inhouden bij optrekken
  • keesmgf
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 28
    GeregistreerdCOLON za dec 15, 2007 6:21 pm
    WoonplaatsCOLON katwijk a/z

    inhouden bij optrekken

    door keesmgf » vr apr 17, 2009 7:20 pm

    hallo,

    Vandaag toen ik mijn mgf startte liep de motor onregelmatig en hoorde ik een rammelend geluid uit de motor en klonk of er wat metaal tegen elkaar aan schraapte.verder met optrekken houdt hij in.

    iemand een idee?
    Morris Garages
  • Wiellem
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 338
    GeregistreerdCOLON do apr 09, 2009 8:50 am
    WoonplaatsCOLON omg 's Hertogenbosch

    door Wiellem » vr apr 17, 2009 7:28 pm

    Meestal als mensen het hebben over inhouden en/of schokken bij het optrekken is het een slechte rotor maar of dat dit is kan ik niet zeggen.
    Laatst bijgewerkt door 1 op Wiellem, in totaal 0 keer bewerkt.
    MGF 1.8 MY2000 BRG
    Trophy koplampen - MGTF achterlichten - Janspeed uitlaat - 52mm TTB - K&N 57i filter - 16 inch 11-spoke MGTF160 velgen - MG red AP's - Pioneer TS-WX11A Subwoofer - Rolbeugel
  • keesmgf
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 28
    GeregistreerdCOLON za dec 15, 2007 6:21 pm
    WoonplaatsCOLON katwijk a/z

    door keesmgf » vr apr 17, 2009 7:35 pm

    nee,dat is het niet want dat heb ik in het verleden al gehad de rotor,
    denk dat er serieus iets mis is.hij rijdt wel maar de motor loopt
    niet goed en met dat geluid erbij...
    had na veel problemen met de mg eindelijk een half jaar geen onderhoud gehad aan de auto en nu krijg ik dit.
    Morris Garages
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    door Remieme » vr apr 17, 2009 8:25 pm

    mogelijk de bobine en/of de bougiekabels.
  • keesmgf
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 28
    GeregistreerdCOLON za dec 15, 2007 6:21 pm
    WoonplaatsCOLON katwijk a/z

    door keesmgf » vr apr 17, 2009 8:55 pm

    bougiekabels zijn ook al vervangen vorig jaar,kan het ook een cilinder zijn die niet helemaal goed meer is of rijdt je auto dan helemaal niet meer?koppakking is ook vervangen twee jaar geleden dus dat sluit ik uit.
    Morris Garages
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    door Remieme » za apr 18, 2009 11:24 am

    weet niet wanneer de rotor vervangen is, maar die slijten sneller dan je denkt hoor. voor de prijs hoef je het vervangen niet te laten.

    een goede bougiekabel moet toch 50.000 km mee kunnen gaan. magnecor's hoef je helemaal niet meer te vervangen naar het schijnt...

    Mijn idee is het de bobine. onlangs heeft nog iemand hetzelfde hier gehad en ook daar bleek de bobine de oplossing
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » za apr 18, 2009 1:05 pm

    'k zou toch ook andere pistes open houden, zeker aangezien je vermeld dat er een verdacht geluid is . . . Een setje versleten bougiekabels of een defecte rotor gaan geen knarsend, schrapend metaal-achtig geluid veroorzaken.

    Check ook koelvloeistof en olie ... en olie terwijl de motor draait. Wat we niet willen is dat uitlaatgassen op de één of andere manier mee in het blok komen en via carter ontluchting en open olie peilstok ontsnappen. Merk je zoiets, dan is er een behoorlijk verlies aan compressie op een cillinder.

    Check ook even de staat van de bougies/ontstekingskaarzen .... die moeten er allemaal gelijk zijn, wat betreft vorm (we willen geen onderdelen in de cillinder) en kleur (een koffie/melk kleurtje wijst op een goede verbranding).

    Een compleet andere mogelijkheid van het inhouden en het metaal-geluid zou het blijvcen hangen zijn van een remklauw achteraan. De remblok slijt dan snel af, desintegreert door de gigantische hitte en het waarschuwingsmetaal begint de remschijf te raken .....

    Verder zou het natuurlijk interessant zijn iets meer te weten over het geluid.... valt het te localiseren, is het afhankelijk van de snelheid, enkel als de auto rijdt, afhankelijk van het toerental, enz....

