



Sander schreefColonNiet te snel he mannen, het kan nog steeds zijn dat er luchtbellen uit de dikke slang links onder in het tankje naar boven borrelen. Dat hoeft niet per definitie koken te zijn maar kunnen ook uitlaatgassen zijn die in de kop terecht komen langs een defecte pakking.

Nem58 schreefColonLijkt me inderdaad normaal. De hitte (damp) die uit het expansievat komt wanneer je hem open draait is normaal. Het water is tenslotte warme koelvloeistof.
Het borrelen is gewoon de koelvloeistof die na een rondje auto weer terugkomt in het expansievat. Misschien valt het je nu extra op omdat het koelvloeistofniveau laag is?

Roy schreefColonNem58 schreefColonLijkt me inderdaad normaal. De hitte (damp) die uit het expansievat komt wanneer je hem open draait is normaal. Het water is tenslotte warme koelvloeistof.
Het borrelen is gewoon de koelvloeistof die na een rondje auto weer terugkomt in het expansievat. Misschien valt het je nu extra op omdat het koelvloeistofniveau laag is?
het niveau is overigens zoals altijd en niet te laag. Ik probeer de olie en koelvloeistof iedere dag te checken op peil en mayo etc. nu gebruik ik hem niet iedere dag, maar check dit sowieso iedere keer als ik gebruik, zo'n beetje om de dag. Verder rijdt ik hem altijd zeer rustig warm en rijdt ook daarna als een ouwe lul, komt nooit boven de 3000 toeren zowat.
UK carparts heeft nog niets laten weten, ze zouden me gisteren en vandaag terug bellen, maar hebben het zeker druk.

Roy schreefColonik heb Henk gisteren gesproken en hij heeft de auto onder druk gezet en kon verder geen lekkage vinden, alleen een beetje bij de radiateur. Dus die wordt vervangen.

Nem58 schreefColonRoy schreefColonNem58 schreefColonLijkt me inderdaad normaal. De hitte (damp) die uit het expansievat komt wanneer je hem open draait is normaal. Het water is tenslotte warme koelvloeistof.
Het borrelen is gewoon de koelvloeistof die na een rondje auto weer terugkomt in het expansievat. Misschien valt het je nu extra op omdat het koelvloeistofniveau laag is?
het niveau is overigens zoals altijd en niet te laag. Ik probeer de olie en koelvloeistof iedere dag te checken op peil en mayo etc. nu gebruik ik hem niet iedere dag, maar check dit sowieso iedere keer als ik gebruik, zo'n beetje om de dag. Verder rijdt ik hem altijd zeer rustig warm en rijdt ook daarna als een ouwe lul, komt nooit boven de 3000 toeren zowat.
UK carparts heeft nog niets laten weten, ze zouden me gisteren en vandaag terug bellen, maar hebben het zeker druk.
Je mag de F best weleens doortrekken als hij goed op temperatuur is.
Maar ik ben benieuwd wat de garage zegt.


Gebruikers op dit forum: 9 en 0 gasten
Copyright © 2020. All Rights Reserved. Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited.