BUTTON_POST_REPLY 9 berichten Pagina 1 van 1
underfloor heater pipes vervangen
  • philipvanv
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 526
    GeregistreerdCOLON ma feb 16, 2009 7:51 pm

    underfloor heater pipes vervangen

    door philipvanv » za apr 25, 2009 3:33 pm

    Ik heb precies een F from hell gekocht. Na al het gesukkel met mijn sloten vond ik ineens een klein plasje in de garage waar m'n auto stond. Even vlug onder de wagen gekeken en daar vond ik enkele druppeltjes en een hele hoop roest op de pijpen die naar de radiator gaan :s Toen ben ik in 7 haasten gaan kijken naar het expansievatje en bleek dat het bijna leeg was :( Dus ben ik van plan om de pijpen te vervangen. Iemand die me wat raad kan geven of zegt dat ik er beter zelf af kan blijven? Ik heb op http://www.apttony.co.uk/ een uitleg gevonden over het vervangen en dit valt precies goed mee, behalve het hervullen van het koelwater. Is dit iets waar speciaal materiaal ofzo voor nodig is?

    greetz,
    Philip
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » za apr 25, 2009 5:09 pm

    Hoi Philip,

    Je moet natuurlijk wel goed en veilig onder de auto kunnen.
    Voor de buizen zijn er een paar alternatieven: Alu en het standaard materiaal. Tja, smaken en budgetten verschillen.
    Het vervangen van de buizen is straight forward. Het vullen op zich van het koelsysteem is niet moeilijk, lucht eruit krijgen is wat lastiger. Probleem is dat je juist daarmee goed moet opletten daar je niet alle ellende over je af wilt roepen.

    Ontluchten, ik heb al wel eens wat uitgebreider omschreven: vaatje vullen, ontluchten op het schutbord voor (kachel), de radiateur, vervang meteen de plastic dop door een nieuwe, en bij de motor, daar waar zo'n steuntje zit van de bougiekabels. En da's een lastige, die moet je met een draaiende motor laten ontluchten. Sommigen zetten de auto met het achtereind omhoog, dat werkt ook goed.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    door Remieme » za apr 25, 2009 6:26 pm

    De rvs versie van Mike Satur monteren ipv de OEM, zodat je geen herhaling van de roestvorming krijgt.
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » za apr 25, 2009 10:36 pm

    Remieme schreefColonDe rvs versie van Mike Satur monteren ipv de OEM, zodat je geen herhaling van de roestvorming krijgt.


    Dan moet je dus niet in de pekel rijden.

    Pekel = zout = Cl- = dodelijk voor RVS.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    door Remieme » zo apr 26, 2009 10:57 pm

    zelf heb ik de alu versie van Mike Satur gemonteerd zitten.
    maar op de site zie ik enkel nog maar RVS staan :o
  • LEBLAR
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 762
    GeregistreerdCOLON vr feb 13, 2009 8:45 pm
    WoonplaatsCOLON Sibculo

    door LEBLAR » ma apr 27, 2009 12:10 pm

    Kasper schreefColon
    Remieme schreefColonDe rvs versie van Mike Satur monteren ipv de OEM, zodat je geen herhaling van de roestvorming krijgt.


    Dan moet je dus niet in de pekel rijden.

    Pekel = zout = Cl- = dodelijk voor RVS.


    Hmm, zou dat de reden zijn waarom op zeewaardige zeilschepen zoveel gebruik gemaakt wordt van RVS :shock:
    Ronald Leblanc
    1996 MGF VVC Pearlescent FlameRed (inderdaad, niet origineel)
    Mod's: Tenza open air filter, Leer stuur, Toyo Proxes T1R, PU bushes achter, KH-splitter, Windscreen, EBC Grooved discs + greenstuff blokken rondom, 80th interieur, 52mm TB, LLW kit, SS coolant pipes, alu radiator
    Upcomming: PU bussen voor.
    Next: Cool-air induct Tenza.
  • Avatar gebruiker
    tomjones911
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 127
    GeregistreerdCOLON vr apr 04, 2008 12:39 am
    WoonplaatsCOLON tessenderlo

