BUTTON_POST_REPLY 1 berichten Pagina 1 van 1
Verlagen Thread started: Jan 10th, 2004
  • Sander

    Verlagen Thread started: Jan 10th, 2004

    door Sander » di maart 23, 2004 3:48 pm

    Mijn auto was door de vorige eigenaar op professionele wijze verlaagt door de vloeistof af te tappen

    Nu heb ik de auto op goed niveau laten zette en de auto rijd perfect

    Alleen ziet het eruit als een monster-truck

    Ik wil zelf de lowering nuckels monteren alleen heb ik geen pomp en al helemaal geen vacuum pomp. De pomp wil ik zelf maken van een oude potkrik. Is de vacuum pomp echt nodig ? Kan ik de pompen eventueel van iemand/ergens lenen ? Heeft iemand zelf zijn MGF verlaagt; is het een beetje te doen ?


    mvg,

    Sander

    --------------------------Reply van Bruno V------------------------------

    Tja, als je de wagen terug een beetje laat oppompen door de garage, lijkt hij dikwijls weggereden uit de Dakar rally :
    een vb : http://www.mgtf.be/images/ME_Kempenrit2002_131.jpg

    Als je hem echter extreem wil lager leggen zijn lowering knuckels echt wel nodig, alhoewel IMO de banden even snel eerst langs de binnenkant zullen afslijten, en je met een 2de probleem komt te zitten , namelijk, altijd de grond raken, met alle gevolgen vandien. een vb : http://www.mgtf.be/images/ME_Kempenrit2002_032.jpg . Een gulden middenweg lijkt mij eerder ideaal. Ik laat mijn wagen steeds op een hoogte brengen van 1en1/2 tot maximum 2 vingers tussen bovenkant band en wielkast. Dit is natuurlijk lager dan voorgeschreven hoogte, zijnde front: 325mm en rear: 320mm, maar optisch lijkt mij dit ideaal, je raakt niets, en de wagen voelt perfect aan bij hogere snelheden en het betere bochtenwerk. Deze hoogte echter in combinatie met de lowering knuckels is nog beter.

    Als je zelf wil overgaan tot het hoger of lager brengen van de F, is volgende link echter misschien wil leerzaam, met dank aan Rob :

    http://www.mgf.ultimatemg.com/howto_lower.htm

    --------------------------Reply van Erik B---------------------------------
    Dieter (en waarschijnlijk ook z'n site) bieden de nodige informatie over het verlagen: zowel het zelf maken van de pomp (vacuüm ?!?) als het plaatsen van lowering knuckles.

    Belangrijk is wel dat de tracking opnieuw wordt ingsteld.
BUTTON_POST_REPLY 1 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 15 en 0 gasten