BUTTON_POST_REPLY 1 berichten Pagina 1 van 1
bougiekabels « Thread started: Nov 28th, 2003, 12:56 am »
  • Bruno V

    bougiekabels « Thread started: Nov 28th, 2003, 12:56 am »

    door Bruno V » di maart 23, 2004 2:07 pm

    Bij echt vochtig weer, wanneer mijn F'je zo'n paar weken stil heeft gestaan, durven de bougiekabels al eens last hebben van vocht (overslaan). Gevolg de eerste minuten wat gesputter en niet echt vlot starten.
    Ik zou daarom nieuwe VVC-bougiekabels willen bestellen bij B&G, echter er is keuze uit 8mm blauw en 8.5mm rood(competitie). Het prijsverschil is een dikke 20 euro, wat niet heel veel is, maar is het verschil echt merkbaar ? Iemand ervaring met de 8,5mm's ? Weet er iemand hoeveel de originele MG- bougiekabels kosten, voor de VVC (deze zijn langer) ?
    ------------------Reply Johan S----------------------
    Bruno, volgens mij kun je dit beter vragen op het engelse forum, volgens mij heb ik hier al eens vragen over gezien. Ik weet de antwoorden alleen niet meer

    Johan

    ------------------Reply Jan----------------------

    Dag Bruno,

    Ik heb er zelf de 8,0 mm blauwe in zitten in combinatie met splitfire premium bougies. Werkt echt top!
    Ik zou de rooie alleen nemen als ik echt verder ging met tunen. Ben van plan MSD blaster met MSD bobines te plaatsen in combinatie met een MSD launch-control. Dan gaan er meteen rooie in... Niet nodig voor normaal straatgebruik, maar wel leuk voor sprinten met een tegenstander (straatrace of circuit). Altijd als eerste weg .
    Groet Jan.

    ------------------Reply Bruno ----------------------

    Ik ben graag eerst weg
    De rooie dus Jan ? Of met andere woorden is er een verschil (al dan niet klein) merkbaar tussen 8.0 en 8.5. Ook qua radioontstoring zou ik de beste willen hebben, want heb soms een beetje last van gepiep in de radio. (versterker en losse tweeters deden daar natuurlijk niet veel goeds aan, en toch 2 ontstoorders.) Of scoren beide soorten kabels hier even goed denk je ?
    ------------------Reply Jan----------------------

    De rooie doen ze hier in NL veel in combinatie met MSD, en dan veelal in Honda's waarin ze straatracen. Betere vonk zorgt voor betere verbranding etc... maar ook voor meer belasting op de bekabeling. De rooie zijn voor het echte werk goed. Zonder MSD zijn naar mijn mening de blauwe prima
    Heb trouwens ook een filter tussen de versterkers en de speakers zitten en het storen is vrijwel geheel voorbij.

    Groet, Jan
BUTTON_POST_REPLY 1 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 15 en 0 gasten