BUTTON_POST_REPLY 6 berichten Pagina 1 van 1
Bushes(busjes) plaatsen...
  • Erwin-VVC
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 126
    GeregistreerdCOLON di feb 05, 2008 7:40 pm
    WoonplaatsCOLON woonplaats invullen aub.

    Bushes(busjes) plaatsen...

    door Erwin-VVC » vr mei 01, 2009 5:55 pm

    Vandaag de achterkant gedaan en morgen de volledige voorkant.

    De rubbers waren behoorlijk versleten en waren echt aan vervanging toe.
    Het resultaat is een iets betere wegligging.
    Ik hoop dat wanneer ik morgen de voorkant heb gedaan dat het nog wat beter is !

    Daarna snel een afspraak maken met Bruno voor de lowering pins.
    Hiermee hoop ik mijn laatste hoop op een veel betere wegligging te halen.

    vandaag ook meteen de voorbanden laten vernieuwen want deze waren gecupt.

    Helaas geen foto's kunnen maken.

    Tip voor de achterkant ! haal alles los inclusief het gedeelte aan je frame.
    pers alle rubbers eruit en zet de nieuwe erin. vervolgens steek je eerst de bout die aan het frame zit erin(op foto nummer1 ) en zet hem een paar slagen vast. Daarna de zelfde stang op zijn plaats in de arm drukken en de arm op zijn plek in de kokerbalk drukken en de bout die door de kokerbalk zit een paar slagen vast zetten. Vervolgens de voorste bout vast zetten en de rest aandraaien. Een andere volgorde resulteert in een hoop ergenis en gepiel.
    Als laatste kun je de stabilisatorstang rubbers vernieuwen.
    Let wel op dat je een pers bij de hand hebt anders wordt het een hele klus.

    ik ben alleen 3 uur bezig geweest en door mijn onwetendheid heeft dit extra tijd gekost.
    Maar als ik het nu nogmaals zou doen is dit een klusje van een 1,5 tot 2 uurtjes. ik durf te wedden dat sommige dit nog sneller kunnen.
    Afbeelding
  • Avatar gebruiker
    TL-Rev
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 279
    GeregistreerdCOLON zo sep 07, 2008 4:42 pm
    WoonplaatsCOLON Zwijndrecht NL
    CONTACTCOLON

    door TL-Rev » vr mei 01, 2009 6:04 pm

    Hehehe...succes met de voorkant, die is ietsjes lastiger :wink:

    En kijk de wishbones meteen goed na!
    MG-F 1.8 MPi Platinum Silver + hardtop in kleur
    K&N 57i en 52mm TTB - LLW kit - poly bushes - CRN grooved discs - EBC Ultimax pads - SS cooling pipes - SS braided brakelines - square spokes - windstop - MKII console, ashtray en airvents in kleur - gearknob mod - bee sting antenne - keyfob mod - lowering pins - alu inlay stuur - witte knippers - Cupra splitter - Magnecors - Slick Shift VI Kit - TF radiator - MK II seats...en nog wat kleinigheden...
    Wishlist: Daytona exhaust.
  • Erwin-VVC
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 126
    GeregistreerdCOLON di feb 05, 2008 7:40 pm
    WoonplaatsCOLON woonplaats invullen aub.

    door Erwin-VVC » vr mei 01, 2009 6:16 pm

    TL-Rev schreefColonHehehe...succes met de voorkant, die is ietsjes lastiger :wink:

    En kijk de wishbones meteen goed na!


    Dat had ik al begrepen. Maar waar moet ik de wishbones op controleren? krom kan je op het oog niet zien.
  • Avatar gebruiker
    TL-Rev
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 279
    GeregistreerdCOLON zo sep 07, 2008 4:42 pm
    WoonplaatsCOLON Zwijndrecht NL
    CONTACTCOLON

    door TL-Rev » vr mei 01, 2009 6:46 pm

    Roestvorming. Zijn ze erg gevoelig voor, ik heb vier doorgerotte gehad (2 zaten onder mijn eigen F, 2 onder het subframe wat ik na mijn schade heb gekocht). Op het eerste gezicht leek er niets mis mee, maar na erop geattendeerd te zijn door een forumlid heb ik de "prik erin met een schroevedraaier" check gedaan. Beter meteen doen als je de boel los haalt, dan bij je volgende APK te horen krijgen dat je F afgekeurd is! Ik heb nieuwe wishbones bij Satur besteld voor 55 pond ex per stuk (binnen 6 dagen in huis).
    MG-F 1.8 MPi Platinum Silver + hardtop in kleur
    K&N 57i en 52mm TTB - LLW kit - poly bushes - CRN grooved discs - EBC Ultimax pads - SS cooling pipes - SS braided brakelines - square spokes - windstop - MKII console, ashtray en airvents in kleur - gearknob mod - bee sting antenne - keyfob mod - lowering pins - alu inlay stuur - witte knippers - Cupra splitter - Magnecors - Slick Shift VI Kit - TF radiator - MK II seats...en nog wat kleinigheden...
    Wishlist: Daytona exhaust.
  • Erwin-VVC
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 126
    GeregistreerdCOLON di feb 05, 2008 7:40 pm
    WoonplaatsCOLON woonplaats invullen aub.

    door Erwin-VVC » vr mei 01, 2009 9:17 pm

    Ok, dan denk ik dat deze al eens vernieuwd zijn want ze lijken vrij nieuw.
    Maar voor de zekerheid maar eens goed testen dus.

    Als jij of iemand anders nog tips heeft dan hoor ik deze nog graag.
  • Erwin-VVC
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 126
    GeregistreerdCOLON di feb 05, 2008 7:40 pm
    WoonplaatsCOLON woonplaats invullen aub.

    door Erwin-VVC » za mei 02, 2009 1:49 pm

    Vandaag de voorkant bekeken en kwam snel tot de conclusie dat ik daar niet aan ga beginnen.

    Het subframe en alles wat er aan verbonden zit moet dus zoals hier al vaker beschreven volledig zakken voor 1 bout los te krijgen en als ik de rubbers zie die erop zitten dan geloof ik het wel.

    Mocht ik van mening veranderen dan plaats ik meteen nieuwe draagarmen en subframe rubbers.

    Verder even de stabilisatorstang rubbers vernieuwd en daar heb ik een tip voor. Als ze er nog goed uitzien lekker laten zitten want de boutjes breken al af als je er na kijkt. Ik had ze gisteren al in gespoten met WD40 en vanochtend nogmaals ingespoten. bij het eerste het beste beetje kracht braken de bouten af.

    Vandaag ook nog even de remschijven voor los gemaakt en daar kwam ik erachter dat sommige mensen beter van auto's af kunnen blijven !
    Na wat poets en herstel werk de schijven weer terug geplaatst en dit scheelde weer wat trilling in het stuur.

    Zaterdag ga ik met Bruno de lower pins plaatsen in de hoop dat hij dan eindelijk weer goed op de weg ligt.(laatste is inmiddels gebeurt en het scheelt een heel stuk qua wegligging)
BUTTON_POST_REPLY 6 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 14 en 0 gasten