BUTTON_POST_REPLY 2 berichten Pagina 1 van 1
Nieuw op het circuit !!
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    Nieuw op het circuit !!

    door Bruno » di feb 22, 2005 11:49 pm

    Nieuw op het circuit

    De MG ZT V8, die Rover Belux dit jaar in de BTCS zal inzetten,

    staat in een zwart-groene kleurencombinatie.

    Stéphane Lémeret en Jeffrey Van Hooydonk zijn de MG-rijders.

    Afbeelding
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Luc
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 2025
    GeregistreerdCOLON di feb 03, 2004 10:21 pm
    WoonplaatsCOLON Schiplaken (Hever)
    CONTACTCOLON

    door Luc » wo feb 23, 2005 11:15 am

    Great

    ter verduidelijking nog enkele persberichtje bij gepost

    18 02 2005
    MG Rover Belux kiest voor Van Hooydonck en Lémeret

    In een eerder bericht meldden we reeds de deelname van een MG ZT-V8, gesteund door MG Rover Belux, in de BTCS. Terwijl iedereen denkt/dacht aan een 4.6 motor, blijkt het nu echter over een 6.0 V8 motor te gaan. Puur V8-geweld dus in de BTCS, de leuke sound nemen we er zeer graag bij. Wat betreft de piloten die de bolide zullen besturen, is er ondertussen ook duidelijkheid : Jeffrey Van Hooydonck en Stéphane Lémeret zijn de rijders van dienst.

    Lange tijd circuleerden ook de namen van Vincent Radermecker, een gerenomeerd piloot en 'afsteller', en Nico Verdonck, een jonge belofte. Echter, de keuze viel op Van Hooydonck en Lémeret. Dat MG Rover Belux wou kiezen voor de 'nationale theorie' (een Waalse en een Vlaamse piloot aan het stuur), was reeds langer duidelijk, maar terwijl iedereen dacht aan 'Rader', mist deze dus de 'Britse boot'...

    ********************
    28 01 2005
    MG Rover Belux komt met een MG ZT-V8 aan de start
    PRC Group kan voor de Belgian Touring Car Series in 2005 rekenen op de deelname van een MG ZT-V8. De wagen wordt ingezet door MG Rover Belux en het projekt krijgt de steun van MG Sports & Racing, dat de wagen in Engeland optimaal zal voorbereiden voor het BTCS kampioenschap. Voor het runnen van de wagen tijdens het verloop van het kampioenschap, legt MG het vertrouwen bij Motorsport International.

    De MG ZT-V8 is een zeer krachtige bolide, die in staat moet worden geacht wedstrijden te winnen. De 4.6 liter motor levert iets meer dan 550 pk, die worden overgebracht door een sequentiële versnellingsbak met zes gangen (uit de ateliers van Holinger). Vincent Radermecker heeft ondertussen bevestigd dat hij contacten heeft met MG Rover Belux en met de familie Thiry aangaande het projekt.

    Niettegenstaande het feit dat er nog geen definitieve overeenkomst werd bereikt, wijst alles erop dat 'Rader' wel eens de eerste piloot zou kunnen worden voor deze wagen . Hij beschikt over een stapel ervaring met dergelijke bolides, en die zal zeker van pas komen bij de verdere ontwikkeling van de MG ZT-V8. Volgens diverse bronnen zou men ook overwegen om deel te nemen aan de 24 Uren van Zolder...
BUTTON_POST_REPLY 2 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 2 en 0 gasten