uitgevallen knipper+temperatuur+toerenteller. zekering?
  • Helmet
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 310
    GeregistreerdCOLON za nov 07, 2009 12:29 pm

    uitgevallen knipper+temperatuur+toerenteller. zekering?

    door Helmet » za dec 05, 2009 12:25 am

    11-12-2009: Alweer... zie nieuwe post onderaan... :(
    5-12-2009: Opgelost... zie edit onderaan...
    Zojuist merkte ik op dat enkele meters het niet deden.
    De temperatuurmeter en toerentellen doen niks.
    En bij een afslag merkte ik dat de knipperlichten het niet deden.

    Auto even aan de kant en uit gezet, geen verbetering.
    Paniekknop ingedrukt. Knipperlichten werken wel.

    Verder geen uitval. Groot/dim licht, Elektrische ramen, binnenverlichting, kofferbak, andere metertjes werken wel.

    Een zekering ???

    --------------

    edit:
    Inderdaad, een zekering. Nummer 1. (10A) onder het stuur was doorgefikt.
    Ik maakte me zorgen omdat de meters het niet meer deden. Maar nu ik weet dat dat ook via de zekeringen loopt ben ik weer gerust ;)
  • Helmet
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 310
    GeregistreerdCOLON za nov 07, 2009 12:29 pm

    door Helmet » vr dec 11, 2009 9:38 am

    Crap... gisteren alweer dezelfde zekering er uit geklapt :shock:
    Zomaar op een recht stuk weg uit het niets.
    Ik hoop dat het iets met de lekkage in de kofferbak te maken heeft want dat fix ik morgen. En anders moet ik dat hele circuit gaan controleren. :cry:
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » vr dec 11, 2009 6:40 pm

    Helmet schreefColonCrap... gisteren alweer dezelfde zekering er uit geklapt :shock:
    Zomaar op een recht stuk weg uit het niets.
    Ik hoop dat het iets met de lekkage in de kofferbak te maken heeft want dat fix ik morgen. En anders moet ik dat hele circuit gaan controleren. :cry:


    Een heel veel voorkomende in dat geval is de kabelboom bij het scharnier. Daar wil de isolatie van de diverse kabeltjes nog wel eens doorslijten.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Helmet
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 310
    GeregistreerdCOLON za nov 07, 2009 12:29 pm

    door Helmet » vr dec 11, 2009 6:49 pm

    Welk scharnier?

    edit: ik kijk morgen even of ik een scharnier met kabelboom kan vinden...
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » vr dec 11, 2009 10:20 pm

    zodra je het vermoeden hebt dat er componenten uitvallen in de achterklep dan is het scharnier van de achterklep zeer verdacht. Dus gewoon dat bundeltje kabels in het plastic mantelbuisje bij het linker scharnier van de achterklep.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Helmet
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 310
    GeregistreerdCOLON za nov 07, 2009 12:29 pm

    door Helmet » za dec 12, 2009 4:52 pm

    Ik had het scharnier zojuist gevonden. 't Is mooi weer dus met een wasbeurtje en wat onderzoek vond ik wat je bedoelde.
    Nee, dat was het niet. Zag er nog goed uit :?
    De linker lampunit is lek, dat bedoelde ik eigenlijk omdat daaronder ook kabeltjes lopen. Maar ik zat nog te denken dat het dat niet kan zijn want de knipperlichten werken wel gewoon met de paniekknop.

    Ergens anders zal het dus wel mis zijn. Ik wacht het even af en zal een volgende keer als ik weer de zaak open heb liggen weer verder zoeken.
  • Helmet
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 310
    GeregistreerdCOLON za nov 07, 2009 12:29 pm

    door Helmet » wo jan 06, 2010 9:10 am

    Zoo... bijna een maand uitgehouden met de laatste 8)
    Maar zojuist klapte ie er toch weer uit.
    Zzzwwaaarrrrrr sturen in eens. Lijkt wel werk :roll:

    Anyway, Straks effe een nieuwe 10A er in en dan zaterdag wil ik de knipperlichtschakelaar maar eens loshalen.

    Als ik het stuur draai hoor ik iets slepen, je weet maar nooit.
  • Avatar gebruiker
    Carl
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3916
    GeregistreerdCOLON vr aug 31, 2007 11:06 am
    WoonplaatsCOLON Deurne (Antwerpen)-België
    CONTACTCOLON

    door Carl » wo jan 06, 2010 12:21 pm

    Behoudens de kabelboom aan de linkerscharnier van de achterklep moet je absoluut ook eens naar de kabelboom achter de autoradio kijken.
    Door de constructie van het geheel schuren sommige autoradios nogal stevig tegen de autoradio achterkant en soms kan dit tot problemen leiden. Een brandje in een F heeft steevasdt dit als oorzaak! Opgepast dus.
    MGF 1999 1.8iVVC LHD pearlescent British Racing Green 75th anniversary multi-spoke wheels, 75th edition, no LE ! mods: white front indicators, cat bypass , 150 BHP, TF steering Rack, Green/black leather interior.
    MGF 1996 1.8iVVC RHD Metallic British Racing Green . VVC velgen, NO mods.
    todo: genoeg voor de volgende jaren .

