Met de grooved disks achter is er geen probleem, echter met de 280's vooraan wel. Om de klauwen te monteren heb je brackets nodig, en die zijn er bijgeleverd. De remmen pasten perfekt op Fabrice's MG, op de mijne raken de brackets bij montage de schijven, zo hard zelfs, dat de schijven niet meer kunnen draaien. Het lijkt alsof de brackets te dik zijn, en toch pasten ze op Fabrice zijn MG, die van hetzelfde jaar is. De brackets kunnen er normaal maar op 1 manier op. Heeft er nog iemand die schijven op zijn MG (Mike satur) ? Wat doe ik fout ? Kan iemand mij hierbij helpen ? Is vvc met abs verschillend van een mpi zonder, vooraan ter hoogte van de remmen ?
Help, help !!!
------------------Reply Luc----------------------
Bruno,
heb je de RAVE-Cd bekeken en vergeleken met uw situatie ?
------------------Reply ErikB ----------------------
duh.... die ligt hier nog.
Maar euh... geen verschil tussen MPi en VVC, wel verschillen tussen ABS en non-ABS versies. Kan dit het verschil maken.
http://www.mgtf.be/DE_Brakes.html
Gr.
Erik
------------------Reply Bruno ----------------------
Heu, heeft een vvc dan niet altijd ABS ? Of met andere woorden, als er verchil is tussen abs en niet abs, is dat verschil dan niet hetzelfde als mpi en vvc, logischer wijze ?
Volgens mijn garagehouder is het alsof de bracket net iets te dik is, Jupilerman kwam ook al op de proppen met een idee, van voor of achter de houder montage van de bracket, maar daar moet ik mijn garagist nog mee confronteren. Indien de bracket echt op geen manier dan ook past, zal er maar een solutie zijn, en dat is een nieuwe bracket (laten) maken, maar hoe dik moet die dan zijn, en dan zouden er al meer personen dat probleem moeten ondervonden hebben. Zou er nu nog echt niemand 280's hebben gemonteerd op een vvc ? Niets terug te vinden op het eerste zicht op de engelse BBS ! confused here !!
------------------Reply ErikB ----------------------
Eén van de allereersten met een VVC en Big Brake Kit van Herr Satur was een zekere Dirk Vael..... eveneens originele stichter van de Hall of Shame, maar dit geheel ter zijde.
Ben je zeker dat de kit van Fabrice van Satur is ?
Anders kunnen we Mike wel ne keer contacteren en vragen naar het verschil.... de kerstman brengt me waarschijnlijk een Satur BBK, dus desnoods vraag ik de VVC/ABS spec-ed bracket, als jij zeker bent dat je een non-ABS spec-ed item hebt.
HTH,
Erik
------------------Reply Bruno ----------------------
Wie is/was Dirk Vael ? Nooit van gehoord.
Anyway, als er een verschil is tussen ABS of non ABS, en dat zouden we moeten te weten komen, dan heb ik ZEKER de non ABS-versie, want dat had Fabrice niet dacht ik !
To Erik: zou je me een plezier kunnen doen en dat eens navragen aan Mike, want te eerste ben jij daar goede klant en ik niet, en ten tweede is jouw Engels veel beter dan het mijne. Ik contacteer Fabrice nogmaals ontrent zijn al dan niet in het bezit zijn van ABS.
Dank bij voorbaat !
------------------Reply Jupke----------------------
Hebben de foto´s geen soelaas gebracht Bruno?
david.
------------------Reply Bruno ----------------------
Moet ze nog laten zien aan mijn garagist, ofwel, het gewoon zelf doen. Misschien is dat nog het beste.
Ben je zeker dat de kit van Fabrice van Satur is ?
Ik heb het nagevraagd, en inderdaad het is een MS-product gekocht op 20/03/2002. En Fabrice heeft(had) GEEN abs.
------------------Reply ErikB ----------------------
Voor alle zekerheid nog eens een reply gestuurd op MikeS' mail met de expliciete vraag: is er een verschil voor de 280mm kit als het gaat over een ABS of een niet-ABS ?
------------------Reply Fabrice----------------------
Hi guys !
sorry to see that my big brakes kit doesn't fit
Well, perhaps Mike Satur has now fitting instructions, because when I bought them, there were no instructions
Bruno, if you have some pictures, maybe it could help...
mvg,
Fabrice
------------------Reply ErikB ----------------------
't is een "one-size-fits-all" kit... dus geen verschil voor al dan niet ABS. Time to get your hands dirty, Bruno !!
------------------Reply Bruno ----------------------
Strange, very strange. Ofwel heb ik wel een erg speciale F, ofwel zag mijn garagist ze vliegen. Doe het zelf beter ? Laat ons hopen ! Keep my fingers crossed !
Erik, we kunnen deze werkzaamheden misschien te samen doen, als je ook uw 280" hebt.
------------------Reply ErikB ----------------------
Gisteren ochtend is de BBK (Big Brake Kit) toegekomen en als ik me nog goed herinner heb ik de volgend onderdelen:
2 x 280mm schijf (gelukkig maar anders was het al goed begonnen)
4 x bout (40mm)
4 x bout (50mm)
2 x bracket
2 x ring (Ahaa !! zou je dit misschien missen ?)
nog een stel rondelletjes:
- 4 x gewone
- 4 x 'conische'
(posting aangepast met juistere gegevens
Bruno,
'k mail je morgen alvast het A4-tje met de 'fitting instructions'.
Erik
-- tijd om nog eens aan die boom te schudden
------------------Reply Bruno ----------------------
Enfin,
T'is er toch van gekomen, gisteren hebben we (Erik B & ikzelf) het dan maar zelf gedaan. Resultaat 4 uur werk waarvan 3,5 uur aan rechtse kant en 30min voor linkse kant.
Ik verklaar mij nader : De remschijven durven bij menig MG'tje daning vast te roesten. kloppen met zware hamer (arme roulementen !) veel kruipolie en nog veeeeel meer gevloek kregen het ding dus na 3 uur los. Ik had het bijna opgegeven (dank u Erik voor het doorzettingsvermogen). Na wat pas en meetwerk, is de montage dus toch zonder noemenswaardige problemen gelukt. Resultaat : Een krachtige YES !
In kombinatie met de remservo bracket (wat toch een veel beter gevoel geeft in de pedaal (en dat voor +/- 30 euro)) is deze upgrade fenomenaal wat remkracht betreft (alles staat stil behalve uw gezicht !) en ook optisch veel indrukwekkender. DOEN !
Binnekort meer uitleg en foto's op mgtf.be
------------------Reply ErikB ----------------------
Alvast het volgende:
http://www.mgtf.be/MO_TU_BR_bracket.html
en eveneens (maar niets met remmen te maken)
http://www.mgtf.be/MO_TU_EN_IgnitionLeads.html
Ergens in januri hoop ik dan de eigenlijke 280mm Big Brake conversion online te kunnen zetten.
cheers,