door LEBLAR » wo sep 02, 2009 10:27 pm
De eerste gedachte van de monteur is ook de lambda sonde. Echter is deze vorig jaar ook vervangen. Was toen blijkbaar de oplossing aangezien hij daarna goedgekeurd is. Mijn afweging nu: hoe groot is de kans dat deze na een jaar weer kapot is.
Voorts, zoals al aangegeven rammelt de uitlaat. Hij klinkt alsof er knikkers inzitten. Eerst alleen als hij koud was nu steeds meer.
Bij het oplossen van problemen hoort ook het uitproberen. Wil je het probleem echt boven krijgen moet je één voor één vervangen en dan weer terug. Maw is het probleem met de kat niet verholpen wordt de sonde de volgende stap. Is dan het probleem verholpen gaat de oude kat er weer onder om te zien wat er dan gebeurt.
Als ik geluk heb ben ik in een stap thuis. Anders volgt vanzelf een stappen plan. Voor mij lijkt het logisch de kat nu aan te pakken. Maar meningen verschillen zoveel als mensen en meer meningen leidt tot een beter besluit.
Wat universele garages betreft: Er zijn goede, minder goede en zelfs slechte garages. Deze vindt je onder de merkdealers en universele garages. Echter is de opbouw van alle auto's gelijk. Merken hebben wellicht hun specifieke problemen maar een goede monteur analyseert alvorens hij begint te vervangen.
Dit bedrijf denkt na en gaat niet alleen af op de computer. In overleg heb ik met hun altijd de juiste oplossing gevonden. Met minimale kosten!
@Peter, er komt vast een keer iets waarmee jij mij kunt helpen

Ronald Leblanc
1996 MGF VVC Pearlescent FlameRed (inderdaad, niet origineel)
Mod's: Tenza open air filter, Leer stuur, Toyo Proxes T1R, PU bushes achter, KH-splitter, Windscreen, EBC Grooved discs + greenstuff blokken rondom, 80th interieur, 52mm TB, LLW kit, SS coolant pipes, alu radiator
Upcomming: PU bussen voor.
Next: Cool-air induct Tenza.