door LEBLAR » do jul 30, 2009 6:54 pm
OK het koelsysteem gereinigt volgens aanwijzing op de verpakking en daarna 3x doorgespoelt met schoon water. De laatse keer kwam nagenoeg geen troep meer uit de pijpen. Overigens leer je op deze manier wel ontluchten.
Systeem weer met schone koelvloeistof gevuld en ... tot nu toe geen problemen
Na een rit van ongeveer 45 minuten is de koelvloestof nog steeds kraakhelder. Ook in de olie is geen spoor van water oid te herkennen.
Oorzaak: Bijna zeker het mengen van koelvloestoffen die duidelijk niet met elkaar overweg kunnen

Het lijkt alsof de dopes met elkaar reageren en een bruin-zwarte drab vormen. Gelukkig niets kapot en ik kan weer genieten. Nodig ook omdat de volgende lease auto 3 maanden (!) op zich laat wachten. Mag ik nu in de F op klanten bezoek

Ronald Leblanc
1996 MGF VVC Pearlescent FlameRed (inderdaad, niet origineel)
Mod's: Tenza open air filter, Leer stuur, Toyo Proxes T1R, PU bushes achter, KH-splitter, Windscreen, EBC Grooved discs + greenstuff blokken rondom, 80th interieur, 52mm TB, LLW kit, SS coolant pipes, alu radiator
Upcomming: PU bussen voor.
Next: Cool-air induct Tenza.