Auto verzekering / MGCCH
  • jaapieooo
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 525
    GeregistreerdCOLON zo feb 08, 2009 9:44 pm
    WoonplaatsCOLON Enschede
    CONTACTCOLON

    Auto verzekering / MGCCH

    door jaapieooo » wo aug 12, 2009 11:52 pm

    Ik heb in het verleden in bepaalde topics wel wat voorbij zien komen over de autoverzekering voor onze MG. Ik kan het zo niet terug vinden.

    Ik heb nu de auto laten taxeren en all risk laten verzekeren. Best een scherp tarief. Maar toen ik gisteren de polis in de bus kreeg zag ik:

    Lid van een merkenclub: ja/nee (deze moet FEHAC zijn...)
    Bij mij stond nee, maar ben wel lid van de MGCARCLUB Holland (90 euro per jaar) en meteen 20% korting op je premie!

    Een rekensommetje wat ik zo snel even heb gedaan levert het volgende op; ik betaal netto 50 euro voor de MGCCH en heb dan ook nog eens de voordelen van de club. Ik ben en blijf een echte kaaskop!

    Volgens mij zijn er onder de F rijders niet veel MGCCH leden, dus... met de 20 % korting op je verzekeringspremie... LID WORDEN!
    Voor het mooie weer: Vespa LX Touring
    Voor dagelijks gebruik: Volvo V50 en Panda
    Voor in de stad: Vespa LX
    Voor de hobby: Piaggio Ape en een Carter Interceptor Buggy
    Voor de Carbagerun: Volvo 850 2.5 20V GLT estate (Lego auto) Verkocht :-(
  • Rick
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    BerichtenCOLON 7030
    GeregistreerdCOLON zo apr 01, 2007 8:23 pm
    WoonplaatsCOLON Sambeek (NL)
    CONTACTCOLON

    door Rick » do aug 13, 2009 12:24 am

    MG car club is 65 euro per jaar en 25 euro eenmalige inschrijfkosten.
    MGF British Racing Green 1997
    MG ZT 260 SE Pearl Black 2004 sold
    MG ZR 160 Starlight Silver 2004 sold
    Seat Leon ST FR Dynamic Montsandrood 2014
  • jaapieooo
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 525
    GeregistreerdCOLON zo feb 08, 2009 9:44 pm
    WoonplaatsCOLON Enschede
    CONTACTCOLON

    door jaapieooo » do aug 13, 2009 12:43 am

    Rick schreefColonMG car club is 65 euro per jaar en 25 euro eenmalige inschrijfkosten.
    Dus andersom gerekend, lid worden kost bijna niets als je die 20% korting van je verzekering hebt!!!
    Voor het mooie weer: Vespa LX Touring
    Voor dagelijks gebruik: Volvo V50 en Panda
    Voor in de stad: Vespa LX
    Voor de hobby: Piaggio Ape en een Carter Interceptor Buggy
    Voor de Carbagerun: Volvo 850 2.5 20V GLT estate (Lego auto) Verkocht :-(
  • wimk
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 469
    GeregistreerdCOLON zo aug 02, 2009 1:19 pm

    welke verzekering ??

    door wimk » do aug 13, 2009 12:41 pm

    Welke verzekeringsmaatschappij geeft deze 'korting' ??
  • jaapieooo
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 525
    GeregistreerdCOLON zo feb 08, 2009 9:44 pm
    WoonplaatsCOLON Enschede
    CONTACTCOLON

    Re: welke verzekering ??

    door jaapieooo » do aug 13, 2009 7:04 pm

    wimk schreefColonWelke verzekeringsmaatschappij geeft deze 'korting' ??
    De Eeuropeesche
    Voor het mooie weer: Vespa LX Touring
    Voor dagelijks gebruik: Volvo V50 en Panda
    Voor in de stad: Vespa LX
    Voor de hobby: Piaggio Ape en een Carter Interceptor Buggy
    Voor de Carbagerun: Volvo 850 2.5 20V GLT estate (Lego auto) Verkocht :-(
  • wimk
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 469
    GeregistreerdCOLON zo aug 02, 2009 1:19 pm

    dank

    door wimk » vr aug 14, 2009 10:55 am

    Dat men dat doet voor 'klassiekers' ken ik maar ook voor moderne nog niet....
    zal mijn verzekering ook eens nagaan....
    thanks
    Wim
  • jaapieooo
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 525
    GeregistreerdCOLON zo feb 08, 2009 9:44 pm
    WoonplaatsCOLON Enschede
    CONTACTCOLON

