BUTTON_POST_REPLY 8 berichten Pagina 1 van 1
Zware koppeling...
  • Erwin-VVC
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 126
    GeregistreerdCOLON di feb 05, 2008 7:40 pm
    WoonplaatsCOLON woonplaats invullen aub.

    Zware koppeling...

    door Erwin-VVC » ma mei 11, 2009 6:49 pm

    Hoi,

    Mijn koppelingspendaal gaat aardig zwaar en ik krijg het niet verholpen.
    Ik heb vandaag de hulp cilinder vervangen en de boel ontlucht. maar hij blijft raar en zwaar aanvoelen.
    ik heb hem eerst voor ontlucht daarna achter zoals in het boek staat.

    Het gaat om een VVC dus ik heb bij de hoofd koppelingscilinder een extra demper zitten.

    Mijn vraag is ! kan die demper er iets mee te maken hebben ? is de hoofremcilinder stuk als het pendaal zwaar gaat ? of moet ik het in de bak en de schakel vork zoeken ? en heeft het nut om het punt waar het pendaal vastzit te smeren en waarmee ?

    wie oh wie ?
  • Avatar gebruiker
    Carl
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3916
    GeregistreerdCOLON vr aug 31, 2007 11:06 am
    WoonplaatsCOLON Deurne (Antwerpen)-België
    CONTACTCOLON

    door Carl » ma mei 11, 2009 8:30 pm

    Geen informatie hier. Uit mijn RHD avontuur weet ik dat de pedaal ook normaal kan aanvoelen, en niet zo sponzig/stroef als bij de LHD. Beide zijn VVC, dus hebben de extra demper. Wie o wie helpt 2 mensen aan een antwoord?
    MGF 1999 1.8iVVC LHD pearlescent British Racing Green 75th anniversary multi-spoke wheels, 75th edition, no LE ! mods: white front indicators, cat bypass , 150 BHP, TF steering Rack, Green/black leather interior.
    MGF 1996 1.8iVVC RHD Metallic British Racing Green . VVC velgen, NO mods.
    todo: genoeg voor de volgende jaren .

    Save nature ! Drive a GREEN car!
  • Erwin-VVC
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 126
    GeregistreerdCOLON di feb 05, 2008 7:40 pm
    WoonplaatsCOLON woonplaats invullen aub.

    door Erwin-VVC » ma mei 11, 2009 8:47 pm

    Ik heb net even een revisie setje bestel van de master cilinder in de hoop hier weer iets beter van te worden. maar ik denk dat het probleem in de bak zit bij de schakelvork !

    Ik hou je op de hoogte.
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » ma mei 11, 2009 9:15 pm

    Hoi Erwin,

    Zoals je weet heb ik met je F gereden, en vond ik niks abnormaals aanvoelen. De schakelvork smeren met wat kruipolie kan het geheel wat soepeler maken, en ook ontluchten kan helpen, maar nogmaals ik denk niet dat er een probleem is met je koppeling.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Erwin-VVC
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 126
    GeregistreerdCOLON di feb 05, 2008 7:40 pm
    WoonplaatsCOLON woonplaats invullen aub.

    door Erwin-VVC » di mei 12, 2009 1:45 pm

    Ik lees links en recht steeds meer dat het de drukgroep kan zijn :cry:

    Ik kom dus de bak los te gooien en alles te vernieuwen.

    Heeft het zin om voor een ander type koppeling te kiezen of gewoon origineel ?
  • Erwin-VVC
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 126
    GeregistreerdCOLON di feb 05, 2008 7:40 pm
    WoonplaatsCOLON woonplaats invullen aub.

    door Erwin-VVC » di mei 12, 2009 1:49 pm

    Bruno schreefColonHoi Erwin,

    Zoals je weet heb ik met je F gereden, en vond ik niks abnormaals aanvoelen. De schakelvork smeren met wat kruipolie kan het geheel wat soepeler maken, en ook ontluchten kan helpen, maar nogmaals ik denk niet dat er een probleem is met je koppeling.


    Ik eis dus gewoon te veel van mijn F :wink:
    maar ik heb hem ontlucht en hoe ik die vork moet smeren weet ik niet ! ik neem aan dat je niet die in de bak zit bedoeld toch ? en hoe smeer ik hem dan ? uiteraard met Wd40 of een dergelijk middel.
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » di mei 12, 2009 4:10 pm

    Inderdaad, gewoon wat kruipolie op de stang spuiten die je versnellingsbak in loopt en verbonden is met de achterste drukgroep.
    Heb je ook de slave ontlucht ? (oranje kapje over nippel ?)
    Maar nogmaals, ik denk dat je hem niet veel beter gaat krijgen, want echt zwaarder dan een andere MG koppeling is hij niet echt. Je had eigenlijk eens met de mijne moeten rijden om te weten dat het niet echt abnormaal is, maar ontluchten en smeren kan dus nooit geen kwaad uiteraard. Desnoods kan je ook eens de koppelings olie vervangen (als je dat al niet hebt gedaan, bij het vervangen van de slave), veel gaat het niet uitmaken, maar alle kleintjes bij elkaar maken soms een wereld van verschil, maar in uw geval is het dus allemaal zo slecht nog niet.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Erwin-VVC
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 126
    GeregistreerdCOLON di feb 05, 2008 7:40 pm
    WoonplaatsCOLON woonplaats invullen aub.

    door Erwin-VVC » di mei 12, 2009 4:55 pm

    Ik heb inderdaad toen ik de slave heb gemonteerd meteen nieuwe olie er door gezogen. Normaal werk ik altijd met dit apparaat wat de olie zeg maar weg zuigt. Ook bij de remmen gebruik ik hem.
    Maar omdat ik het niet helemaal vertrouwde heb ik het ook nog eens handmatig gedaan. Eerst de voorste daarna de achterste.
    Maar ik zal de boel eens grondig gaan smeren in de hoop dat dit wat oplost.

    Bedankt.
BUTTON_POST_REPLY 8 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 15 en 0 gasten