BUTTON_POST_REPLY 10 berichten Pagina 1 van 1
Autoslalom competitie
  • Avatar gebruiker
    Drikje S1
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 375
    GeregistreerdCOLON zo jan 03, 2010 8:37 pm
    WoonplaatsCOLON Hilversum en Oud-Loosdrecht
    CONTACTCOLON

    Autoslalom competitie

    door Drikje S1 » zo jan 24, 2010 7:12 pm

    Zojuist terug van de algemene leden vergadering van de Lotus club waar de autoslalom competitie werd besproken.

    De slalom competitie word door Wimedo georganiseerd op het Midland circuit te Lelystad en het staat voor een ieder vrij hier aan deel te nemen, ook zonder race ervaring o.i.d. het gaat tenslotte om je eigen prestatie.

    Naar gelang de type en uitvoering van een auto word je ingedeeld in een bepaalde klasse. Een speciaal geprepareerde auto is dus niet nodig.

    Het budget is laagdrempelig en aan de hand van de hoeveelheid starts die je maakt per dag heb je het budget zelf in hand.

    Wil je het eerst aankijken, dat kan, entree kost niets.

    Het leek mij dus leuk om het hier maar eens onder de aandacht te brengen.

    Let op: voor vrijwel iedereen zal gelden dat zijn verzekering op het circuit niet geldig is. Bij het startgeld welke je de eerste keer per slalom-dag betaald is een verzekering inbegrepen waarbij je verzekerd bent jegens derden, dus niet voor eigen materiaal.

    Voor meer info ( website loopt een beetje achter ) : http://www.wimedo.nl/index.html
    Agenda 2010 staat hier nog niet beschreven, maar de eerste slalom zal gehouden worden, naar wat ik begrepen heb op 7 maart 2010.

    Gr. Drikje S1
    Laatst bijgewerkt door 1 op Drikje S1, in totaal 0 keer bewerkt.
  • Avatar gebruiker
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

    door RemcovanKuilenburg » zo jan 24, 2010 11:33 pm

    Als het weer het toelaat om met de F te komen zal ik er zeker zijn. Staat in de agenda.

    Dank je wel voor de tip
    MG F 1.8 MPI 1996 en winnaar Dyno 2008, 2010 en 2011
    Volvo V60 Volvo Ocean Race 2012
    Audi A3 1.6 TDI Amb. Pro line Buss. S-tronic 2011

    Lid van MG Car Club UK.
  • Avatar gebruiker
    em-gee-efke
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1277
    GeregistreerdCOLON di feb 06, 2007 11:46 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen-op-Zoom

    door em-gee-efke » zo jan 24, 2010 11:53 pm

    Lijkt me niet verstandig om met de F slalom gaan te rijden :no: ! Ik heb 4 jaar slalom gereden, maar met de F.... gegarandeerd brokken vrees ik... :cry:
    MGF Co-pilote
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » ma jan 25, 2010 11:38 am

    Ik zeg niet dat de F de beste slalomrijderswagen is, maar hij is mijn inziens veel, veel beter dan de gemiddelde andere wagen, mede door zijn korte wielbasis. niks mis met een F en slalom dus IMO.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Avatar gebruiker
    Drikje S1
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 375
    GeregistreerdCOLON zo jan 03, 2010 8:37 pm
    WoonplaatsCOLON Hilversum en Oud-Loosdrecht
    CONTACTCOLON

    door Drikje S1 » ma jan 25, 2010 1:13 pm

    em-gee-efke schreefColonLijkt me niet verstandig om met de F slalom gaan te rijden :no: ! Ik heb 4 jaar slalom gereden, maar met de F.... gegarandeerd brokken vrees ik... :cry:


    Het maken van brokken heb je hier grotendeels zelf in de hand. De onderlinge afstand tussen de auto's is dermate groot dat een aanrijding met een andere auto nihil is.

    Wat natuurlijk mogelijk is, is dat je van de baan raakt. In alle jaren dat ik hier kom heb ik twee schade gevallen aan Elis's gezien. Eén had zijn velg stuk gereden en de ander een barst in het polyesterwerk. In beide gevallen ging het om rijders die naarmate de dag vorderde wat overmoedig raakte, zoiets als, ah het gaat goed, maar het kan beter, dus de volgende ronde.......sneller ??, helaas het werd de bandenstapel. Natuurlijk heb ik ook wel eens auto's afgeschreven zien worden, maar die rijders komen met een totaal ander doel.

