Silverstone wie gaat er naar??
  • mgf_stefke
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 765
    GeregistreerdCOLON zo okt 19, 2008 11:27 pm
    WoonplaatsCOLON Kalmthout

    Silverstone wie gaat er naar??

    door mgf_stefke » wo jul 08, 2009 5:55 pm

    wie gaat ook naar Silverstone Mg meeting
    dit weekend??
    grt mgf_stefke :wink:
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » wo jul 08, 2009 7:07 pm

    Erik & Fran...
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • mgf_stefke
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 765
    GeregistreerdCOLON zo okt 19, 2008 11:27 pm
    WoonplaatsCOLON Kalmthout

    Silverstone

    door mgf_stefke » wo jul 08, 2009 7:22 pm

    ga jij ook niet naar silverstone bruno??
    zijn er van het forum die er ook nog ene gaan?

    ik ga alvast naar silverstone :wink:
    sinds maandag heb ik dit besloten
    en ben ik eveneens nieuw lid geworden
    van MG Car Club Antwerp.

    indien er iemand samen wilt rijden naar silverstone
    ik vertrek samen met andere mg'rijders in kruibeke
    snelweg tankstation, om 6uur s'ochtens

    grt mgf_stefke
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » wo jul 08, 2009 11:02 pm

    Nope, ik ga niet. Niet dat ik geen zin heb, verre van, maar je moet soms keuze's maken. Dit seizoen ben ik al genoeg in het buitenland met de F....
    T'ware misschien een goede gelegenheid om de ZT-T eens de sporen te geven, als ik het eerder had geweten misschien ...
    Volgend jaar beter !
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » do jul 09, 2009 3:14 pm

    Wij staan vertrekkens klaar .... straks de boot op (geeft meer vakantiegevoel dan de trein) en vanavond slapen we al links ;)
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • mgf_stefke
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 765
    GeregistreerdCOLON zo okt 19, 2008 11:27 pm
    WoonplaatsCOLON Kalmthout

    Silverstone

    door mgf_stefke » di jul 14, 2009 6:48 pm

    silverstone was zeker een aanrader
    heb me goed geamuseerd en zeer mooie omgeving
    :wink:
  • Avatar gebruiker
    Carl
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3916
    GeregistreerdCOLON vr aug 31, 2007 11:06 am
    WoonplaatsCOLON Deurne (Antwerpen)-België
    CONTACTCOLON

    door Carl » di jul 14, 2009 7:14 pm

    Engeland is een serieus ondergewaardeerd buurland ivm relatief korte ritten.
    De overzet kost niet veel meer en nu de pond laag staat is het er geweldig leven.
    MGF 1999 1.8iVVC LHD pearlescent British Racing Green 75th anniversary multi-spoke wheels, 75th edition, no LE ! mods: white front indicators, cat bypass , 150 BHP, TF steering Rack, Green/black leather interior.
    MGF 1996 1.8iVVC RHD Metallic British Racing Green . VVC velgen, NO mods.
    todo: genoeg voor de volgende jaren .

    Save nature ! Drive a GREEN car!
  • timmermansr
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 6
    GeregistreerdCOLON ma jul 13, 2009 9:24 am
    WoonplaatsCOLON Nijmegen
    CONTACTCOLON

    door timmermansr » do jul 16, 2009 9:14 am

    Ik was er ook. Overzet voor EUR 56 retour (Duinkerken-Dover), hotelnacht GBP 60, twee nachten op de Silverstone camping voor GBP 15 en twee tanks benzine (GBP 1,02/liter). Inderdaad een fantastisch en niet duur uitje.

    Foto's: http://picasaweb.google.com/remcotim/MG ... rstone2009
  • Rick
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    BerichtenCOLON 7030
    GeregistreerdCOLON zo apr 01, 2007 8:23 pm
    WoonplaatsCOLON Sambeek (NL)
    CONTACTCOLON

    door Rick » do jul 16, 2009 10:11 am

    Mooie foto's Remco!
    MGF British Racing Green 1997
    MG ZT 260 SE Pearl Black 2004 sold
    MG ZR 160 Starlight Silver 2004 sold
    Seat Leon ST FR Dynamic Montsandrood 2014
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » do jul 16, 2009 10:47 am

    Alhoewel we grote aanhangers zijn van de Eurotunnel -gaat lekker snel en vlot- hebben we deze keer gekozen voor de boot en dan nog wel even vergeleken welke de goedkoopste was: P&O of Norfolk. Niet dat dit een crisis maatregel is, maar de boot is toch net iets meer reizen dan even 45 minuutjes in je eiegen auto in een tunnelkoker zitten. Neefjes en nichtjes van Lotte gingen met het vliegtuig op reis, wij beloofden Lotte om met de boot op reis te gaan ...

