BUTTON_POST_REPLY 9 berichten Pagina 1 van 1
Rammeltjes en piepjes
  • Ralph
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 389
    GeregistreerdCOLON za jan 15, 2005 3:21 pm
    WoonplaatsCOLON Stein

    Rammeltjes en piepjes

    door Ralph » ma mei 18, 2009 7:43 am

    Ik heb wat last van rammeltjes en piepjes. Na wat lezen hier op het forum heb ik de mogelijke boosdoeners wel al gevonden, ik heb (mogelijk) alleen wat hulp nodig bij het oplossen.

    Probleem 1) Voor rammelt er wat als ik over een drempel of ongelijke weg rij. Aangezien dit geluid niet hoorbaar is als ik de rem licht intrap, ga ik er vanuit dat misschien de remblokjes of plaatjes los zitten.

    Probleem 2) Mijn rechterachterwiel piept als ik na remmen langzaam rij.

    Geen continu piepen maar steeds met een tussenpauze.
    Na het lichtjes intrappen van de rem of een beetje sturen is het geluid weg.

    Nu was mijn idee dat de remschijf een lichte kromming heeft en de remcilinder niet helemaal naar binnen gaat. De remblokjes hebben overigens nog genoeg voering.


    Kunnen mijn aannamens kloppen en hoe kan ik deze het beste verhelpen?
    MGF is verkocht. Nu helaas alleen nog maar in 1:18 :-(
  • Erwin-VVC
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 126
    GeregistreerdCOLON di feb 05, 2008 7:40 pm
    WoonplaatsCOLON woonplaats invullen aub.

    door Erwin-VVC » ma mei 18, 2009 8:30 am

    De boel even loshalen goed schoonmaken met remreiniger en weer in elkaar zetten. Vergeet niet de blokjes een beetje koper vet te geven.
  • Ralph
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 389
    GeregistreerdCOLON za jan 15, 2005 3:21 pm
    WoonplaatsCOLON Stein

    door Ralph » ma mei 18, 2009 8:43 am

    Misschien en stomme vraag, maar waar en hoeveel kopervet moet ik smeren?
    MGF is verkocht. Nu helaas alleen nog maar in 1:18 :-(
  • Avatar gebruiker
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

    door RemcovanKuilenburg » ma mei 18, 2009 8:57 am

    Gewoon een kwestie van gevoel. Het moet er niet van af druipen maar smeer wel alle delen in die elkaar raken. Dus de plunjer en blokje aan de achterkant.
    MG F 1.8 MPI 1996 en winnaar Dyno 2008, 2010 en 2011
    Volvo V60 Volvo Ocean Race 2012
    Audi A3 1.6 TDI Amb. Pro line Buss. S-tronic 2011

    Lid van MG Car Club UK.
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » ma mei 18, 2009 9:35 am

    Nope, dat is helemaal niet nodig.
    - Ten eerste moet je geen kopervet smeren maar keramisch vet (kopervet bevat koper, een metaal dus (=geleidend), waar de ABS remsensoren niet zo dol op zijn, als je daar wat zou op morsen, of als er kopervet op de sensoren wordt geslingerd bij het rijden)
    - Ten tweede is keramisch vet alleen maar nodig op de hoekjes van de blok (of zijkanten). De achterkant (tussen blok en zuiger) is niet nodig, daar er reeds een isolerende pad op de blokken plakt. M.a.w. daar waar er contact is tussen de klauw en blok, en er geen isolerende pad zit op de blok.
    - Ten derde is het niet gezegd dat het rammel geluid uit je remsysteem komt. Net dit weekend nog een F gezien met een rammelend stuurhuis. Als je op de fuseepennen duwt (richting ander wiel) en je hoort een klop, kan ook het stuurhuis ene boosdoener zijn)
    - Wat het piepen betreft, is het uiteraard wel een remprobleem. Ik denk dat het een combinatie is, van een blok met te weinig keramischvet (zodat hij wat in de klauw blijft hangen) en een beetje slag op de schijf (afdraaien).
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Ralph
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 389
    GeregistreerdCOLON za jan 15, 2005 3:21 pm
    WoonplaatsCOLON Stein

    door Ralph » ma mei 18, 2009 9:43 am

    Bruno schreefColon- Ten derde is het niet gezegd dat het rammel geluid uit je remsysteem komt. Net dit weekend nog een F gezien met een rammelend stuurhuis. Als je op de fuseepennen duwt (richting ander wiel) en je hoort een klop, kan ook het stuurhuis ene boosdoener zijn)


    Kan dit ook nog de oorzaak zijn, als bij heel licht de rem intrappen het gerammel weg is?
    MGF is verkocht. Nu helaas alleen nog maar in 1:18 :-(
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » ma mei 18, 2009 10:02 am

    Moeilijk te zeggen, maar je weet maar nooit, door te remmen, ga je de stand van de wielen iets verzetten, waardoor de speling in het stuurhuis misschien tot een minimum wordt beperkt.
    Ik probeer gewoon maar enkele mogelijke oorzaken aan te halen. Bekijk inderdaad eerste de remmen even, en als je de wielen eraf hebt, check dat in één keer de mogelijke speling op het stuurhuis.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Ralph
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 389
    GeregistreerdCOLON za jan 15, 2005 3:21 pm
    WoonplaatsCOLON Stein

    door Ralph » ma mei 18, 2009 10:12 am

    Ik ga me vanavond maar even amuseren. Bedankt voor tips zover!
    MGF is verkocht. Nu helaas alleen nog maar in 1:18 :-(
  • Erwin-VVC
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 126
    GeregistreerdCOLON di feb 05, 2008 7:40 pm
    WoonplaatsCOLON woonplaats invullen aub.

    door Erwin-VVC » ma mei 18, 2009 1:02 pm

    Ralph schreefColon
    Bruno schreefColon- Ten derde is het niet gezegd dat het rammel geluid uit je remsysteem komt. Net dit weekend nog een F gezien met een rammelend stuurhuis. Als je op de fuseepennen duwt (richting ander wiel) en je hoort een klop, kan ook het stuurhuis ene boosdoener zijn)


    Kan dit ook nog de oorzaak zijn, als bij heel licht de rem intrappen het gerammel weg is?


    Je moet de schijf voordat je deze eraf pakt even markeren met een stif bij 1 van de 2 boutjes waar hij mee vastzit ! pak hem dan eraf en maak de boel er achter goed schoon(lees als nieuw en echhhhhht schoon)
    Maak ook de schijf aan de achterkant schoon en als nieuw en draai de schijf een halve slag zodat het steepje niet meer overeen komt met het streepje op de naaf.(kan soms helpen tegen trillen) zet de boel in elkaar en gebruik dus zoals bruno het zegt weinig vet en alleen op aangegeven delen.(mochten de blokjes strak tussen je remklauw ingaan, doe ze dan even de lak op de hoekjes af en smeer ze dan insmeren dan glijden ze beter)

    ik zelf gebruik kopervet net als veel garage's, maar wat Bruno zegt klinkt wijs dus als je toch moet gaan kopen pakt dan dat van Bruno.

    trilt het nog, dan kun je het beste je schijven op kromheid laten controleren en eventueel vervangen.
BUTTON_POST_REPLY 9 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 14 en 0 gasten