BUTTON_POST_REPLY 5 berichten Pagina 1 van 1
Vastzetten achterruitverwarming hardtop
  • Wiellem
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 338
    GeregistreerdCOLON do apr 09, 2009 8:50 am
    WoonplaatsCOLON omg 's Hertogenbosch

Vastzetten achterruitverwarming hardtop

door Wiellem » ma nov 02, 2009 10:09 pm

Nu heb ik de hardtop al een jaar maar afgelopen winter heb ik het zonder achterruitverwarming moeten doen aangezien het verloopblokje van stekker naar verwarmingsdraden losgekomen is.

Ik vraag me af hoe ik dit kan terugplakken op zijn plaats, iemand enig idee? Neem aan dat secondelijm zal smelten.
    MGF 1.8 MY2000 BRG
    Trophy koplampen - MGTF achterlichten - Janspeed uitlaat - 52mm TTB - K&N 57i filter - 16 inch 11-spoke MGTF160 velgen - MG red AP's - Pioneer TS-WX11A Subwoofer - Rolbeugel
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

door Remieme » di nov 03, 2009 12:23 pm

je vraag is me niet geheel duidelijk. zat het blokje ergens vast en is nu losgekomen, maar verder intakt, of is het blokje zelf uit elkaar gevallen?

In het eerste geval kan je het kabeltje nog steeds aansluiten en heb je achteruitverwarming.

in het laatste geval zou je een nieuw schoentje kunnen monteren.
  • Wiellem
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 338

door Wiellem » di nov 03, 2009 5:37 pm

Het 'blokje' wat op de verwarming zit en naar de zekeringkast toeloopt via de kabel in de auto is los.

Waarvan zijn de verwarmingsdraden eigenlijk? En hoe heet zullen die worden?
    MGF 1.8 MY2000 BRG
    Trophy koplampen - MGTF achterlichten - Janspeed uitlaat - 52mm TTB - K&N 57i filter - 16 inch 11-spoke MGTF160 velgen - MG red AP's - Pioneer TS-WX11A Subwoofer - Rolbeugel
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

door Bruno » di nov 03, 2009 7:10 pm

Als je het gesoldeerde vorkje bedoelt op de achterruit, heel voorzichtig zijn. Ten eerste houdt secondelijm hier niet, en ten tweede heb je dan geen verbinding meer wegens de isolerende werking van secondenlijm. Ik los het meestal op met spiegellijm, waarna ik de verbinding terug maak (teken) met een electro liner. van het stekkertje naar de ruit. Gebruik genoeg electro liner, want de ruit kan stuk springen bij een slechte verbinding.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

- YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Wiellem
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 338

door Wiellem » do nov 05, 2009 6:43 pm

Bruno schreefColonAls je het gesoldeerde vorkje bedoelt op de achterruit, heel voorzichtig zijn. Ten eerste houdt secondelijm hier niet, en ten tweede heb je dan geen verbinding meer wegens de isolerende werking van secondenlijm. Ik los het meestal op met spiegellijm, waarna ik de verbinding terug maak (teken) met een electro liner. van het stekkertje naar de ruit. Gebruik genoeg electro liner, want de ruit kan stuk springen bij een slechte verbinding.

Bedankt :)

Alleen denk ik niet dat ik hier zelf aan moet gaan beginnen :roll: (weet niet eens wat een electro liner is)
    MGF 1.8 MY2000 BRG
BUTTON_POST_REPLY 5 berichten Pagina 1 van 1