    Afbeelding Afbeelding Afbeelding

    De boot in Duinkerke vertrok om 20u00 en dat maakt dat je dan behoorlijk laat bij het hotel bent. Deze keer zaten we weer in Milton Keynes. Voordeel is wel dat de wegen zo goed als file vrij zijn en dat je dus geen hele namiddag verprutst.

    Op vrijdag dan toch maar al naar Silverstone.
    Aangezien het vrij snel saai en vermoeiend wordt voor een kleuter van drie, was haar fiets mee. Wij en zij blij. Het auto kijken kon beginnen.

    Afbeelding Afbeelding Afbeelding

    Het leuke is dat je makkelijk een pitbox binnen stapt en dan een kijkje neemt in de pitlane. Gedraag je je en doe je geen gekke dingen dan mag er best veel. En dat kan ik zeer waarderen . . .

    Afbeelding Afbeelding Afbeelding

    Ook kunnen de oldtimers steeds op wat aandacht van me rekenen... enkele overzichtjes

    Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

    Tijdens de editie van MGFest vorig jaar, is er een ongelukje gebeurd met de auto van Brown & Gammons die werd ingezet tijdens de reverse steering contest. De MG Car Club heeft deze auto dan overgenomen van Brown & Gammons en besloten dat deze de Star Car 2009 zou worden. Elk jaar heeft de MGCC een restauratie project(je) waarbij een MG met de hulp van sponsors in ere wordt hersteld. De auto wordt dan verloot onder de nieuwe leden en/of de leden die nieuwe leden hebben aangebracht. De rode mk1 MGF kreeg de nodige herstellingen, een MGTF front en rear, een nieuw verfkleurtje, een volledige motorrevisie, een interieur van The MGF Centre, enz... Tijdens MGLive! werd deze dan in de tent van de MGF Centre voorgesteld.

    Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

    Is het je opgevallen dat het interieur nog een Mk1 console heeft ... en het stoort helemaal niet, IMHO.

    Op zaterdag werd het hele feestje nog eens opgeleukt met een mini airshow: 4 stuntvliegers van The Blades kwamen (gepland) een aantal malen overvliegen met de daarbij horende formaties. Knap, leuk en eens iets anders. Lotte vond het ook leuk... alvast de eerste 2 minuten ;)

    Afbeelding Afbeelding Afbeelding

    Genoeg oldtimers en vliegtuigen, tijd om de parking van de Zed's eens te bekijken: een Sunspot Yellow ZR mk1, een stel Rover BRM's

    Afbeelding Afbeelding Afbeelding

    En dan de parking waar ik enkele uren kan slijten: die van het V8 register met de SV(-R)'s.

    Afbeelding Afbeelding Afbeelding

    Eénmaal het water later op de dag was, overgestapt naar de parking van het F register. Ondertussen is deze goed gevuld en word ik helemaal ondergedompeld in een weelde van kleuren, LE's, nieuwe LE500's en modificaties leuk om te spotten (TF met LE500 bumper).

    Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

    Me dan gehaast voor de demonstratie van Russ Swift. Deze man is gekend voor z'n millimeter parkeerwerk. Na z'n bekende parkeer trick, deed ie nog gek met z'n Mini op de muziek van Queen. Daarbij vloog ie van links naar rechts over het circuit en vreesde je meermaals dat ie één van de geparkeerde MG's zou raken. Een beetje later was het dan tijd om een Mini op twee wielen te laten rijden. Als dank aan zijn vrouwelijke passagier, bood hij haar een ereronde aan met de EVO ... lachen !!

    Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

    Zoals elk jaar zie ik van de races niet al te veel . . . Als ik ga kijken, zit ik graag op een plaats waar het leuk is om foto's te nemen, waar je niet gehinderd wordt door de afsluitingen en liefst daar waar er nog iets te beleven valt. M'n plaatsje heb ik op Silverstone nog niet gevonden. Ook vond Lotte het best saai en op een volle tribune ben je al snel uitgespeeld. Toch enkele Austin Riley's kunnen vastleggen.
    De Riley's waren dit jaar te gast (waarschijnlijk om mee de kosten te drukken ;) )

    Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

    Om terug jullie aandacht te hebben, terug naar de MGF Centre: deze keer toonden ze niet hun verkrachtte LE 80th met hel blauw interieur, maar hadden ze naast de Star Car een andere stijlvolle MG on display. Oordeel zelf:

    Afbeelding Afbeelding Afbeelding

    Naast het tentje van Rimmer Bros stond een Tahiti blauwe F te koop met een interieurtje dat er ook best wel mag wezen.

