Alhoewel we grote aanhangers zijn van de Eurotunnel -gaat lekker snel en vlot- hebben we deze keer gekozen voor de boot en dan nog wel even vergeleken welke de goedkoopste was: P&O of Norfolk. Niet dat dit een crisis maatregel is, maar de boot is toch net iets meer reizen dan even 45 minuutjes in je eiegen auto in een tunnelkoker zitten. Neefjes en nichtjes van Lotte gingen met het vliegtuig op reis, wij beloofden Lotte om met de boot op reis te gaan ...
De boot in Duinkerke vertrok om 20u00 en dat maakt dat je dan behoorlijk laat bij het hotel bent. Deze keer zaten we weer in Milton Keynes. Voordeel is wel dat de wegen zo goed als file vrij zijn en dat je dus geen hele namiddag verprutst.
Op vrijdag dan toch maar al naar Silverstone.
Aangezien het vrij snel saai en vermoeiend wordt voor een kleuter van drie, was haar fiets mee. Wij en zij blij. Het auto kijken kon beginnen.
Het leuke is dat je makkelijk een pitbox binnen stapt en dan een kijkje neemt in de pitlane. Gedraag je je en doe je geen gekke dingen dan mag er best veel. En dat kan ik zeer waarderen . . .
Ook kunnen de oldtimers steeds op wat aandacht van me rekenen... enkele overzichtjes
Tijdens de editie van MGFest vorig jaar, is er een ongelukje gebeurd met de auto van Brown & Gammons die werd ingezet tijdens de reverse steering contest. De MG Car Club heeft deze auto dan overgenomen van Brown & Gammons en besloten dat deze de Star Car 2009 zou worden. Elk jaar heeft de MGCC een restauratie project(je) waarbij een MG met de hulp van sponsors in ere wordt hersteld. De auto wordt dan verloot onder de nieuwe leden en/of de leden die nieuwe leden hebben aangebracht. De rode mk1 MGF kreeg de nodige herstellingen, een MGTF front en rear, een nieuw verfkleurtje, een volledige motorrevisie, een interieur van The MGF Centre, enz... Tijdens MG
Live! werd deze dan in de tent van de MGF Centre voorgesteld.
Is het je opgevallen dat het interieur nog een Mk1 console heeft ... en het stoort helemaal niet, IMHO.
Op zaterdag werd het hele feestje nog eens opgeleukt met een mini airshow: 4 stuntvliegers van The Blades kwamen (gepland) een aantal malen overvliegen met de daarbij horende formaties. Knap, leuk en eens iets anders. Lotte vond het ook leuk... alvast de eerste 2 minuten
Genoeg oldtimers en vliegtuigen, tijd om de parking van de Zed's eens te bekijken: een Sunspot Yellow ZR mk1, een stel Rover BRM's
En dan de parking waar ik enkele uren kan slijten: die van het V8 register met de SV(-R)'s.
Eénmaal het water later op de dag was, overgestapt naar de parking van het F register. Ondertussen is deze goed gevuld en word ik helemaal ondergedompeld in een weelde van kleuren, LE's, nieuwe LE500's en modificaties leuk om te spotten (TF met LE500 bumper).
Me dan gehaast voor de demonstratie van Russ Swift. Deze man is gekend voor z'n millimeter parkeerwerk. Na z'n bekende parkeer trick, deed ie nog gek met z'n Mini op de muziek van Queen. Daarbij vloog ie van links naar rechts over het circuit en vreesde je meermaals dat ie één van de geparkeerde MG's zou raken. Een beetje later was het dan tijd om een Mini op twee wielen te laten rijden. Als dank aan zijn vrouwelijke passagier, bood hij haar een ereronde aan met de EVO ... lachen !!
Zoals elk jaar zie ik van de races niet al te veel . . . Als ik ga kijken, zit ik graag op een plaats waar het leuk is om foto's te nemen, waar je niet gehinderd wordt door de afsluitingen en liefst daar waar er nog iets te beleven valt. M'n plaatsje heb ik op Silverstone nog niet gevonden. Ook vond Lotte het best saai en op een volle tribune ben je al snel uitgespeeld. Toch enkele Austin Riley's kunnen vastleggen.
De Riley's waren dit jaar te gast (waarschijnlijk om mee de kosten te drukken

)
Om terug jullie aandacht te hebben, terug naar de MGF Centre: deze keer toonden ze niet hun verkrachtte LE 80th met hel blauw interieur, maar hadden ze naast de Star Car een andere stijlvolle MG on display. Oordeel zelf:
Naast het tentje van Rimmer Bros stond een Tahiti blauwe F te koop met een interieurtje dat er ook best wel mag wezen.
Al heel de dag was ik op zoek naar de stand/tent van NAC MG. Na de vele jaren van showen van prototypes van de LE500 hadden ze dit jaar alle reden om aanwezig te zijn en de ene bestelbon na de andere in te vullen. Ondertussen kunnen ze immers 3 uitvoeringen van de TF aanbieden: de uiterst volledige LE500, de nieuwe 85th Anniversary edition LE en de democratische TF135. Een stuk in de namiddag hebbn er zich twee auto's geparkeerd naast de tent van de MG Car Club. Dat was het dan .... IMHO een gemiste kans, en de vertegenwoordiger van MG Motors UK Ltd. kon het ook niet echt snappen waarom hij hier geen stand kon/mocht neerzetten.
Anyway, ik heb de LE85th in real life gezien: opdracht volbracht
En de TF135 in Radiant Red
Tijd om terug te gaan naar het hotel, te genieten van een verkwikkende duik in het zwembad en nadien op de hotelkamer de twee laptops op te stellen: eentje met kinder DVD's en eentje met de gemiste afleveringen van TopGear (seizoen 13 is reeds begonnen).
Op zondag nog eventjes terug: ik moest nog 1 van de twee stickers omruilen die ik op ztaredag had gekocht. Bij het voorzichtig verwijderen van de backing, zodat alles mooi op de bescherlmende folie blijft zitten en als 1 geheel kan aangebracht worden, was ik een beetje geschrokken. De octagon, bleef mooi zitten, als ook de M ... de G.... de gestyleerde X .... de P, de O, het gaat nu vlot, de W, de E en .... waar zit de R ? Bij nader inzien was een van de XPower stickers verkeerd gefabriceerd en stond er slechts XPowe
Omruilen was uiteraard geen probleem... en gelukkig hadden we een weekend ticket van het event
Ook op zondag weer enkele mensen ontmoet en wat foto's geschoten
Ongetwijfeld één van de oudste zal deze uit januari 1925 zijn:
En dan weer weg voor onze terugreis met de boot van 16u00 richting Frankrijk
Voor ons een geslaagd MG weekend (het 8ste op rij) in een te herhalen format. Ook al waren we weersvoorspellingen niet al te optimistisch, die enkele minuten regen overdag, zijn snel vergeten doordat we meer dan goed weer hebben gehad. We hadden het niet meer durven hopen, maar deze Silverstone editie klasseer ik bij de droge edities.
Hopelijk hebben jullie er iets aan en mocht de nood bestaan om alle foto's te bekijken:
http://artzz.rulezz.com/test/gallery/al ... rstone2009