    Save nature ! Drive a GREEN car!
  • Helmet
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 310
    GeregistreerdCOLON za nov 07, 2009 12:29 pm

    door Helmet » wo jan 06, 2010 2:20 pm

    Hu Ho.. rode lampen, harde sirenes... :shock:
    Brandjes in mijn F sla ik liever over !!
    Ik ga maar even goed op zoek dan zaterdag.
  • Avatar gebruiker
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

    door RemcovanKuilenburg » wo jan 06, 2010 2:31 pm

    Tip als je je radio er uit haalt, haal ook het rooster er boven er uit. Dan kan je bij het weer inbouwen van de radio de draden goed neerleggen. Het is echt een probleem maar niet alleen bij de F of TF. Er zijn nog wel meer merken die daar last van hebben.
    MG F 1.8 MPI 1996 en winnaar Dyno 2008, 2010 en 2011
    Volvo V60 Volvo Ocean Race 2012
    Audi A3 1.6 TDI Amb. Pro line Buss. S-tronic 2011

    Lid van MG Car Club UK.
  • Avatar gebruiker
    Carl
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3916
    GeregistreerdCOLON vr aug 31, 2007 11:06 am
    WoonplaatsCOLON Deurne (Antwerpen)-België
    CONTACTCOLON

    door Carl » do jan 07, 2010 2:04 am

    remcovankuilenburg schreefColonTip als je je radio er uit haalt, haal ook het rooster er boven er uit. Dan kan je bij het weer inbouwen van de radio de draden goed neerleggen. Het is echt een probleem maar niet alleen bij de F of TF. Er zijn nog wel meer merken die daar last van hebben.

    idd, alles eventueel extra intapen kan nooit kwaad!
    MGF 1999 1.8iVVC LHD pearlescent British Racing Green 75th anniversary multi-spoke wheels, 75th edition, no LE ! mods: white front indicators, cat bypass , 150 BHP, TF steering Rack, Green/black leather interior.
    MGF 1996 1.8iVVC RHD Metallic British Racing Green . VVC velgen, NO mods.
    todo: genoeg voor de volgende jaren .

    Save nature ! Drive a GREEN car!
  • Helmet
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 310
    GeregistreerdCOLON za nov 07, 2009 12:29 pm

    door Helmet » do jan 07, 2010 5:09 pm

    Thanks.. goed om te weten...
    Ik haal mijn handen altijd open.. niet aan het rooster gedacht :oops:

    Ander vraagje... ik wil ook de lampjes van de dashboardmeters even checken (temp+teoren) of in ieder hoe het er achter het plastic nu uitziet.

    Kan ik de ronde bobbelklep loshalen? of moet het hele dashboard dan er uit? Volgens mij voelde ik vanmorgen onderweg naar mijn werk een schroefje ;)
  • Avatar gebruiker
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

    door RemcovanKuilenburg » do jan 07, 2010 5:31 pm

    Als je radio er uit is kan je makkelijk bij de olie temp en klok komen. Die van de olietemp is een appart lampje die ik ook nog moet halen. En anders moet je console er echt uit om er bij te komen.

    Edit
    Ik zie nu pas dat je de andere bedoelde. Die zijn iets lastiger en ben ik nog niet aan toe geweest. Pas op met de kap er af halen weet ik wel.
    MG F 1.8 MPI 1996 en winnaar Dyno 2008, 2010 en 2011
    Volvo V60 Volvo Ocean Race 2012
    Audi A3 1.6 TDI Amb. Pro line Buss. S-tronic 2011

    Lid van MG Car Club UK.
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » do jan 07, 2010 9:21 pm

    De cowl boven de tellerpartij zit vast met 3 parkers welke niet demonteerbaar zijn zonder het dashboard te verwijdern, maar om de tellerunit eruit te halen is het gelukkig niet nodig de cowl te demonteren.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Helmet
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 310
    GeregistreerdCOLON za nov 07, 2009 12:29 pm

    door Helmet » vr jan 08, 2010 5:40 pm

    Stom... het loshalen is niet nodig (denk ik)
    De lampjes doen het daar nog wel gewoon als de zekering er uit is.
    Enkel de wijzertje op de metertjes niet. De de lampjes zitten in een ander circuit en hebben niks met mijn kortsluiting te maken.
    Laat ik dat maar als laatste punt op de lijst zetten voor dingen die ik ga loshalen ten behoeve van dit probleem :lol:

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 11 en 0 gasten