BUTTON_POST_REPLY 15 berichten Pagina 1 van 1
Kras in ruit
    VOP
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 70
    GeregistreerdCOLON di feb 27, 2007 10:00 pm
    WoonplaatsCOLON Oostakker

Kras in ruit

door VOP » ma jun 15, 2009 8:44 pm

Bij het poetsen van de wagen gemerkt dat er een kras is in mijn ruit :( , blijkbaar is een wisser gisteren stuk gegaan en heeft die wisser met een stukje metaal een paar maal heen en weer gegaan met als resultaat een kras. Iemand soms een idee om de kras te verwijderen?
    MG TF Elegance Royal Blue 'O4
    & MG B Wit '77
    & BMW 118d Wit '07
    & C1 Red
  • MGF
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5834
    GeregistreerdCOLON do feb 10, 2005 9:24 pm
    WoonplaatsCOLON Rotterdam en Heiloo

door MGF » ma jun 15, 2009 9:08 pm

Ik heb even voor je gezocht op Google, maar het schijnt toch vrij lastig te zijn om dit goed te verwijderen. Als je gaat polijsten hou je al snel een waas of een vertekening in het glas over en andere opties zijn er niet echt.

Bij onze F is om deze reden op een gegeven moment de complete voorruit vervangen.
    MGF 1.8i, British Racing Green, 2001
    Opties: Leather Pack in Cream-Walnut, Chrome Pack, Wood Pack, 16" Square Spoke velgen, Airco, Pearlescent lak, Windstop, Houten stuurwiel, Hardtop in kleur
    Modificaties: TTB, Mike Satur Daytona uitlaat, TF135 nokkenassen, RVS hitteschild, Black Diamond 280mm schijven vóór, RVS boutjes en moertjes, Land Rover koppakking, B&G WLS kit, lowering pins, Toyo Proxes T1-R banden

Rover 75 2.5 V6 Sterling, Steel Blue, 2000
  • Nem58
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1102
    GeregistreerdCOLON za apr 01, 2006 3:53 pm
    WoonplaatsCOLON Son en Breugel

door Nem58 » ma jun 15, 2009 9:33 pm

Zelfde gehad bij aankoop van de F. Ik wilde die kras uit de ruit hebben voor de overdracht. Ze hebben mijn ruit gepolijst.. maar dan nog blijf je de kras zien.

Mijn inziens is de enige optie de ruit vervangen.
    uhm... geen F meer maar een Hyundai Tucson.
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

door Bruno » ma jun 15, 2009 9:38 pm

Ik kan krassen met een hars opvullen en daarna terug polijsten. Echter is de enige goede herstelling, die van het vervangen van de ruit, maar dat is op zich ook appeltje-eitje met het juiste gereedschap.
    :wink:
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

- YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
    VOP
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 70

door VOP » ma jun 15, 2009 10:06 pm

Kras is niet diep, maar natuurlijk zichtbaar, gelukkig ter hoogte van uiteinde wisser dus niet midden het gezichtsveld, maar ja k'hou nogal van perfectie dus k'zit er mee in.

In elk geval ga ik nu op zoek naar 20" aerotwin retrofit, kan ik het probleemje niet meer voor hebben. Suggesties nog steeds welkom, had ook al gegoogled en het polijsten gezien met voor en nadelen, tevens huis en keukentips zoals tandpasta, compound en koperpoets iemand daar ervaring mee?
    & MG B Wit '77
    & BMW 118d Wit '07
    & C1 Red
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    CONTACTCOLON

door Bruno » ma jun 15, 2009 10:13 pm

Werkt niet, voor zo'n kras. T'is duidelijk dat op de plaats van de kras, materiaal weg is gehaald, dus dat zou je dan eerst moeten vullen. Een resin-filler is hiervoor de oplossing. Onzichtbaar wordt het echter nooit.
    MG's :
    Non-MG's :
    Racecars :

- YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
    VOP
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 70

door VOP » ma jun 15, 2009 10:23 pm

Inderdaad er is materiaal weg vandaar mijn sceptisme ivm met herstellen, zal wachten worden op steenslag (voorruit was nog maagdelijk) en dan uiteindelijk vernieuwen.
    Opvullen met hars zal ook bij tegen-licht een kras laten zien denk ik.
    by the way kan je eigenlijk wel aan originele ruiten geraken of zijn het steeds aftermarket ruiten? (heb ooit minder goede ervaring gehad met nieuwe ruit na steenslag schade, glas was dunner en lichter getint = aftermarket)
    & MG B Wit '77
    & BMW 118d Wit '07
    & C1 Red
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

door Kasper » ma jun 15, 2009 10:28 pm

VOP schreefColonby the way kan je eigenlijk wel aan originele ruiten geraken of zijn het steeds aftermarket ruiten? (heb ooit minder goede ervaring gehad met nieuwe ruit na steenslag schade, glas was dunner en lichter getint = aftermarket)

Zover ik weet zijn er in Nederland 3 "bronnen" voor autoruiten:
    Carglass, Autotaal en het dealerkanaal.