    Het blijft een forum en vanop afstand een diagnose stelt is altijd een stuk lastiger, hopelijk ben je er toch iets mee.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • StevenMG
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 338
    GeregistreerdCOLON ma dec 15, 2008 6:59 pm
    WoonplaatsCOLON Berchem

    door StevenMG » za apr 18, 2009 1:52 pm

    Ik zou inderdaad beginnen met ontsteking na te zien en compressie te meten in elke cilinder.
    MGTF160 '03 Xpower grey.
    mods: DVA K06A kit, Piper 4-2-1, Piper sportkat., Daytona, Vader intake, Gaz suspension kit,...
  • keesmgf
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 28
    GeregistreerdCOLON za dec 15, 2007 6:21 pm
    WoonplaatsCOLON katwijk a/z

    door keesmgf » zo apr 19, 2009 8:40 pm

    De rotor,bougiekabels,remschijven,remblokjes zijn vorig jaar vervangen.
    het geluid is er ook als de auto gewoon stil staat met draaiende motor.
    Alle vloeistoffen zijn op peil maar moet wel sinds een tijdje(6 maanden)elke week het koelvloeistof bijvullen,waar dat aan ligt weet ik niet want zie geen vloeistof lekken als ik onder de auto kijk.echter als de mg een x een paar
    dagen stil staat dan blijft het vloeistof op peil.
    mijn garagebedrijf waar die nu staat dacht eerst aan de waterpomp
    maar die was vervangen toen ik de hgf had anderhalf jaar en 35000 km geleden.het is zeker moeilijk zo via dit forum om er achter te komen wat het is met deze symtomen.
    Morris Garages
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » zo apr 19, 2009 9:06 pm

    Ik zou een nieuwe HGF zeker niet uitsluiten als je water verliest. Heb je niet meer rook ontwikkeling ? of misschien lekt de pakking van het inlaatspruitstuk.
    Wat het geralmmel betreft, tja, dat kan ik zo vanop afstand niet direkt verklaren. Is het wel gerelateerd met uw motorprobleem ? Hangt er iets los aan de uitlaat (flexibel die fit ?) Katalisator waarvan de steen los ligt...
    Ach, t'kan zoveel zijn he ...
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • mgf_stefke
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 765
    GeregistreerdCOLON zo okt 19, 2008 11:27 pm
    WoonplaatsCOLON Kalmthout

    door mgf_stefke » zo apr 19, 2009 9:08 pm

    dat je water verliest kan dit ook niet liggen aan de dop van het vatje heeft iets met de druk van de koeling kring te maken? ik ben niet zeker omdat je zegt van dat je nergens waterlek ziet
    ;-)
  • keesmgf
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 28
    GeregistreerdCOLON za dec 15, 2007 6:21 pm
    WoonplaatsCOLON katwijk a/z

    door keesmgf » zo apr 19, 2009 9:22 pm

    De dop heb ik twee maanden geleden vervangen.
    Het water verlies is al zes maanden dus denk niet dat het in
    verband staat met de koppakking want dan had ik het al gemerkt
    denk ik.zie ook geen mayonaise in het watertankje of aan het oliepeilstokje.
    Morris Garages
  • keesmgf
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 28
    GeregistreerdCOLON za dec 15, 2007 6:21 pm
    WoonplaatsCOLON katwijk a/z

    door keesmgf » zo apr 19, 2009 9:28 pm

    Ook komt er een zwaar geluid uit de uitlaat als ik gas geef en houdt de auto erg in vooral in de tweede versnelling, de pakkingen kunnen het wel wezen denk ik maar dat wordt toch ook vervangen als de koppakking wordt vervangen?weet niet zeker hoor want heb er niet zo heel veel verstand van wel veel meer sinds ik mg rijdt :lol:
    Morris Garages
  • waterpistool
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 112
    GeregistreerdCOLON vr jan 09, 2009 8:57 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

    door waterpistool » zo apr 19, 2009 9:41 pm

    Houdt hij niet bij een bepaald toerental in? Katalysator misschien, met rammelende delen erin.
  • keesmgf
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 28
    GeregistreerdCOLON za dec 15, 2007 6:21 pm
    WoonplaatsCOLON katwijk a/z

    door keesmgf » zo apr 19, 2009 9:53 pm

    is ook al vervangen vorig jaar dus dat is het ook niet.hoop binnenkort van de garage te horen wat het is.hopelijk kost niet zoveel maar ja he,het is hobbie en een hobbie kost geld
    Morris Garages

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 15 en 0 gasten