    Bij dit soort autosport heb je schade voor de overgrote deel zelf in de hand.
    Belangrijke punten zijn :
    Ken jezelf, stel een doel, en houdt je daaraan, laat je niet door anderen beïnvloeden.
    Raak niet overmoedig, denk niet na twee rondjes, nu heb ik het begrepen, dus we gaan voor de ( persoonlijke ) snelste tijd. Overigens voldoe ikzelf hier niet aan, daarom rijd ik niet mee. Zodra ik een helm opzet krijg ik een waas voor mijn ogen, en ga dan alleen nog maar voor de snelste tijd, tja, dat ging een paar keer mis, en vlogen dus een aantal pionnen door de lucht, om erger te voorkomen heb ik nooit meer meegereden, ik ken mijzelf ( in deze ).

    Overigens zie je vaak dat personen die voor het eerst deelnemen aan deze slalom meestal de eerste dagen ( hun eerste seizoen ) alleen maar bezig zijn met het verkennen van hun auto en wat slalom rijden nou werkelijk inhoud, ze zijn helemaal niet ( of nauwelijks ) bezig met hun ronde tijden. Dus een ideale manier om een betere beheersing van je F te krijgen met een laag risico gehalte.
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    door Remieme » ma jan 25, 2010 2:04 pm

    ieder zijn ding, maar mijn F-je gaat het circuit nooit op.
    het verzekeringsverhaaltje zint me niet en aangezien ik geen alternatief (buiten m'n fiets) heb, is het voor mij een no-go.
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » ma jan 25, 2010 2:38 pm

    Drikje S1 schreefColonOverigens zie je vaak dat personen die voor het eerst deelnemen aan deze slalom meestal de eerste dagen ( hun eerste seizoen ) alleen maar bezig zijn met het verkennen van hun auto en wat slalom rijden nou werkelijk inhoud, ze zijn helemaal niet ( of nauwelijks ) bezig met hun ronde tijden. Dus een ideale manier om een betere beheersing van je F te krijgen met een laag risico gehalte.

    Hetzelfde verhaal gaat op voor rondjes op de Ring.... Vergeet de tijden, doe het rustig, het is een meer gecontroleerde situatie om je auto te leren kennen.
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

    door Bruce » ma jan 25, 2010 3:29 pm

    We hebben hier met het forum al een of twee keer meegedaan met een clubdag op Zandvoort, altijd erg gezellig en daar zag je de Golfjes ook aan alle kanten van de baan af schieten. Maar ik heb daar met veel plezier gereden en nooit het idee gehad dat het fout zou of kon gaan.

    Daarnaast hebben Pete, Charles en ik een keer een rijvaardigheidstraining gedaan op Zandvoort samen met het Opel Speedster forum en dat was helemaal geweldig, daar ga je echt heel veel beter van rijden, maar ook dat ging nog altijd onder goede controle. Een echte aanrader.
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
  • Avatar gebruiker
    Drikje S1
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 375
    GeregistreerdCOLON zo jan 03, 2010 8:37 pm
    WoonplaatsCOLON Hilversum en Oud-Loosdrecht
    CONTACTCOLON

    door Drikje S1 » vr mei 21, 2010 2:29 pm

    Volgens de agenda van Wimedo zoals op de website ( http://www.wimedo.nl/index.html ) te zien is is er morgen weer slalom rijden op het Midland circuit te Lelystad. Kijken is geheel vrij.

    Gr. Drikje S1
    Honda NSC50R scooter
    Lotus Elise S1 bj. 06-1996. chassis nummer 21.
  • Avatar gebruiker
    em-gee-efke
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1277
    GeregistreerdCOLON di feb 06, 2007 11:46 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen-op-Zoom

    door em-gee-efke » za mei 22, 2010 7:25 am

    Slalom is echter heel erg leuk om te doen. In princiepe kan er inderdaad weinig gebeuren, maar ik heb in die 4 jaar dat ik slalom reed, toch heel wat brokken meegemaakt. 1tje die over de kop ging, wielen afgebroken door tegen de stoeprand te schuiven,....

    Maar... zoals ik al zei, slalom is heel erg fun ( zeker als het elke keer een vader-dochter duel is :-) ) en een tak van de autosport die nog goed betaalbaar is.
    MGF Co-pilote
BUTTON_POST_REPLY 10 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 6 en 0 gasten