    Afbeelding Afbeelding

    Al heel de dag was ik op zoek naar de stand/tent van NAC MG. Na de vele jaren van showen van prototypes van de LE500 hadden ze dit jaar alle reden om aanwezig te zijn en de ene bestelbon na de andere in te vullen. Ondertussen kunnen ze immers 3 uitvoeringen van de TF aanbieden: de uiterst volledige LE500, de nieuwe 85th Anniversary edition LE en de democratische TF135. Een stuk in de namiddag hebbn er zich twee auto's geparkeerd naast de tent van de MG Car Club. Dat was het dan .... IMHO een gemiste kans, en de vertegenwoordiger van MG Motors UK Ltd. kon het ook niet echt snappen waarom hij hier geen stand kon/mocht neerzetten.
    Anyway, ik heb de LE85th in real life gezien: opdracht volbracht ;)

    Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

    En de TF135 in Radiant Red

    Afbeelding Afbeelding Afbeelding

    Tijd om terug te gaan naar het hotel, te genieten van een verkwikkende duik in het zwembad en nadien op de hotelkamer de twee laptops op te stellen: eentje met kinder DVD's en eentje met de gemiste afleveringen van TopGear (seizoen 13 is reeds begonnen).

    Op zondag nog eventjes terug: ik moest nog 1 van de twee stickers omruilen die ik op ztaredag had gekocht. Bij het voorzichtig verwijderen van de backing, zodat alles mooi op de bescherlmende folie blijft zitten en als 1 geheel kan aangebracht worden, was ik een beetje geschrokken. De octagon, bleef mooi zitten, als ook de M ... de G.... de gestyleerde X .... de P, de O, het gaat nu vlot, de W, de E en .... waar zit de R ? Bij nader inzien was een van de XPower stickers verkeerd gefabriceerd en stond er slechts XPowe ;)
    Omruilen was uiteraard geen probleem... en gelukkig hadden we een weekend ticket van het event ;)

    Ook op zondag weer enkele mensen ontmoet en wat foto's geschoten

    Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

    Ongetwijfeld één van de oudste zal deze uit januari 1925 zijn:
    Afbeelding Afbeelding Afbeelding

    En dan weer weg voor onze terugreis met de boot van 16u00 richting Frankrijk

    Afbeelding Afbeelding


    Voor ons een geslaagd MG weekend (het 8ste op rij) in een te herhalen format. Ook al waren we weersvoorspellingen niet al te optimistisch, die enkele minuten regen overdag, zijn snel vergeten doordat we meer dan goed weer hebben gehad. We hadden het niet meer durven hopen, maar deze Silverstone editie klasseer ik bij de droge edities.

    Hopelijk hebben jullie er iets aan en mocht de nood bestaan om alle foto's te bekijken: http://artzz.rulezz.com/test/gallery/al ... rstone2009
    Laatst bijgewerkt door 1 op ErikB, in totaal 0 keer bewerkt.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

    door Bruce » do jul 16, 2009 11:01 am

    mooi verhaal en schitterende foto's
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
  • Rick
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    BerichtenCOLON 7030
    GeregistreerdCOLON zo apr 01, 2007 8:23 pm
    WoonplaatsCOLON Sambeek (NL)
    CONTACTCOLON

    door Rick » do jul 16, 2009 12:21 pm

    Mooi verslag van de trip en hele mooie foto's!
    MGF British Racing Green 1997
    MG ZT 260 SE Pearl Black 2004 sold
    MG ZR 160 Starlight Silver 2004 sold
    Seat Leon ST FR Dynamic Montsandrood 2014
  • Avatar gebruiker
    Mr. Dj M.
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3707
    GeregistreerdCOLON wo okt 15, 2008 9:13 pm
    WoonplaatsCOLON Nieuwerkerk a/d IJssel

    door Mr. Dj M. » do jul 16, 2009 1:37 pm

    Mooi verhaal en hele mooie foto's Erik :wink: :thumbsup:
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » do jul 16, 2009 2:47 pm

    Leuke foto's Erik! :thumbsup:

    Onze ervaringen zijn vrijwel hetzelfde, ook met de boot vanuit Duinkerken gegaan, da's de economische oplossing en helemaal niet slecht. Ook wij hebben kwistig geheugenkaartjes gevuld, eens kijken of er nog aanvullende plaatjes zijn.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Avatar gebruiker
    Carl
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3916
    GeregistreerdCOLON vr aug 31, 2007 11:06 am
    WoonplaatsCOLON Deurne (Antwerpen)-België
    CONTACTCOLON

    door Carl » do jul 16, 2009 4:14 pm

    Dát is nu eens een verslag zie!

    Fantastische job Erik! De afwezigen (zoals ik) hadden weer overschot van ongelijk....
    MGF 1999 1.8iVVC LHD pearlescent British Racing Green 75th anniversary multi-spoke wheels, 75th edition, no LE ! mods: white front indicators, cat bypass , 150 BHP, TF steering Rack, Green/black leather interior.
    MGF 1996 1.8iVVC RHD Metallic British Racing Green . VVC velgen, NO mods.
    todo: genoeg voor de volgende jaren .

    Save nature ! Drive a GREEN car!

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 5 en 0 gasten