    Re: dank

    door jaapieooo » vr aug 14, 2009 11:10 am

    wimk schreefColonDat men dat doet voor 'klassiekers' ken ik maar ook voor moderne nog niet....
    zal mijn verzekering ook eens nagaan....
    thanks
    Wim
    Wij rijden een "sport-timer".
    Voor het mooie weer: Vespa LX Touring
    Voor dagelijks gebruik: Volvo V50 en Panda
    Voor in de stad: Vespa LX
    Voor de hobby: Piaggio Ape en een Carter Interceptor Buggy
    Voor de Carbagerun: Volvo 850 2.5 20V GLT estate (Lego auto) Verkocht :-(
  • Avatar gebruiker
    bartje01
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 78
    GeregistreerdCOLON vr jul 11, 2008 6:57 pm
    WoonplaatsCOLON Almelo (O) NL

    door bartje01 » vr aug 14, 2009 6:31 pm

    Hallo,

    Via de KNAC kun je een joungtimer verzekering afsluiten. Heeft als nadeel dat je er wel een tweede auto voor dagelijks gebruik naast moet hebben.
    De KNAC is volgen mij een onderdeel van de ANWB.
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » vr aug 14, 2009 9:12 pm

    bartje01 schreefColonHallo,

    Via de KNAC kun je een joungtimer verzekering afsluiten. Heeft als nadeel dat je er wel een tweede auto voor dagelijks gebruik naast moet hebben.

    Naast een aantal aanvullende eisen die mij er destijds tot de beslissing hebben gebracht geen gebruik te maken van dat voorstel: o.a. maar 1 bestuurder. (ik weet niet of dat nu nog zo strikt is; O ja en de andere auto mocht dus geen leasebak zijn, tja waar blijf je dan?

    bartje01 schreefColonDe KNAC is volgen mij een onderdeel van de ANWB.

    Niet helemaal, ze werken wel samen en zitten in hetzelfde gebouw.


    Daar er meerdere verzekeringsmaatschappijen in MG-Nieuws adverteren zal ik zeker geen van deze partijen willen noemen als de betere. Het is echter wel zo dat er maar weinig verzekeringen zijn die gespecialiseerd zijn in autos' zoals de MGF. Mocht je van plan zijn de auto als bijzonder te waarderen en niet van plan zijn er op termijn van af te willen, dan is een strikte selectie van een verzekeringsmaatschappij zeker niet overbodig (dan wellicht wel aan de hand van een taxatie)
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • jaapieooo
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 525
    GeregistreerdCOLON zo feb 08, 2009 9:44 pm
    WoonplaatsCOLON Enschede
    CONTACTCOLON

    door jaapieooo » vr aug 14, 2009 9:27 pm

    Bij mij mag iedereen in de auto rijden. Het moet wel de tweede auto zijn, maar dat regelt mijn tussenpersoon en die is niet zo moeilijk. We hebben dan wel een tweede auto (geen auto van de zaak) en die is bij een ander verzekerd. Denk dat de maatschappij pas moeilijk gaat doen als je 7500 km afgesproken hebt en je rijdt er 12000. De km stand staat bij mij in de taxatie. De taxateur vond de kilometerstand van mijn F erg belangrijk voor de waarde.
    Voor het mooie weer: Vespa LX Touring
    Voor dagelijks gebruik: Volvo V50 en Panda
    Voor in de stad: Vespa LX
    Voor de hobby: Piaggio Ape en een Carter Interceptor Buggy
    Voor de Carbagerun: Volvo 850 2.5 20V GLT estate (Lego auto) Verkocht :-(
  • Ivan
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1226
    GeregistreerdCOLON do aug 18, 2005 8:46 pm
    WoonplaatsCOLON Lummen België

