BUTTON_POST_REPLY 11 berichten Pagina 1 van 1
Rem-upgrade
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    door BlackFox » di nov 17, 2009 7:54 pm

    De luchtfilter steekt erin 8)

    Dat geluid is pure waanzin :twisted:
    Klinkt als een Subaru tot 3000 toeren :D

    Alleen trekt hij natuurlijk warme lucht, eens zien of ik die niet op 1 of andere manier nog kan afschermen daarvan.
    Er lopen ook 2 koelingsbuizen vanonder de auto richting luchfilter, net zoals bij een K&N, maar echt veel effect heeft dat natuurlijk niet op lage snelheid...


    Nog iets wat me al een tijdje is opgevallen en wat ik daarstraks eens tegoei getest heb...

    De standaard remmen van zo'n F, hebben die normaal eerder veel of eerder weinig bijtkracht?

    Ik weet wel dat ik hem niet mag vergelijken met een modernere auto, maar navenant zijn gewicht en de 4 remschijven zou ik verwachten dat hij precies harder zou mogen remmen...
    Dat ik hard moet duwen op de rempedaal, ok, maar dat ik niet evenredig harder stilsta vind ik toch minder leuk :lol:
    Denk zelfs dat ik niet de wielen kan laten blokkeren?

    Remblokken en schijven zien er volgens mij nog goed uit, mss eens tijd voor nieuwe remolie?
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » do nov 19, 2009 11:29 am

    Die opmerking hoor je wel vaker, zeker in combinatie met de vrij grote afstand die moet worden ingetrapt. Het laatste hoeft geen nadeel te zijn, de werking van de remmen is zo perfect te doseren.

    Als je het rempedaal induwt, wordt er vrij veel verplaatsing en kracht 'verbruikt' om de remservo te verplaatsen.

    Dit werd mooi voorgesteld op Rob's site (ultimatemg), waarvoor dank.
    Afbeelding Afbeelding

    Om dit tegen te gaan, kan een zgn. brake servo bracket geïnstalleerd worden. Lert op, er is een LHD en RHD versie.

    Afbeelding Afbeelding

    Eénmaal deze geïnstalleerd is ga je merken dat de remmen iets sneller en harder aangrijpen. Maar er is uiteraard meer nodig om de remafstand te verkorten.

    Ook al vonden we het +10 jaar geleden niet echt slecht, toch hebben we de trend van de brake mods gevolgd en inderdaad: het kan beter.

    - Je kan "experimenteren" met verschillende brake pads. Voor de standaard remmen worden de OEM blokken dikwijls als onvoldoende ervaren en gaat men eerder richting EBC, Mintex, enz... Net ies minder gedaan, maar eveneens tot de mogelijkheden behorend: kiezen voor andere schijfremmen: bvb. EBC.
    - Ook al bestaat er een theorie die een BBK (Big Brake Kit) als zinloze oplossing bestempeld, toch hebben er velen al plezier aan beleefd. Typisch hier is een herpositionering van de standaard remklauw in combinatie met een grotere remschijf, nl. 280mm. Ook hier kan er gekozen worden voor aanpassing van blokken en/of schijven.
    - Als maar populairder, het plaatsen van andere remklauwen i.c.m. grotere schijven. Het gaat hier dan zeer dikwijls over de AP klauwen met 4 zuigers en de 302mm schijven, zoals we die kennen op de MGF Trophy en de TF (TF160 of TF met SportsPack3). Onnodig te zeggen dat ook in deze situatie naast OEM blokken en schijven, andere mogelijkheden zijn.

    Welcome to the darkside ....
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    door BlackFox » do nov 19, 2009 11:59 am

    Dat bewegen van die remservo was ik gisteren ook al tegengekomen, even getest en jawel... het beweegt.
    Weliswaar niet zo fel als op het gifje, maar toch genoeg om het te zien.

    De remmen zijn idd wel zeer goed doseerbaar, maar ik had toch wel iets meer remkracht verwacht als ik dieper zou duwen :)

    Qua remblokken heb ik me echter ook vergist, de voorste hebben nog maar een paar mm over...

    Andere schijven en BBK's ga ik me nu net niet mee bezig houden, maar betere remblokken moet nog kunnen :lol:
    Dat in combinatie met verse remolie zal toch wel al een verschil moeten opleveren denk ik. (en eventueel stalen remleidingen?)

    Remblokken van andere merken kun je ook gewoon op ebay vinden?
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » do nov 19, 2009 12:54 pm

    stalen remleidingen ? niks nieuws uiteraard (Leve BF goodridge), goede modificatie, alleen is Goca in Belgie er niet gelukkig mee, zelf meegemaakt vorig jaar :x :evil:
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    door BlackFox » do nov 19, 2009 12:58 pm

    Bestaan er geen met een rubberen omhulsel voor een F dan?
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » do nov 19, 2009 1:54 pm

    Strikt genomen zijn dat de standaard leidingen .... een remleiding heeft metaal in z'n mantel zitten.
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    door BlackFox » do nov 19, 2009 6:51 pm

    Jaja, dat weet ik uiteraard.

    Maar ik weet dat er voor vele merken stalen remleidingen bestaan met een rubberen omhulsel zodat ze door de technische keuring geraken :)
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » do nov 19, 2009 7:01 pm

    Mogelijk, ik ken er echter geen die ok zijn voor GOCA, jij wel ?
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    door BlackFox » do nov 19, 2009 7:06 pm

    Voor een MGF zou ik het niet weten, maar ik heb wel weet van enkelen die met hun BMW 1 serie met stalen remleidingen door de keuring zijn geraakt. :)

    Of ze door GOCA goedgekeurd waren is iets anders natuurlijk :lol:
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » do nov 19, 2009 7:11 pm

    Ik ben met mijn stalen remleidingen ook jaren door de technische controle geraakt, tot vorig jaar dus, toen men net iets oplettender was.
    OEM plaatsen dus, tenzij je in Nederland woont, of tenzij je graag remleidingen plaatst en herkeuringen gewoon super tof vindt en GOCA graag geld doneert. :?
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    door BlackFox » do nov 19, 2009 7:16 pm

    Mja, de Belgische autokeuring is dan ook altijd even stipt en consequent natuurlijk :lol:

    Het verwondert me dat onze F blijkbaar 3 jaar door de keuring is geraakt met een kapotte downpipe...
BUTTON_POST_REPLY 11 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 18 en 0 gasten