BUTTON_POST_REPLY 11 berichten Pagina 1 van 1
hulp met demonteren
  • RacingGreen
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 468
    GeregistreerdCOLON wo apr 15, 2009 5:27 pm
    WoonplaatsCOLON 3582 Koersel

hulp met demonteren

door RacingGreen » ma apr 20, 2009 3:51 pm

Naar aanleiding van mijn ander topic over zwarte luchtinlaten komt nu een logisch gevolg - hoe demonteer ik deze luchtinlaten? Kent iemand een link met een technisch plannetje of misschien een fotoreeks ofzo?

En nu we toch bezig zijn - mijn spiegelkappen wil ik ook zwart spuiten. Enig idee hoe ik deze best demonteer?

En dan als laatste - met welk materiaal dien ik deze onderdelen af te schuren alvorens ze te voorzien van een nieuwe zwarte laag verf? En is 1 laag voldoende?

Ik weet het, veel vragen, maar beter zo dan 10x terugkomen op hetzelfde :-)

Dank!
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

door Kasper » ma apr 20, 2009 4:44 pm

luchtinlaten kan niet mis: er zitten twee schroeven met Philips kop die je los kunt draaien, dan komen de voorste grilletjes los (let op dat je de boel niet forceert, oud plastic breekt makkelijk.

Onder dat grilltje zit een tweede plasic insert met 3 parkers vast in plastic busjes.

Spiegelkappen heeft een F niet, bij een Mk2 (elektisch bedient) kun je de zwarte voorrand wegnemen, maar dat moet je wel voorzichtig doen!

relatief fijn schuurpapier en liefst met een primer voor goede hechting.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

door ErikB » ma apr 20, 2009 5:11 pm

Kasper schreefColonSpiegelkappen heeft een F niet, bij een Mk2 (elektisch bedient) kun je de zwarte voorrand wegnemen, maar dat moet je wel voorzichtig doen!

Als ik het goed voorheb, gaat het over de "spiegelkappen" in de koplampen.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

door Kasper » ma apr 20, 2009 5:15 pm

ErikB schreefColon
    Kasper schreefColonSpiegelkappen heeft een F niet, bij een Mk2 (elektisch bedient) kun je de zwarte voorrand wegnemen, maar dat moet je wel voorzichtig doen!

Da's een heel ander verhaal :wink:

Dat deel van de cursus "Sleutelen aan je MGF" heb ik echter gebuist :wink:
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • RacingGreen
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 468
    GeregistreerdCOLON wo apr 15, 2009 5:27 pm
    WoonplaatsCOLON 3582 Koersel

door RacingGreen » ma apr 20, 2009 6:22 pm

Kasper schreefColon
    ErikB schreefColon

Da's een heel ander verhaal :wink:

Dat deel van de cursus "Sleutelen aan je MGF" heb ik echter gebuist :wink:

ik heb het over de 'behuizing' waar de zijspiegels in zitten. Normaal zijn deze koetswerkkleur maar wil ze zwart spuiten. Het moet toch mogelijk zijn om deze uit elkaar te halen?
    TL-Rev
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 279
    GeregistreerdCOLON zo sep 07, 2008 4:42 pm
    WoonplaatsCOLON Zwijndrecht NL
    CONTACTCOLON

door TL-Rev » ma apr 20, 2009 6:27 pm

Is te doen. Heb pas een spiegeltje uit een tahiti blue behuizing overgezet in mijn platinum silver behuizing. Klein plat schroevedraaiertje tussen de behuizing en de zwarte rand (in de gleuf) steken en loswippen. Heel voorzichtig te werk gaan en rondom een beetje peuteren, dan kun je het spiegelglas uitnemen. Let wel: er zit een verwarmingselementje aan het glas gelijmd, welke ws. loskomt bij demontage. Bij mij lag deze er al los in overigens, in beide spiegels.
    MG-F 1.8 MPi Platinum Silver + hardtop in kleur
    K&N 57i en 52mm TTB - LLW kit - poly bushes - CRN grooved discs - EBC Ultimax pads - SS cooling pipes - SS braided brakelines - square spokes - windstop - MKII console, ashtray en airvents in kleur - gearknob mod - bee sting antenne - keyfob mod - lowering pins - alu inlay stuur - witte knippers - Cupra splitter - Magnecors - Slick Shift VI Kit - TF radiator - MK II seats...en nog wat kleinigheden...
    Wishlist: Daytona exhaust.
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

