Nu is de brandstofdruk momenteel 3,3bar i.p.v. 3,0bar en heb ik een sportkat gemonteerd. Dat ga ik als eerste terug draaien en checken wat dat met het CO doet.....
Ik heb Murphy mee gekregen van Bruno denk ik




Bruno schreefColonIk denk niet dat uw benzinedruk de CO erg gaat bepalen. Ik rij al jaren naar de TC met 4.5 bar benzinedruk zonder enige problemen.

Sander schreefColon
@Bruce, de F is nog niet klaar maar wel APK waardig.

Sander schreefColonWedden dat die 4,5bar niet klopt ? Als dat klopt had je brandstofpomp al lang stuk geweest en zou deze het nooit in toeren (meer flow van de brandstof) de druk kunnen handhaven.
Sander schreefColonIk doe meteen beiden terug plaatsen. Is het dat niet zal ik op korte termijn een T4 diagnose nodig hebben.


Sander schreefColonZojuist de brandstof druk terug naar 3,0bar gebracht en de normale kat terug geplaatst. Wat klinkt de F weer tam
Ik ruik beduidend minder brandstof walm door de uitlaatgassen heen dus er is zeker iets veranderd. Of het voldoende is om de CO terug te brengen van 1,5% na max 0,3% is er kwestie meten. To be continued !

Sander schreefColonZojuist de brandstof druk terug naar 3,0bar gebracht ....
Ik ruik beduidend minder brandstof walm door de uitlaatgassen heen


Een metaalkat kan niet breken maar het substraat (de werkende laag) kan er bij hoge temperatuur en snelle wisselingen van temperatuur verbranden. De kat is dan nog heel maar heeft zijn werking verloren. Een keramische kat voldoet tot een temperatuur van 900 graden Celsius en heeft een betere reinigende werking door de fijne structuur.
Gebruikers op dit forum: 10 en 0 gasten
Copyright © 2020. All Rights Reserved. Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited.