softtop er af in de winter + achterruit verwarming hardtop
  • Helmet
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 310
    GeregistreerdCOLON za nov 07, 2009 12:29 pm

    softtop er af in de winter + achterruit verwarming hardtop

    door Helmet » za nov 28, 2009 1:43 pm

    edit: ik ben reeds weer wat verder betreffende het achterruitverwarming relais. zie verder op

    Lieden,
    Ik ben gek op de DIY stukjes hier maar ik kan dit niet vinden (of mijn zoek techniek is niet l33t genoeg :oops: )

    Ik wil graag mijn softtop er af halen omdat ik nu een hardtop heb. Waarom? Omdat de softtop na zo goed mogelijk drogen toch nog iets vochtig is en ik bang ben dat er schimmel in komt of het weer er in trekt.

    Concreet: Is de softtop makkelijk te verwijderen?

    De achterruit verwarming in de hardtop wil ik ook graag aansluiten.
    Er is nu geen knopje voor en achter heb ik nog geen aansluitpunt ontdekt.

    Ik heb dus nodig (ben ik net achter) een schakelaar, een relais en een klein verlengkabeltje achter in.
    Afbeelding

    Waar komt dat relais eigenlijk? Achter de console?

    Welk type relais is dit? Ik bedoel dan meer de specs die er op staan en of ie ook bij conrad te krijgen is? Iemand een duidelijke foto van dat ding met specs?! :wink:
    [/img]
    Laatst bijgewerkt door 3 op Helmet, in totaal 0 keer bewerkt.
  • Ivan
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1226
    GeregistreerdCOLON do aug 18, 2005 8:46 pm
    WoonplaatsCOLON Lummen België

    door Ivan » za nov 28, 2009 2:00 pm

    Ik heb ooit één winter rondgereden met de hardtop op de auto en de softtop er afgehaald. Ik had toen steeds de indruk dat de hardtop iets te laag zat en op het koetswerk schuurde, maar heb toen niet echt iets ondernomen. Na de winter de hardtop eraf en toen zag ik toch wel dat de hardtop inderdaad geschuurd had op het koetswerk net achter de deuren. Mijn conclussie is dus dat de hardtop zonder de softtop eronder net iets te laag zit en dat je hem beter laat zitten (wel keurig opgevouwen, droog, achterruitje los en een fleece ertussen). Verwijderen is echter snel gedaan, maar ik doe het dus niet meer.
  • Helmet
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 310
    GeregistreerdCOLON za nov 07, 2009 12:29 pm

    door Helmet » za nov 28, 2009 2:11 pm

    Achterruit los zeg je en fleece waar dan tussen?
    Ik heb dat ook bedacht maar niet gedaan omdat ik bang was dat de ruit over enkele maanden niet meer zou passen wegens vervorming van het doek of zo... Stom idee bednk ik me nu achteraf want je kan ook nieuwe kopen...
    Misschien moet ik dat maar doen dan. Schuren hou ik helemaal niet van :shock:
  • Avatar gebruiker
    jantje
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 574
    GeregistreerdCOLON di jul 17, 2007 3:41 pm
    WoonplaatsCOLON Laarne (België)

    door jantje » za nov 28, 2009 2:23 pm

    voor de onderdelen: kijk eens op de site: www.mgfcarparts.com en geef in de zoekbalk in wat je wilt hebben. (wel in't engels)
    Meestal vindt je het wel snel -> zijn wel e-bay zaken...
  • Ivan
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1226
    GeregistreerdCOLON do aug 18, 2005 8:46 pm
    WoonplaatsCOLON Lummen België

    door Ivan » za nov 28, 2009 2:31 pm

    Ik had een fleece op en onder de achterruit zodat daar niets kon aankomen. Dan ook een dunne fleece op de softtop gelegd voordat ik deze toeplooide zodat deze er netjes tussenzat.
  • Avatar gebruiker
    jantje
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 574
    GeregistreerdCOLON di jul 17, 2007 3:41 pm
    WoonplaatsCOLON Laarne (België)

    door jantje » za nov 28, 2009 2:32 pm

  • Helmet
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 310
    GeregistreerdCOLON za nov 07, 2009 12:29 pm

    door Helmet » za nov 28, 2009 2:33 pm

    edit: onderstaande plaatjes zijn voor een TF en niet voor een F

    Daarom... ik geloof nooit dat een relais zo veel moet kosten. Als ik de specs weet kan ik er via conrad of mijn broer wel een regelen die bij de garage werkt.

    edit:
    Ik geloof dat ik wat (best veel) heb gevonden.. elders op het geweldige web. Met plaatjes, welke het wel doen, en welke niet. En waar ze moeten komen. Pppppplaatjes... nice :)

    ander forum: http://forums.mg-rover.org/showthread.p ... ight=relay

    MGR Relay (Working)
    Tyco-A1401-X53
    YWB 1012 10
    12V / 20A

    Kan iemand de typenummers en de plaatjes erbij bevestigen?
    Afbeelding
    Afbeelding[/img]
    Laatst bijgewerkt door 1 op Helmet, in totaal 0 keer bewerkt.
  • Helmet
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 310
    GeregistreerdCOLON za nov 07, 2009 12:29 pm

    door Helmet » za dec 05, 2009 4:47 pm

    Voor een kleine 9 euro in Engeland besteld inclusief verzendkosten !!

    zie ook marktplaats/ebay topic
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    door ttdesign6 » ma dec 14, 2009 12:05 am

    Zoals achteraf met wel meerdere dingen bij de F had ook de verkoper het mis met betrekking op de achterruitverwarming. Hij was van mening dat deze automatisch in werking wordt gezet als de verwarming aanstaat. Dit leek mij al een erg sterk verhaal maar ala ik wist tenslotte nog niks van de auto.

