BUTTON_POST_REPLY 2 berichten Pagina 1 van 1
Kerstboom
    jantje
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 574
    GeregistreerdCOLON di jul 17, 2007 3:41 pm
    WoonplaatsCOLON Laarne (België)

Kerstboom

door jantje » di jul 21, 2009 2:18 pm

Vorige week iets raar meegemaakt:
    Toen ik aan het rijden was, begon plots het lichtje van de ABS (oranje) lichtjes te branden. Na een korte tijd ook dat van de remmen (rood) en de stuurbekrachtiging. Na een paar seconden begon het geheel er als een kerstboom rond 25 december uit te zien.
    Ik reed op dat ogenblik met een relatief laag toerental (op de E17 op de brug in Gentbrugge is er sinds kort een afstandscontrole -> die meet je gemiddelde snelheid over het stuk) In ieder geval toen ik het toerental opdreef gingen alle lichtjes uit en ik kon gewoon verder rijden.
    's Avonds kwam er geen muziek meer uit. (afstandsbediening alarm etc gingen nog, en ook de binnenverlichting etc.) Na een korte test heb ik een nieuwe batterij geplaatst en het zaakje werkt nu weer.
    Hoe kan ik echter zeker zijn dat het niet de alternator is, of een ander euvel?
    Alles werkt nu terug normaal, maar om de een of andere reden ben ik er niet helemaal gerust in: het lijkt mij raar dat een batterij op die manier de geest geeft (was wel al wat ouder: zeker meer dan 6 jaar)

Bedankt op voorhand
  • mrcarribean
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1069
    GeregistreerdCOLON ma maart 29, 2004 9:42 pm
    WoonplaatsCOLON vosselaar

door mrcarribean » di jul 21, 2009 10:24 pm

hey

laadstroom is heel simpel te meten, moter laten draaien met de lichten op en dan op de batterij meten met een voltmeter dit zou meer dan 13,8 volt moeten zijn zoniet kan er een massa probleem zijn want alternators op een mgf gaan zelden kapot.
    wat ik ook zou doen is de bedrading achter de middenconsole is nakijken want bij mijn mgf was die ook al bijna doorgeschuurd achter de radio.

enfin grtz

mrcarribean
    8) 8) 8)
    real mini 1998 65 PK
    honda amigo 1974 4 PK
    mobilette 1978 ? PK
    landrover defender 2010 122 pk en enorm veel koppel
    honda novio 1971 4 PK
    rover streetwise 105 pk diesel power
    mgf brg 1997 125 pk
BUTTON_POST_REPLY 2 berichten Pagina 1 van 1