BUTTON_POST_REPLY 11 berichten Pagina 1 van 1
koelwater nivo
  • Heinrich
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 418
    GeregistreerdCOLON vr feb 13, 2009 9:41 am
    WoonplaatsCOLON Rozenburg, Nederland

koelwater nivo

door Heinrich » vr aug 07, 2009 4:16 pm

Mijn koelwater nivo daalt erg langzaam, maar daalt wel. Het is toch zo dat bij een goed gesloten systeem hij niets zou mogen verbruiken?
    Ik bedoel er verdampt toch niets zolang de dop goed afsluit?
    Water lekkage is trouwens nergens te vinden

Peter
    MGF VVC rood, ttb 52MM K&n Filter. wind screen
  • Ralph
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 389
    GeregistreerdCOLON za jan 15, 2005 3:21 pm
    WoonplaatsCOLON Stein

door Ralph » vr aug 07, 2009 4:38 pm

De dop moet je wel iedere paar jaar vervangen. Mogelijk dat dit toch de boosdoener is.
    MGF is verkocht. Nu helaas alleen nog maar in 1:18 :-(
  • Heinrich
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 418

Bedacht

door Heinrich » vr aug 07, 2009 4:47 pm

Dop had ik inderdaad ook bedacht, ik moet een derzer dagen to lowering pins bestellen dan bestel ik gelijk een dop erbij better safe then.........

Maar vroeg mijzelf gewoon af of het mogelijk is dat de auto op de ééof andere manier koelwater verbruikt, bijvoorbeeld door verdamping.
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

Re: Bedacht

door Kasper » vr aug 07, 2009 5:29 pm

better safe then......... [/quote]
    Algemeen geldende regel maar voor het koelsysteem in een MGF een hoofdzaak!

Heinrich schreefColonMaar vroeg mijzelf gewoon af of het mogelijk is dat de auto op de ééof andere manier koelwater verbruikt, bijvoorbeeld door verdamping.

Nee, er is geen normale manier van koelwaterverbruik in een F. Het hele koelsysteem is in een F echter wat omvangrijker dan in de eerste de beste dagdagelijkse auto o.a. i.v.m. de afstand tussen motor en radiateur.

Slangen lek, slangklemmen half gaar, koelwaterbuizen lek, radiateur lek, onluchtingsschroefje radiateur kaduuk, oude dop van het expansievat en tot slot de gevreesde lekke koppakking zijn bronnen van afnemend koelwater.

Ik zou dus vooral naar je eigen eerste opmerking kijken en eerst actie nemen om de oorzaak te vinden, zeker als je geen LLW kit hebt. Heb je er wel een dan loop je nu minder risico maar ik zou nu zeker controleren op "majo aan de dipstick"
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Heinrich
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 418

Schoon

door Heinrich » vr aug 07, 2009 5:37 pm

Dipsitck is brandschoon (op de olie er aan dan)
    Oktober gaat de auto voor een beurt naar Bruno tot dan hou ik het gewoon goed in de gaten en bestel een nieuwe vuldop.
    Ik zag wel dat de bleed screw bij de radiateur al voorzien is van een metalen exemplaar.
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

door Bruce » za aug 08, 2009 6:49 am

Leg eens wat kranten onder de auto, haal dan de dop van het expansievat, zet de verwarming vol uit standje vier zo warm mogelijk en laat de auto zo stationair opwarmen, dit was jaren geleden het advies dat ik kreeg bij de garage. Dit leverde toen niets op, maar twee maanden later was het duidelijk dat het ging om een scheurtje in de radiator.
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
  • LEBLAR
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 762
    GeregistreerdCOLON vr feb 13, 2009 8:45 pm
    WoonplaatsCOLON Sibculo

Re: Schoon

door LEBLAR » zo aug 09, 2009 11:09 pm

Heinrich schreefColonIk zag wel dat de bleed screw bij de radiateur al voorzien is van een metalen exemplaar.

Wordt dit vaker gedaan? De radiator is daar van kunststof. Ik draai liever de dop kapot dan de radiator.

@ Peter. Als er vloistof lekt op een plek waar het heet wordt kan het erg lang duren voordat je de lekkage vindt. Het water verdampt voordat je wat ziet en als de boel is afgekoelt lekt het niet omdat de druk van het systeem is.
    Ronald Leblanc
    1996 MGF VVC Pearlescent FlameRed (inderdaad, niet origineel)
    Mod's: Tenza open air filter, Leer stuur, Toyo Proxes T1R, PU bushes achter, KH-splitter, Windscreen, EBC Grooved discs + greenstuff blokken rondom, 80th interieur, 52mm TB, LLW kit, SS coolant pipes, alu radiator
    Upcomming: PU bussen voor.
    Next: Cool-air induct Tenza.
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

door Bruno » ma aug 10, 2009 12:19 am

Met een beetje dye in de koelvloeistof, een UV klamp en een bril, zie je elk lekje, hoe miniscuul ook.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

- YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

Re: Schoon

door Kasper » ma aug 10, 2009 8:26 am

LEBLAR schreefColon
    Heinrich schreefColonIk zag wel dat de bleed screw bij de radiateur al voorzien is van een metalen exemplaar.

Wordt dit vaker gedaan? De radiator is daar van kunststof. Ik draai liever de dop kapot dan de radiator...

Jep, is de loodgietersmethode :wink:

Ik zou er zelf ook niet voor gaan, maar het kan natuurlijk. Er zijn er ook die een plug met ontluchtingsnippel plaatsen, juist zoals in de CV thuis. Dit zit o.a. op Scarlet Fever.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

door Bruno » ma aug 10, 2009 10:45 am

Remieme heeft die ook.
    Zelf ben ik ook niet gek van metalen ontluchtingsshroeven in plastiek kachels, tenzij je weet hoe hard je hem mag aandraaien, op moment dus.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

- YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Heinrich
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 418

Herstellen

door Heinrich » ma aug 10, 2009 10:48 am

Vanmorgen de kap open gehad vanwege de accu problemen en gelijk even gekeken naar de bleed screw, en nee hij is niet van Metaal maar van kunstof! Hij is wel erg nieuw
BUTTON_POST_REPLY 11 berichten Pagina 1 van 1