BUTTON_POST_REPLY 12 berichten Pagina 1 van 1
Poetsen
  • Heinrich
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 418
    GeregistreerdCOLON vr feb 13, 2009 9:41 am
    WoonplaatsCOLON Rozenburg, Nederland

Poetsen

door Heinrich » zo mei 24, 2009 1:27 pm

Afgelopen vrijdag een pakket Meguiar's aangeschaft, nadat ik van de beademing af was over de prijs, nog even met de winkel eigenaar gesproken over de kwaliteit ervan. Hij kwam met de volgende tip: Wagen helemaal in de was zetten en niet uitpoetsen, dan de wagen in de garage zetten, volgende dag weer een nieuwe laag er op (hele dunne laag) en dan pas helemaal uitpoetsen.
    Wat is jullie mening over deze tip?

GR Peter
    MGF VVC rood, ttb 52MM K&n Filter. wind screen
    Superboer
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 686
    GeregistreerdCOLON za jun 21, 2008 4:38 pm
    MG'sCOLON MGF 1999
    WoonplaatsCOLON Heelweg Oost, Nederland

door Superboer » zo mei 24, 2009 3:36 pm

Deze poetsmethode is mij volslagen onbekend. Bij het garagebedrijf waar ik heeeeel lang geleden vakantiewerk heb gedaan als autpoetser, heeft mij altijd gelerd dat je zodra de was is opgedroogd moet uitpoetsen. Te lang wachten met uitpoetsen zou de was doen inbranden in de lak. Maar eerlijk is eerlijk destijds werd er geen Meguiar's gebruikt.

B.T.W.: Hoe is het nu met je hartslag? :wink:
    MGF British Racing Green - 1999
    MGF Silver 2001 (Sold in 2011)
    Audi A4 Avant - 2017

Wi-j komt altied weer terug!
  • Heinrich
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 418

hahaha

door Heinrich » zo mei 24, 2009 3:44 pm

Nou ik geloof best dat het goed is, maar ik was vrijdag met mjijn vrouw in de winkel en kocht het een en ander en moest toen €160 euro afrekenen, mijn vrouw en ik waren beide best onder de indruk van de prijs, maar ik heb er al zoveel goede dingen over gehoord dat ik het maar gekocht heb.
    Mr. Dj M.
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3707
    GeregistreerdCOLON wo okt 15, 2008 9:13 pm
    WoonplaatsCOLON Nieuwerkerk a/d IJssel

door Mr. Dj M. » zo mei 24, 2009 5:04 pm

Het uitpoetsen wordt dan in ieder geval een stuk lastiger (lees zwaarder) maar of het extra resultaat brengt? Wellicht, je mag toch verwachten dat ze je dit advies niet zomaar geven!
    Vergeet in ieder geval ook niet dat je voor die 160 euro wel een aantal keer kan poetsen, maar het klinkt inderdaad wel als een hoog bedrag als je voor schoonmaak/poetsspul dit moet afrekenen bij de kassa.

Even voor mijn beeldvomring wat heb je daarvoor eigenlijk allemaal gekregen naast de autowax (oftwel wat zit er nu allemaal in het pakket Meguiars)?
  • Heinrich
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 418

Spullen

door Heinrich » zo mei 24, 2009 5:21 pm

Voor €160 euro heb ik gekocht:
    1x NXT was&wax kit
    1x Water magnet
    1x Smooth surface clay kit
    1x Supreme shine microfiber
    1x Scratch-x
    1x Even coat applicator

En ja je hebt gelijk je doet er ook weer een tijd mee, ik heb nu nog niets voor de velgen en voor het interieur meegenomen, Ik wilde eerst dit eens proberen en dan koop ik die spullen.

Peter
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

door ErikB » ma mei 25, 2009 10:01 am

Hey Peter,

Als ik me niet vergis, was je auto toch helemaal opnieuw gespoten ?
    - Vanwaar dan de keuze voor Scratch-X ?
    - Wacht enkele weken na het lakken vooraleer je de lak toedekt met een laag wax.

Zoals eerder gesteld, de wax kan je pas, ten vroegste dus, beginnen opblinken van zodra deze droog is. Trek een veeg met je vinger over het koetswerk om dit te checken. De meeste detailers laten de wax nog even verder inwerken.... te lang wachten heeft 1 nadeel: ondertussen kan (en zal) er vuil vallen op de auto. Als je dan je microfiber neemt om op te blinken kan het risicovol worden.
    Zelf had ik wel nog niet gehoord om de volgende ochtend opnieuw te waxen .... eerst opblinken en desnoods een tweede laag aanbrengen lijkt me beter.

Overdrijf niet met de hoeveelheid wax.... een fijn laagje, een zweem is voldoende.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

door Remieme » ma mei 25, 2009 3:46 pm

als ik de meguiars dag goed herinner, heeft het geen enkel nut om een tweede laag op te brengen. deze veeg je er namelijk gewoon weer af.
    was op was hecht niet ;)
    ErikB
    BerichtenCOLON 10759
    CONTACTCOLON

door ErikB » ma mei 25, 2009 3:51 pm

Remieme schreefColonals ik de meguiars dag goed herinner, heeft het geen enkel nut om een tweede laag op te brengen. deze veeg je er namelijk gewoon weer af.
    was op was hecht niet ;)

Je hebt je een deeltje herinnert: 't zou niet helpen bij een Gold wax, maar wel bij een NXT wax. Zou zou je ook een laagje Gold op NXT kunnen zetten, maar geen NXT op Gold.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

door Remieme » ma mei 25, 2009 3:52 pm

aha, heb ik bewust vergeten, daar ik met mijn BRG met nxt wax moest poetsen :)
    ErikB
    BerichtenCOLON 10759
    CONTACTCOLON

door ErikB » ma mei 25, 2009 4:02 pm

'k Had onze F vorige week onder handen genomen en kreeg vele reacties, eveneens met de vraag of ie opnieuw gespoten was :? Alsof ie anders er zo vuil bijstaat.

't Was in ieder geval goed dat m'n werk gewaardeerd werd.

(clay + quik detailer, #83 Dual-Action Cleaner and Polisher, #80 Speed Glaze, NXT Tech Wax (sommige delen: extra met NXT Spray Wax) en handmatig afwerken met laagje Gold Class wax).
  • Heinrich
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 418

Kras

door Heinrich » ma mei 25, 2009 4:09 pm

de kras verwijderaar was voor onze andere auto (peugeot 308)

Peter
    ErikB
    BerichtenCOLON 10759
    CONTACTCOLON

door ErikB » ma mei 25, 2009 5:05 pm

Ah OK, dan zal de Clay daar ook leuk resultaat bij geven.

Eénmaal je de producten hebt, kent en gebruikt hebt, lijkt elke (licht) verwaarloosde auto een leuke uitdaging.
BUTTON_POST_REPLY 12 berichten Pagina 1 van 1