonden
  • Helmet
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 310
    GeregistreerdCOLON za nov 07, 2009 12:29 pm

    door Helmet » di jan 26, 2010 9:02 am

    Tjesus... slecht geslapen... bah...

    @DBV: Ehh... soort van killswitch? Geen idee, en zoals gezegd slot is ook kapot.

    Er zijn dus meerdere problemen aan de orde die zich net tegelijk moeten manifesteren. Slot kapot en sluiting in het systeem.
    De rest van de week met het OV (getver) en vrijdag maar aanvangen met open maken van alles wat hiermee te doen kan hebben.

    Nu heb ik de accu losgekoppeld, alles op slot en het slot is nagenoeg kapot. Moet ik vrijdag misschien de anwb nog wel bellen om eerst in te breken :)

    Wish me luck...

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 11 en 0 gasten