    Om nu toch in de winter zicht te hebben in mijn achteruitkijkspiegel ben ik op zoek naar het relais en natuurlijk de knop, want de bedrading ligt er wel al. Ik heb de link gezien naar ebay, maar als het even mogelijk is zoek ik het wat korter bij huis. Iemand? :)
  • Helmet
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 310
    GeregistreerdCOLON za nov 07, 2009 12:29 pm

    door Helmet » ma dec 14, 2009 12:34 pm

    Hoi ttdesign6

    Let op: Ik heb op bovenstaande plaatjes geen bevestiging gehad dat dit klopt. Doch ik ben er zelf al een beetje verder mee gekomen.
    In mijn F (1998) past bovenstaande relais NIET. Dit is een relais voor een TF.

    De artikelnummers die ik zocht zijn:
    YWB10012 voor het relais (de gele vierkante kubus)
    YUG101480PMA voor de knop voor in.
    De kabel die veelal op de plaatjes staan bij het setje had ik al aan mijn achterruit hangen.

    Kijk even op de pagina van Dieter onder het kopje 'hardtop' voor meer info en plaatjes. De IKEA-achtige :) inbouwbeschrijving is bij mij ook al niet van toepassing omdat ik niet dat kabeltje kan vinden voor het relais.

    Ik ben er druk mee bezig (ook met foto's en dergelijke) dus als ik alles af heb en zeker weet zal ik weer meer posten hierover.

    Dichter bij huis? Hier in Nederland betaal je zo 40 euro en via ebay heb ik gisteren een knop+relais voor 15 euro gekocht.

    Zoeken naar: mgf, demister, button, switch, YWB10012
    het lijkt ero ok op dat Mini en Rover 25, 200 en nog een paar dezelfde onderdelen gebruiken !! Ook handig om op te zoeken ;)
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    door ttdesign6 » ma dec 14, 2009 5:30 pm

    bedankt voor de info, zo te zien dus toch beter om ff te ebay-en.

    Het heeft geen grote haast, de aansluiting maar het zou toch wel fijn zijn als de verwarming het doet en ik niet hoef te wachten op een verwarming waarvan de draad los onder mijn stoel ligt :P
  • Helmet
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 310
    GeregistreerdCOLON za nov 07, 2009 12:29 pm

    door Helmet » ma feb 01, 2010 11:35 am

    Update betreffende mijn onderzoek en resulaten naar de achterruit verwarming van mijn F.

    Ik heb een en ander uiteen gezet op mijn onlangs gestartte blog, waar ik ook mijn MG-F dingetjes ga neerzetten. Voor mij nu even de makkelijkste oplossing voor het bijhouden van mijn F zaken met tekst en plaatjes.

    Linkje = http://www.viperlook.com/2010/02/achterruitverwarming/

    Enkele foto's..
    Afbeelding

    Afbeelding

    Afbeelding

    Afbeelding
  • Avatar gebruiker
    ovi
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 935
    GeregistreerdCOLON ma jan 10, 2011 12:00 pm
    WoonplaatsCOLON Vlaams Brabant (Keerbergen)

    Re:

    door ovi » vr dec 30, 2011 2:10 pm



    Heb hier even de zoekfunctie gebruikt en al het één en ander gevonden maar wat heb ik nu juist nodig om de hardtop op onze TF te zetten?
    De linkjes hier gegeven bestaan natuurlijk niet meer dus kan iemand even zeggen wat ik moet kopen en eventueel de linkjes er bij zetten? :wink:
  • Avatar gebruiker
    ovi
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 935
    GeregistreerdCOLON ma jan 10, 2011 12:00 pm
    WoonplaatsCOLON Vlaams Brabant (Keerbergen)

    Re: softtop er af in de winter + achterruit verwarming hardt

    door ovi » zo jan 01, 2012 1:12 pm

    Allemaal nog aant feesten vrees ik! :devil-(
  • Avatar gebruiker
    gille
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1223
    GeregistreerdCOLON ma apr 18, 2011 10:16 pm
    WoonplaatsCOLON as limburg

    Re: softtop er af in de winter + achterruit verwarming hardt

    door gille » zo jan 01, 2012 10:47 pm

    Ieder heeft natuurlijk zijn eigen idee, maar mijn softtop ligt nu toch lekker in de kelder bij een goede temperatuur en zonder vocht.
    Ik heb ook de wagen eens goed nagezien en de hardtop zal zeker geen sporen nalaten op de wagen.
    En voor de achterruitverwarming kan je eigenlijk toch gelijk welke relais nemen op voorwaarde dat de spoel 12Vdc is en het vermogen groot genoeg is.
    Ik zelf zoek mijn relais te veranderen voor eentje met tijdsfuctie, bv. na 5min. automatisch weer uit.

    Mijn beste wensen voor alle forumleden in 2012 en veel (T)F rijgenot.
    mg f Trophy 160 2001 83.000km.
    emgeeke voor als het nat mag zijn.
    ford C max voor het winkelen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 13 en 0 gasten