    door Ivan » za aug 15, 2009 6:58 am

    Sinds ik de f enkel nog in het weekend gebruik en dus als derde wagen, heb ik er aan gedacht van de verzekering telkens te schorsen in het late najaar en terug te verzekeren in het voorjaar. Maar wat als er dan in die tussenperiode eens mooi weer is? Dan mag je niet rijden??? Nu heb ik een voorstel van de verzekeringsmakelaar om de derde wagen aan halve prijs te betalen en dat lijkt me wel interessant. Iedereen mag altijd en overal met de auto rijden tenzij hij of zij gedronken heeft :lol: en dat vind ik dan ook een goed voorstel.
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » za aug 15, 2009 10:11 am

    Een regeling die ik zowel voor de F als voor de C70 heb getroffen. T'moest wel minstens een derde wagen zijn en met minder dan 10.000 km/jaar. Dat aantal haal ik nog niet half met die 2 auto's samen.
    :wink:
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Avatar gebruiker
    Tukker
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3057
    GeregistreerdCOLON wo okt 17, 2007 10:29 pm
    WoonplaatsCOLON Nijverdal NL
    CONTACTCOLON

    door Tukker » zo aug 16, 2009 12:21 pm

    Voor mij geen optie dus, heb dit jaar al 15.000 voor de lol gereden. :lol: :lol: :lol:

    zelfs de onbemande benzine pomp spreekt mij aan bij de voornaam. :wink:
    goodgoan Tom

    [b]Toyota Prius dark gray, Audi TT 2.0 roadster dark gray (mk2)
  • Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388
    GeregistreerdCOLON wo jul 06, 2005 4:21 pm

    door Brooklands » ma aug 17, 2009 11:49 pm

    Ivan schreefColonNu heb ik een voorstel van de verzekeringsmakelaar om de derde wagen aan halve prijs te betalen en dat lijkt me wel interessant. Iedereen mag altijd en overal met de auto rijden tenzij hij of zij gedronken heeft :lol: en dat vind ik dan ook een goed voorstel.


    Dat is zeker een goed voorstel. Voor de belasting van een motorrijwiel heeft de belastingdienst in Nederland een gelijksoortige regeling. Voor motoren twee kwartalen betalen en je mag in vier kwartalen rijden.
  • Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388
    GeregistreerdCOLON wo jul 06, 2005 4:21 pm

    door Brooklands » wo feb 17, 2010 1:12 am

    Kasper schreefColonMocht je van plan zijn de auto als bijzonder te waarderen en niet van plan zijn er op termijn van af te willen, dan is een strikte selectie van een verzekeringsmaatschappij zeker niet overbodig (dan wellicht wel aan de hand van een taxatie)


    Het onderwerp is alweer van tijdje geleden maar daarom niet minder onbelangrijk. Wat is onze MGF/TF nog waard als deze door toedoen van een ander, of door eigen schuld (met dan een WA+Kasko verzekering) zijn eindstation heeft bereikt?

    Normaal gesproken is dat de dagwaarde (wie weet wat de dagwaarde van zijn eigendom is?) Het kan weleens schrikken zijn. Wellicht de wagen laten taxeren (opmerking Kasper) maar wie heeft zijn F of TF laten taxeren en heeft zwart op wit de garantie dat de verzekeringsmaatschappij het taxatierapport (binnen de geldigheidstermijn) van een niet oldtimer accepteert als het er op aan komt?

    Na al wat telefoontjes heb ik het idee dat we vrij gemakkelijk de premie betalen maar amper weten waarvoor. Ook velen van hier hebben de nodige euro's uitgegeven om van hun F of TF iets meer te maken dan de koopjes op de bekende verkoopsites.

    Mijn vraag is kort: wie weet waar hij of zij aan toe is bij niet te herstellen schade, en wie heeft zijn of haar bezit laten taxeren?

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 11 en 0 gasten