De ruitenwisser aan de passagierszijde doet het niet meer. Ik heb de kunststofkap aan de voorzijde onder de klep losgemaakt en kwam tot de conclusie dat de aandrijfstang tussen de ruitenwisser en de ruitenwissermotor is losgeraakt. Nu heb ik die al een aantal keer op dezelfde plek teruggeduwd maar hij blijft losschieten. Heeft iemand dit ook eens meegemaakt en wat is hier aan te doen?
------------------Reply Geert----------------------
Dag Patrick,
Ik heb dat ook al meegemaakt. De bolgewrichten van het ruitenwissermechanisme zijn gevoelig aan slijtage, na een tijdje slijten ze uit en vallen ze af. Ze terug opduwen helpt een tijdje maar het zal erger en erger worden.
Wat kan je doen :
1) Naar de MG-garage gaan en een nieuw mechanisme bestellen. Tamelijk duur en ze plaatsen een identiek mechanisme terug zodat het probleem kan terugkeren. Ik heb dit opgelost door regelmatig wat vet aan de gewrichten te doen zodat ze meer beschermd zijn tegen stof en slijtage.
2) Een nieuwe mechanisme bestellen bij Mike Satur
www.mikesatur.co.uk. en dit eventueel zelf monteren. Het is goedkoper en beter volgens zijn site.
3) Voor de gevorderde DIY-ers : de oude repareren. Op Dieter's (een duitse MG-fanatiekeling) zijn site staat een handleiding hoe je het bolgewricht kan vervangen door een ander. Veruit de goedkoopste maar zeker niet de eenvoudigste manier.
Ik ken de url niet van de site maar als je kijkt onder 'links' op de startpagina van
www.mgf.be zal je die wel vinden.
HTH,
Geert en Katy
------------------Reply Luc----------------------
Ik heb het even voor jullie opgezocht
http://www.mgfcar.de/wiper/index1.html
Luc
------------------Reply Jupilerman----------------------
Yep. Let op, er is een verschil tussen LHD en RHD mechanisme. In de UK wordt RHD als 2e handsjes aangeboden, hoogst waarschijnlijk dus ook de MS kit. Hierop is enkel de centrale zwarte stang anders gebogen dan op de LHD. Deze stang is middels cir(sur)clipsen (?) op de bolscharnieren bevestigd. Dus eigenlijk mits deze laatsten los te doen, een straight swap. Makkelijk te doen.
http://www.mgfcentre.com/
verkoopt vrij goedkoop tweede hands.
Anderzijds zijn de motor en het mechanisme apart verkrijgbaar bij je locale dealer.
Indien je beslist een 2e hands te kopen en het zelf te monteren, laat gerust iets weten, dan geef ik nadere verklaringen over het hoe,
succes,
david. (aka jupke)
NB: de zwarte plastic cover snel terug plaatsen; Deze beschermt de wissermotor van waterinfiltratie en uiteindelijk het falen ervan.