Meer herrie en geen vermogen
  • Demor
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3799
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 8:10 pm
    WoonplaatsCOLON Boekel, Nederland
    CONTACTCOLON

Meer herrie en geen vermogen

door Demor » do okt 29, 2009 6:57 pm

Sinds kort maakt m'n auto meer herrie en ik heb geen vermogen meer :?: :| Wat nu? Is het de uitlaat? Ik zie geen externe beschadigingen, zou het kunnen zijn dat ik onderhand een paar schotjes eruit gestookt heb? Of de kat? Wat moet ik het eerste aanpakken?
    K&N 57i & Shield|52mm TB|Magnecor|Clear indicators|Foggy's|Trophy splitter|Trophy Mesh|Shocker bushes|Powerflex compl rear kit|New Wood fascia|Wood & Alloy gearknob (ingekort)|MKII Armrest|Walnut leer/groene piping|Chrome kit interieur|badged wieldopjes|Black Hard-Top|Electric Boot Lid Release|3de remlicht|Key/blipper mod|MG-EHBO kit|Windowstoppers|RVS bolts|New paintjob|Boot tidy|Bagage tas open kap.
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

door BlackFox » do okt 29, 2009 8:05 pm

Kijk eens naar het flexibel stuk?

Dat maakt hetzelfde geluid als wanneer je een gat in je uitlaat hebt, en ik heb ook de indruk dat je er vermogensverlies mee hebt. Al weet ik niet of dat erg veel is...
  • Demor
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3799
    CONTACTCOLON

door Demor » do okt 29, 2009 8:29 pm

Zoals ik al zei geen externe beschadigingen dus ook niet het flex-stuk, het moet intern fout zitten of totaal ergens anders.
    K&N 57i & Shield|52mm TB|Magnecor|Clear indicators|Foggy's|Trophy splitter|Trophy Mesh|Shocker bushes|Powerflex compl rear kit|New Wood fascia|Wood & Alloy gearknob (ingekort)|MKII Armrest|Walnut leer/groene piping|Chrome kit interieur|badged wieldopjes|Black Hard-Top|Electric Boot Lid Release|3de remlicht|Key/blipper mod|MG-EHBO kit|Windowstoppers|RVS bolts|New paintjob|Boot tidy|Bagage tas open kap.
  • Demor
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3799
    CONTACTCOLON

door Demor » do okt 29, 2009 10:16 pm

Iemand?............... Of zit het probleem totaal ergens anders?......... het lijkt me iets in de uitlaat vanwege het toegenomen motorgeluid, ik heb ook al gezocht rond het inlaatstuk voor eventuele lekkages, ik kon niks vinden. De stepper is eraf geweest, het gasklephuis, ook daar geen vreemde dingen, dus...........
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

door Kasper » do okt 29, 2009 11:01 pm

Meer herrie als dat je bedoelt uitlaatgeluid natuurlijk......Geen mechanisch gepingel pangel of tingel.....(iets waar je je mechanisch ongerust over maakt)

Ik zou ook eerst aan de uitlaat zijde kijken, volgens mij is dat bij jou allemaal redelijk origineel.
    Wellicht heb je een RVS uitlaat, dan zie je dus niet dat er corrosie daarin optreedt, wel zou een schotje kapot kunnen zijn, maar veel van de tegendruk wordt eerder in het systeem opgebouwd, dus of je daarin de teruggang van het vermogen moet zoeken.

De uitlaatcollector is van (giet)ijzer en heeft zeker niet het eeuwige leven, daar zou ik eerst even naar kijken. Tegelijkertijd even naar de pakking tussen het blos en het uitlaatmanifold kijken, die wil er ook nog wel eens uitblazen.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Demor
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3799
    CONTACTCOLON

door Demor » do okt 29, 2009 11:07 pm

De uitlaatcollector? Daar bedoel je de 4 naar 2 mee? Die is van Bruce, dus wie houd hem vast?.... dan kan ik hem uitschelden.... :lol:
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017

door Kasper » do okt 29, 2009 11:13 pm

:lol: :lol: :lol:

voor mij is veelal de pakking verdacht.
  • Demor
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3799
    CONTACTCOLON

door Demor » do okt 29, 2009 11:20 pm

Hoezo, levert Bruce die ook altijd...?..... :lol:
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017

door Kasper » do okt 29, 2009 11:35 pm

Demor schreefColonHoezo, levert Bruce die ook altijd...?..... :lol:

Nee, die kun je niet met een hamer monteren :wink:
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

door Bruce » vr okt 30, 2009 7:52 am

Geef de allochtoon maar weer de schuld..

vervelend hoor, zou je nog wel een ritje naar de berg halen?
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
  • Nem58
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1102
    GeregistreerdCOLON za apr 01, 2006 3:53 pm
    WoonplaatsCOLON Son en Breugel

door Nem58 » vr okt 30, 2009 10:31 am

Paar weken geleden begon het bij mij ook zo. Meer herrie minder vermogen. BIj mij bleek de katalysator aan vervanging toe.
    uhm... geen F meer maar een Hyundai Tucson.
  • DannyVVC
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 296
    GeregistreerdCOLON di jul 17, 2007 9:32 am
    WoonplaatsCOLON Harderwijk
    CONTACTCOLON

door DannyVVC » vr okt 30, 2009 10:37 am

idd, kat leeggebrand?
    Wishlist:
    alu 52mm TB, Respray

Done: Hardtop, witte pinkers, KH-splitter, 75th ann velgen, black lexus taillights, K&N, Exhaust
  • Nem58
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1102

door Nem58 » vr okt 30, 2009 2:00 pm

DannyVVC schreefColonidd, kat leeggebrand?

Ja, wat uiteindelijk resulteerde in een verstopte downpipe. Door die verstopping werd de downpipe te heet en is kromgetrokken.
  • Demor
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3799
    CONTACTCOLON

door Demor » vr okt 30, 2009 2:25 pm

Kat leeggebrand en dan de downpipe verstopt, die zit er toch voor?
  • Nem58
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1102

door Nem58 » vr okt 30, 2009 3:06 pm

Demor schreefColonKat leeggebrand en dan de downpipe verstopt, die zit er toch voor?

Klopt die zit ervoor... leeggebrand is een groot woord.. hij is meer vergruist vanbinnen waardoor de resten in de downpipe zijn gekomen. Wat verstopping en overhitting tot gevolg had.