Zelf demonteren, ok, zelf spuiten daarentegen
Je wil er toch geen kermiswagen van maken. Zelf spuiten, is nooit zo goed , zo mooi, zo sterk als laten spuiten bij een schadehersteller. Een spuitbus ter hand nemen, kan soms wel gemakkelijk zijn, maar toch niet voor zichtbare delen. (2Komp<>1Komp)
Zelfs het voorbreidend werk, zou ik laten doen door een schadebedrijf. Je moet immers gewoon de verf materen, en dat doe je met een 1500, liefst met een tussenpad, of handmatig met een zachte schuurmat p1500.
Aangezien het vorrbereidend werk belangrijk is voor het eindresultaat, zou ik dit ook laten doen, zeker als je geen ervaring hebt, en je de spiegels toch laat spuiten met 2K.
Ik schat dat dit laten doen maximum 100 euro mag kosten.