door Remieme » ma apr 20, 2009 6:46 pm

Racinggreen wil niet de spiegels, maar de spiegelkap van BRG naar zwart spuiten. Spiegels zwart spuiten kijkt zo lastig ;)

misschien dat je met deze link wat kan? http://www.mgfcar.de/broken_mirror/index.htm
    TL-Rev
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 279
    GeregistreerdCOLON zo sep 07, 2008 4:42 pm
    WoonplaatsCOLON Zwijndrecht NL
    CONTACTCOLON

door TL-Rev » ma apr 20, 2009 6:50 pm

Remieme schreefColonRacinggreen wil niet de spiegels, maar de spiegelkap van BRG naar zwart spuiten. Spiegels zwart spuiten kijkt zo lastig ;)

misschien dat je met deze link wat kan? http://www.mgfcar.de/broken_mirror/index.htm

Hehehehe...leek mij ook niet de bedoeling om de spiegels zwart te spuiten. De vraag was of de spiegels überhaupt uit elkaar kunnen. Ik heb dat kortgeleden gedaan, vandaar mijn post. :wink:
    MG-F 1.8 MPi Platinum Silver + hardtop in kleur
    K&N 57i en 52mm TTB - LLW kit - poly bushes - CRN grooved discs - EBC Ultimax pads - SS cooling pipes - SS braided brakelines - square spokes - windstop - MKII console, ashtray en airvents in kleur - gearknob mod - bee sting antenne - keyfob mod - lowering pins - alu inlay stuur - witte knippers - Cupra splitter - Magnecors - Slick Shift VI Kit - TF radiator - MK II seats...en nog wat kleinigheden...
    Wishlist: Daytona exhaust.
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

door Remieme » ma apr 20, 2009 6:51 pm

:P met de link moet het denk ik wel lukken.
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

door Bruno » ma apr 20, 2009 7:06 pm

Zelf demonteren, ok, zelf spuiten daarentegen :shock:
    Je wil er toch geen kermiswagen van maken. Zelf spuiten, is nooit zo goed , zo mooi, zo sterk als laten spuiten bij een schadehersteller. Een spuitbus ter hand nemen, kan soms wel gemakkelijk zijn, maar toch niet voor zichtbare delen. (2Komp<>1Komp)
    Zelfs het voorbreidend werk, zou ik laten doen door een schadebedrijf. Je moet immers gewoon de verf materen, en dat doe je met een 1500, liefst met een tussenpad, of handmatig met een zachte schuurmat p1500.
    Aangezien het vorrbereidend werk belangrijk is voor het eindresultaat, zou ik dit ook laten doen, zeker als je geen ervaring hebt, en je de spiegels toch laat spuiten met 2K.
    Ik schat dat dit laten doen maximum 100 euro mag kosten.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

- YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • DannyVVC
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 296
    GeregistreerdCOLON di jul 17, 2007 9:32 am
    WoonplaatsCOLON Harderwijk
    CONTACTCOLON

door DannyVVC » do apr 23, 2009 1:35 am

Bruno schreefColonZelf demonteren, ok, zelf spuiten daarentegen :shock:
    Je wil er toch geen kermiswagen van maken. Zelf spuiten, is nooit zo goed , zo mooi, zo sterk als laten spuiten bij een schadehersteller. Een spuitbus ter hand nemen, kan soms wel gemakkelijk zijn, maar toch niet voor zichtbare delen. (2Komp<>1Komp)
    Zelfs het voorbreidend werk, zou ik laten doen door een schadebedrijf. Je moet immers gewoon de verf materen, en dat doe je met een 1500, liefst met een tussenpad, of handmatig met een zachte schuurmat p1500.
    Aangezien het vorrbereidend werk belangrijk is voor het eindresultaat, zou ik dit ook laten doen, zeker als je geen ervaring hebt, en je de spiegels toch laat spuiten met 2K.
    Ik schat dat dit laten doen maximum 100 euro mag kosten.

Inderdaad....
    wil niet bot wezen, maar als je dit allemaal moet vragen, dan kan je het beter laten doen en zeker weten dat het meteen goed gebeurt... Mocht je het zelf gaan doen, en het moet opnieuw gebeuren, dan kost het je waarschijnlijk het dubbele...
    Demonteren etc kan je natuurlijk wel zelf doen om enige kosten ( hooguit 25€ ) te besparen....
    Wishlist:
    alu 52mm TB, Respray

Done: Hardtop, witte pinkers, KH-splitter, 75th ann velgen, black lexus taillights, K&N, Exhaust
BUTTON_POST_REPLY 11 berichten Pagina 1 van 1