BUTTON_POST_REPLY 1 berichten Pagina 1 van 1
Mayo « Thread started: Jan 10th, 2004, 09:52 am »
  • Geert

    Mayo « Thread started: Jan 10th, 2004, 09:52 am »

    door Geert » di maart 23, 2004 4:28 pm

    Ik ging van morgen beginnen met het monteren van een K&N en een 52mm TB en zoals goede gewoonte kijk ik eerst eens naar het oliepijl.

    Aan het bolletje onderaan en ongeveer halverwege de peilstok hangt een witte emulsie !!
    HGF ?!?!?

    Waterniveau is nog altijd goed alhoewel ik niet meer gekeken heb sinds de wagen terug kwam van het groot onderhoud op 60.000km (3 weken geleden) en dus niet weet hoe hoog het toen stond.

    Na de peilstok een paar keer in en uit getrokken te hebben, blijft er nu enkel een heel klein beetje 'mayo' meer hangen onderaan de stok.

    Uiteraard zal ik de verplaatsingen tot een minimun beperken en ga ik maandag direct naar de garage.
    Zijn er manieren waarmee men kan controleren of het werkelijk een HGF is ?

    Met bangelijke groeten,
    Geert en Katy
    ------------------Reply Bruno ----------------------
    Spuit het water uit het expansievat als je een toertje hebt gereden met de F, Rookt de wagen abnormaal hard (witte rook), als het watertemperatuurpeil omhoog gaat, en gaat de temperatuur extreem hoger dan anders ? allemaal dingen die ook op een HGF wijzen. Zijn er witte strepen op de buitenkant van de blok te zien ter hoogte van HG ? Als je met de wagen een toertje hebt gedaan, is er dan terug méér mayo te zien op de peilstok.
    Als je het wil weten zal je moeten warm rijden !
    Het feit echter dat het waterniveau nog goed is, lijkt mij dat je geen HGF op dit moment hebt. Testen maar !
    Natuurlijk kan het nooit geen kwaad maandag eens naar de garage te gaan alleen maar om u zelf gerust te stellen

    ------------------Reply johan Slagter----------------------

    Wellicht een beetje condens in de olie, dit is een redelijk vaak voorkomend "probleem" als er niet echt veel mee wordt gereden.

    Als dit het geval is zou je een stuk kunnen gaan rijden om zo de condens kwijt te raken.

    Johan
    ------------------Reply Bruno ----------------------

    Mja, inderdaad, best mogelijk. Voeg misschien ook eens in dat laatste geval een olie-additiefje toe !
    ------------------Reply ErikB ----------------------
    Ik moet me ook aansluiten bij de meningen hierboven. Mayo wijst inderdaad op een HGF, de hoeveelheid en andere symptomen zijn echter ook van belang.
    Verwittig in ieder geval de garage en vermeld eveneens dat de wagen net is binnen geweest..... 't zou jammer zijn indien zij verantwoordelijk zouden zijn voor een "airlock"

    ------------------Reply Geert----------------------
    Ik gebruik de auto dagelijk voor woon-werk maar ik moet enkel 15 min rijden, dus echt warm heeft hij nooit.
    De hoeveelheid mayo is ook heel weinig. Een klein spotje aan het bolletje onderaan en witte waas ergens in het midden.
    We hebben tijdens het weekeinde enkele ritjes gedaan, meer naar de temp.meters en door de achteruitkijkspiegel gekeken dan naar de weg, maar niks abnormaals opgemerkt. Zondagavond was er nog steeds evenveel water in het reservoir als zaterdag morgen.
    Hopelijk is het enkel condensatie. Tijdens het onderhoud hebben ze de olie ververst dus misschien is dan wat vocht binnengekomen.

    Ik zal zeker nu iedere dag naar het water- en oliepeil kijken.

    Groeten,
    Geert en Katy

    ------------------Reply Sander----------------------
    http://www.xpower-mg.com/forum/showthread.php?s=&threadid=12346

    mijn F-je

    Sander

    ------------------Reply Bruno ----------------------

    Sander, in uw geval durf ik met een bijna 100% zekerheid zeggen dat het fenomeen , zijnde bruine substantie in het koelwater, hoegenaamd niets te maken heeft met een HGF, maar met een oxidatie van de radiatorwand of buizen die onder de auto lopen. Dit komt wel meer voor en is volstrekt onschadelijk. De bruine substantie is dus naar mijn bescheiden mening niets meer dan wat roest dat door de leidingen circuleert.
    Tja menig MG'er is nogal paranoia wat HGF'en betreft. Ok, de MG-F is er nogal gevoelig aan, maar overdrijven we dikwijls niet wat ?
    ------------------Reply Johan Slagter----------------------
    Op het X-Power forum vraag je hoe je de gasklep reset.

    Dit doe je door de sleutel naar "contact" te draaien ( niet starten), dan 5 maal het gaspedaal volledig intrappen en loslaten, contactsleutel terugdraaien. Daarna kun je starten.

    Johan
    ------------------Reply ErikB----------------------
    Na het 5x pompen ook nog een aantal seconden wachten, .... geen idee meer heoveel, maar wacht en 20-tl seconden voor aleer je het contact terug naar '0' draait.
    ------------------Reply Sander ----------------------
    Hmm. Ik heb ergens gelezen dat je het binnen 10 sec moet doen...
    Maar het is iig gelukt Mijn TTB zit er nu op

    Sander
BUTTON_POST_REPLY 1 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 10 en 0 gasten