BUTTON_POST_REPLY 3 berichten Pagina 1 van 1
Staaldraad in softtop vervangen
  • Avatar gebruiker
    Superboer
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 686
    GeregistreerdCOLON za jun 21, 2008 4:38 pm
    MG'sCOLON MGF 1999
    WoonplaatsCOLON Heelweg Oost, Nederland

    Staaldraad in softtop vervangen

    door Superboer » wo jul 08, 2009 9:45 pm

    Bij mijn F is onlangs aan de bijrijders kant de staalkabel die zich in de rand van de softtop bevindt geknapt. Deze kabel schijnt met één uiteinde ergens in de hoek van het dak bevestigd te zitten en is ongeveer 60 cm lang.

    Heb inmiddels bij Damen en Kroes een nieuwe kabel gehaald en volgens de monteur zou iemand die een beetje handig is deze zelf moeten kunnen vervangen. Nou overschat ik mezelf beslist niet, maar ik heb geen idee hoe je dit moet doen. Hoe bereik je bijvoorbeeld de punten waar de kabel met de uiteinden bevestigd worden?

    Iemand ervaring hiermee?

    Trouwens: Het kabeltje vond ik vrij prijzig ==> € 26,-- !
    MGF British Racing Green - 1999
    MGF Silver 2001 (Sold in 2011)
    Audi A4 Avant - 2017

    Wi-j komt altied weer terug!
  • Avatar gebruiker
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

    door RemcovanKuilenburg » do jul 09, 2009 10:14 am

    Ik heb deze vorig jaar vervangen en het is makkelijk te doen. Het staat ook in de MG "bijbel" beschreven. Eerst de oude er uit halen. En aan de voorkant kan je de kabel door een gaatje steken. Door het dak heen halen (er zitten 3 stukjes in waar hij door kan). Daarna bij de scharnierpunten vind je weer een bus met een gaatje er in en een schroef er in. Daar stop je de kabel weer in. Dak dicht klappen maar niet met de klemmen vast zetten. Met een tang de kabel strak trekken en het schroefje dicht draaien. Nu is de spanning voldoende op de kabel. Je kan dit controleren door het dak dicht te doen en te kijken of je raamrubbers niet ingedrukt worden. En je dak moet mooi afsluiten. Het is echt een werkje van niets.

    Mocht je denken daar kom ik niet uit je bent altijd welkom in Amersfoort dan doe ik het voor je :wink:
  • Avatar gebruiker
    Superboer
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 686
    GeregistreerdCOLON za jun 21, 2008 4:38 pm
    MG'sCOLON MGF 1999
    WoonplaatsCOLON Heelweg Oost, Nederland

    door Superboer » do jul 09, 2009 8:42 pm

    Dank je voor je uitvoerige beschrijving Remco! en natuurlijk ook voor je aanbod om het klusje voor me te doen.

    Ik zal van het weekend eens kijken of ik er zelf uit kan komen.
    Ik houd je op de hoogte!

    B.T.W.: die "MG Bijbel" waar jij over spreekt, welke is dat en staat ie niet ergens op het web?
    MGF British Racing Green - 1999
    MGF Silver 2001 (Sold in 2011)
    Audi A4 Avant - 2017

    Wi-j komt altied weer terug!
BUTTON_POST_REPLY 3 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 15 en 0 gasten