    door tomjones911 » ma apr 27, 2009 12:50 pm

    ter info
    de romp van een schip is in sommige gevallen verbonden met een Mg-of zn-blok(lees magnesium voor de die hards :lol: )
    doordat het magnesium veel sneller oxideert zal eerst het magnesium oxideren en daarna pas de romp.de kunst bestaat erin om die blok dan op tijd te vervangen.
    ....dus straks iedereen een Mg-blok onder zijn MG-blok :roll:
    done : k&nfilter ; 52mm ttb ; lowering pins ; milltek exhaust ;white blinker l+r ;alu veiligheidsriemhouder;solved hydraulic tappet problem ;
    to do : ; mount brake bracket ;console mkII plaatsen
  • LEBLAR
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 762
    GeregistreerdCOLON vr feb 13, 2009 8:45 pm
    WoonplaatsCOLON Sibculo

    door LEBLAR » ma apr 27, 2009 3:47 pm

    tomjones911 schreefColonter info
    de romp van een schip is in sommige gevallen verbonden met een Mg-of zn-blok(lees magnesium voor de die hards :lol: )
    doordat het magnesium veel sneller oxideert zal eerst het magnesium oxideren en daarna pas de romp.de kunst bestaat erin om die blok dan op tijd te vervangen.
    ....dus straks iedereen een Mg-blok onder zijn MG-blok :roll:


    Nu even geen brons met rvs gaan verwarren he.
    Deze blokjes zitten er ter bescherming van de schroef die meestal van brons is. Het hele verhaal heeft met electrolyse te maken en dat wil ik best een keer uitleggen maar niet hier en nu. Voorts hebben die blokjes geen effect op de katrollen, tuig- en sierdelen die boven de waterlijn zitten.

    Back to topic.
    Of rvs een betere keuze is dan staal hangt af van de bescherming (verflaag) van het staal. Daar de onderkant gevoelig is voor beschadiging ben je waarschijnlijk met rvs beter af. Roest dat niet? Zeker wel, maar voordat het doorgeroest is ben je een heel wat jaartjes verder.
    Ronald Leblanc
    1996 MGF VVC Pearlescent FlameRed (inderdaad, niet origineel)
    Mod's: Tenza open air filter, Leer stuur, Toyo Proxes T1R, PU bushes achter, KH-splitter, Windscreen, EBC Grooved discs + greenstuff blokken rondom, 80th interieur, 52mm TB, LLW kit, SS coolant pipes, alu radiator
    Upcomming: PU bussen voor.
    Next: Cool-air induct Tenza.
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » ma apr 27, 2009 5:07 pm

    LEBLAR schreefColon
    Kasper schreefColon
    Remieme schreefColonDe rvs versie van Mike Satur monteren ipv de OEM, zodat je geen herhaling van de roestvorming krijgt.


    Dan moet je dus niet in de pekel rijden.

    Pekel = zout = Cl- = dodelijk voor RVS.


    Hmm, zou dat de reden zijn waarom op zeewaardige zeilschepen zoveel gebruik gemaakt wordt van RVS :shock:


    Apparatuur waar gewerkt wordt met zeewater is vaak uit hoger gelegeerd staal (SMO254, SM2 56, 1.2507 (Super Duplex) of bijvoorbeeld Titanium.

    Scheepsbeslag is iets voor de hobbyist en is inderdaad uit RVS, zodat er een beetje handel in blijft :wink:

    (Temperatuur is een belangrijke factor in de levensduur van metalen met Cl- hogere temperaturen geven een versnelde corrosie: Koelwaterbuizen van een F zijn warm = corroderen dus sneller)
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
BUTTON_POST_REPLY 9 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 16 en 0 gasten