Van de laatste zo je mogen verwachten dat ze je een eerlijk antwoord geven op de vraag: origineel of aftermarket.

Van de eerste twee zou ik zeggen: ze worden door de verzekering betaald, het zal dus zo goedkoop mogelijk zijn, twijfelachtig of je een originele ruit krijgt.

Maar uiteindelijk zijn er maar een paar fabrieken van autoruiten. Er staat in de origineel ruit altijd een naam van de fabrikant bv Pilkington. wellicht staat daar nog een kenmerk of modelnummer bij.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    CONTACTCOLON

door Bruno » ma jun 15, 2009 10:35 pm

Klopt. Maar ik zou het in ieder geval niet laten plaatsen bij Carglass. Grondverf hebben ze nooit van gehoord, daar de sponning zeker gaat roesten na een paar jaar, wat ze je ook vertellen.
    De verzekering werkt samen met carglass, omdat ze daar een procentje hebben. Oneerlijke concurrentie dus, t.o.v. de dealers eigenlijk. Maar daar moet de eigenaar van de F dan weer niet van wakker liggen, wel van het feit dat zijn trots veelal nog jaren mee moet gaan. Liever wat meer betalen, dan bandwerk, maar alsof Carglass goedkoop is, dat is een andere vraag.
    MG's :
    Non-MG's :
    Racecars :

• Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

door Bruce » di jun 16, 2009 9:46 am

Misschien eens bij carglas navragen wat mogelijk is.

(kom je in NL trouwens door de APK met een diepe kras?)
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
    Tukker
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3057
    GeregistreerdCOLON wo okt 17, 2007 10:29 pm
    WoonplaatsCOLON Nijverdal NL
    CONTACTCOLON

door Tukker » di jun 16, 2009 10:07 pm

Zolang het niet in het zichtveld zit is het geen probleem met de apk.
    Overigens werken niet alle verzekeringen met carglass en er is dus nog hoop.

Je kan ook zelf de ruit verwijderen en dan behandelen, daarna laat je het raam plaatsen. Zorg wel dat je dit eerst overlegd in verband met verzekering. Denk trouwens niet dat de verzekering betaald voor een kras buiten het zicht veld. :idea:
    goodgoan Tom

[b]Toyota Prius dark gray, Audi TT 2.0 roadster dark gray (mk2)
  • Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388
    GeregistreerdCOLON wo jul 06, 2005 4:21 pm

door Brooklands » di jun 16, 2009 10:14 pm

Tukker schreefColonDenk trouwens niet dat de verzekering betaald voor een kras buiten het zicht veld. :idea:

Niet voor de kras maar in overleg met de garage laat je de ruit zo vernieuwen. Als de oude ruit maar stuk in de container ligt. :lol:
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017

door Kasper » di jun 16, 2009 10:14 pm

Tukker schreefColonZolang het niet in het zichtveld zit is het geen probleem met de apk.
    Overigens werken niet alle verzekeringen met carglass en er is dus nog hoop.

Je kan ook zelf de ruit verwijderen en dan behandelen, daarna laat je het raam plaatsen. Zorg wel dat je dit eerst overlegd in verband met verzekering. Denk trouwens niet dat de verzekering betaald voor een kras buiten het zicht veld. :idea:

Het uitnemen van een ruit uit de F is niet zo eenvoudig, tenminste als je hem heel wilt houden.
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    CONTACTCOLON

door Bruno » di jun 16, 2009 10:19 pm

Een ruit uit een f halen is eenvoudiger dan eender welke andere wagen, neem dat maar van mij aan. De laatste keer ben ik echter een beetje overmoedig geweest, en te zwaar gereedschap bovengehaald, waardoor de oude ruit het begaf, maar normaal is het echt appeltje eitje, als je het voorzichtig doet. Met de hand (draad, handvatten, en doorvoorpriem) is het veiligste wat de voorruit van een f betreft, maar ik heb ook een handig pneumatish toestelletje, waarmee je in een minuutje of 2 de ruit eruit hebt.
    Als je ze er echter al uit hebt is het moeilijkste werk achter de rug. Inplakken is 2X niks. Bespaar echter niet op ruitenkit en spuit de kit in een rups in driehoekvorm. (hoogte rups = diepte sponning)
    MG's :
    Non-MG's :
    Racecars :

• Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017

door Kasper » di jun 16, 2009 10:30 pm

Zelf nog nooit gedaan, de schadehersteller gaf mij een duidelijke waarschuwing vooraf omdat die er niet bepaald zeker van waren dat de ruit er heelhuids uit kwam, vandaar.
BUTTON_POST_REPLY 15 berichten Pagina 1 van 1