door Ian » zo aug 16, 2009 5:22 pm
wel pech is mijn tweede naam geworden sindsdien ik mijn f heb.
Hetgeen waar ik eigenlijk altijd voor vreesde is dus gebeurd. Ik wou mijn F weghebben voordat mijn ambriage mij de kosten ging op jagen en het is spijtig genoeg gebeurd.
Twee weken geleden is op mijn oprit mijn versnellingskabel gebroken. ING assistance is thuisgekomen en heeft deze deels in orde gemaakt (klein rond goedje was losgekomen). Naar de MG garage gegaan en was al 414€ armer geworden. Sindsdien ik ermee naar huis reed begon mijn ambriage al ineens snel tegen te vallen. Ik gaf gas en mijn toerenteller begon ineens zoals in Fast & furious stijl naar de hoge toeren te gaan terwijl ik praktisch stil stond. Het begon sneller en sneller te gaan, tot op een gegeven moment na het werk, mijn auto enorm verbrand stonk. Het leek alsof ik illegalen in mijn koffer had gestoken en een hele rit rond de wereld had gemaakt zonder deze te openen. Dus naar de garage gebracht en de situatie uitgelegd. Simpele ambriage test deed hij: vijfde versnelling, stilstand en gas geven. Ipv te blokkeren, zat de auto op alle kracht mm's naar voor te trillen. Ik kan de auto al maandagavond (dinsdag, werk) ophalen maar het zal spijtig genoeg een dure zaak zijn.
Het heeft geen zin meer om mijn F nu te verkopen aangezien, alle problemen zijn opgelost. Toch laat ik hem voor een grote prijs (10.000€) te koop staan, ik kan er niets verkeerd met doen.
Ik ben wel nieuwsgierig hoe hij nu gaat rijden, aangezien hij best goed reed met een 70% beschadigde ambriage.