BUTTON_POST_REPLY 8 berichten Pagina 1 van 1
Ruitenwissermotor
  • LEBLAR
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 762
    GeregistreerdCOLON vr feb 13, 2009 8:45 pm
    WoonplaatsCOLON Sibculo

Ruitenwissermotor

door LEBLAR » wo jan 20, 2010 11:02 pm

Onlangs werkten mijn ruitenwissers niet meer. Erg lastig met dit weer. Aangezien een muis al eens de slang van de sproeiers had doorgebeten vandaag maar eens op onderzoek uitgegaan. Ik heb uiteindelijk de boel weer aan de praat gekregen maar.......
    Het klinkt alsof er een lager naar de knoppen is. Motor plus mechaniek uitgebouwd en motor alleen nog eens geprobeert. Zelfde resultaat. Veel gekraak en geratel. Op de teller van mijn F staan 73000 km. Is dat niet wat snel?

Als iemand nog een ruitenwissermotor heeft liggen dan houdt ik mij aanbevolen. Zo niet moet ik er volgende week één in GB scoren.
    Ronald Leblanc
    1996 MGF VVC Pearlescent FlameRed (inderdaad, niet origineel)
    Mod's: Tenza open air filter, Leer stuur, Toyo Proxes T1R, PU bushes achter, KH-splitter, Windscreen, EBC Grooved discs + greenstuff blokken rondom, 80th interieur, 52mm TB, LLW kit, SS coolant pipes, alu radiator
    Upcomming: PU bussen voor.
    Next: Cool-air induct Tenza.
    Carl
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3916
    GeregistreerdCOLON vr aug 31, 2007 11:06 am
    WoonplaatsCOLON Deurne (Antwerpen)-België
    CONTACTCOLON

door Carl » wo jan 20, 2010 11:21 pm

Als je een MKI voor een LHD kan scoren aan een zacht prijsje mag je voor mij ook een meebrengen....
    MGF 1999 1.8iVVC LHD pearlescent British Racing Green 75th anniversary multi-spoke wheels, 75th edition, no LE ! mods: white front indicators, cat bypass , 150 BHP, TF steering Rack, Green/black leather interior.
    MGF 1996 1.8iVVC RHD Metallic British Racing Green . VVC velgen, NO mods.
    todo: genoeg voor de volgende jaren .

Save nature ! Drive a GREEN car!
  • LEBLAR
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 762
    WoonplaatsCOLON Sibculo

door LEBLAR » do jan 21, 2010 12:55 pm

Is er verschil tussen een LHD en een RHD motor dan? Ik zie verschillende foto's op e-bay en kan eigenlijk geen verschil ontdekken.
    Wat is een zacht prijsje? Tot nu toe zie ik prijzen tussen de 75 en 100 pond.

Update: 50 pond bij roverbreakers.com, op e-bay als AK Moore Ltd. Ik ga er daar één halen. Voor de zekerheid neem ik mijn eigen motor mee om te vergelijken. Bij intresse graag bericht.
    Ronald Leblanc
    Mod's: Tenza open air filter, Leer stuur, Toyo Proxes T1R, PU bushes achter, KH-splitter, Windscreen, EBC Grooved discs + greenstuff blokken rondom, 80th interieur, 52mm TB, LLW kit, SS coolant pipes, alu radiator
    Kevin
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1402
    GeregistreerdCOLON zo feb 01, 2009 3:35 pm
    WoonplaatsCOLON Almelo

door Kevin » do jan 21, 2010 8:17 pm

wist RHD niet de andere kant op?
    Carl
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3916
    GeregistreerdCOLON vr aug 31, 2007 11:06 am
    WoonplaatsCOLON Deurne (Antwerpen)-België
    CONTACTCOLON

door Carl » do jan 21, 2010 10:14 pm

een RHD wist anders dan een LHD, that's for shure.
    Ik dacht dat het verschil enkel zat in het gaatje onderaan de motor waar eventueel binnengedrongen regenwater uit kan weglopen, maar ben er niet zeker van.
    MGF 1999 1.8iVVC LHD pearlescent British Racing Green 75th anniversary multi-spoke wheels, 75th edition, no LE ! mods: white front indicators, cat bypass , 150 BHP, TF steering Rack, Green/black leather interior.
    MGF 1996 1.8iVVC RHD Metallic British Racing Green . VVC velgen, NO mods.
    todo: genoeg voor de volgende jaren .

Save nature ! Drive a GREEN car!
  • Peeters maxime
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 18
    GeregistreerdCOLON zo nov 15, 2009 5:24 pm
    WoonplaatsCOLON DION

mg

door Peeters maxime » do jan 21, 2010 11:06 pm

dag , hebt een heel goede motor liggen en mag weg voor 80 euro
    MGF zwart , MGF Witte , Porsche Boxster S , Volvo XC90
    Subaru impreza 2001 limited WRX STI 433pk
  • Nem58
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1102
    GeregistreerdCOLON za apr 01, 2006 3:53 pm
    WoonplaatsCOLON Son en Breugel

door Nem58 » vr jan 22, 2010 10:30 am

Tip: koop een ruitenwissermotor voor een rechtsgestuurde f. Deze moet je voor 20euro moeten kopen. Vervolgens is het een hele kleine moeite om de ruitenwisserarm om te zetten van je eigen kapotte motor naar de nieuwe. Zo heb je voor een spotprijs een nieuwe ruitenwissermotor.

Zelf heb ik dit verleden jaar gedaan en de F ruitenwissers doen het nog steeds prima!
    uhm... geen F meer maar een Hyundai Tucson.
  • LEBLAR
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 762
    WoonplaatsCOLON Sibculo

door LEBLAR » vr jan 22, 2010 5:29 pm

Carl schreefColoneen RHD wist anders dan een LHD, that's for shure.
    Ik dacht dat het verschil enkel zat in het gaatje onderaan de motor waar eventueel binnengedrongen regenwater uit kan weglopen, maar ben er niet zeker van.

Dat gaan we toch niet serieus menen of wel? OK vanuit de bestuurders positie gezien wist een LHD van recht naar links en een RHD van links naar rechts. Door de arm 180 gr op de motor te verzetten heb je dit in orde. De mechaniek van een RHD is anders dan van een LHD maar wat ik aan de hand van foto's kan zien zijn de motoren voor beide dezelfde.
    Op het mechaniek staat overigens ook duidelijk dat het een LHD betreft.

20 euro voor een motor ben ik nog niet tegengekomen. Ik vindt 50 pond voor een nieuwe best redelijk. Maar wie ben ik.
    Ronald Leblanc
BUTTON_POST_REPLY 8 berichten Pagina 1 van 1